Czy w V8 wymienia się rozrząd czy ma bez okresowa eksploatację? Wiadomo że jak jest pasek to się wymienia a co w przypadku łańcuszka?
Wersja do druku
Czy w V8 wymienia się rozrząd czy ma bez okresowa eksploatację? Wiadomo że jak jest pasek to się wymienia a co w przypadku łańcuszka?
Łańcuch teoretycznie jest dożywotnio, ty bardziej że nie jest on zewnętrznie montowany (jak to bywa w niektórych markach), tylko wewnątrz komory silnika i smarowany olejem silnikowym.
Ale bywa że po 400-500tys km zacznie szumieć i wtedy albo łańcuch do wymiany, albo juz cały silnik.
Jak silnik juz nadaje sie do remontu to wtedy przy okazji mozna zmienic łańcuch, bo żeby wcześniej coś się z nim działo to kurcze jeszcze nie slyszałem...
Mechanikiem nie jestem podobnie jak mój mąż ale wydaje się że nic nie słychać niepokojącego.
Jak nic sie nie dzieje to nie ruszać.
Rozrzad w M60 B30 dorzywotni. Tylko zmieniac czesto oleje...
Zgadzam się,Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
a powyższa moja wypowiedź tyczy aut z dużym przebiegiem, gdzie różnie bywało w całokształcie też z dbaniem o silnik
Wiekszość siudemek ma właśnie taki przebieg :P
nie jedna juz bańke przekreciła ;)
tylko w polsce nikt nie do tego nie przyzna, a i wolałby nie wiedziec ;D
Zgadza się,ale nie wszyscy nie chcą się przyznać,nawet wręcz przeciwnie.Mam znajomego,który w swojej e32 730i z 89 roku(wskazanie już się nie zatrzymuje na 299960km) ma przebieg ponad 700tyś km,w zeszłym roku wymieniał silnik , tylny most i szczyci się tym,nawet chce nagrać jak licznik będzie się zerował,ale to pewnie za dobrych kilka lat :)
Panowie od pewnego czasu słyszałem coś w rodzaju piszczenia z przodu silnika myślałem ,że może być to pasek lub rolka która się zaciera gdy zacząłem się przysłuchiwać doszło do tego delikatne dzwonienie.
Dzisiaj zrzuciłem paski z rolek i odpaliłem silnik piszczenie to nie ucichło więc ociągnąłem pokrywę i zobaczyłem to
http://bayimg.com/image/dabcpaaca.jpg
http://bayimg.com/image/eabccaaca.jpg
I ręce mi opadły ciesze się że w porę zajrzałem :?
dodam tylko że przebieg to 260 Tyś i jestem pewien że jest oryginalny
Człowiek który ma mi zmieniać łańcuch powiedział że można zmienić sam główny łańcuch i jeżeli ślizgi są ok to ich nie ruszać co o tym myślicie?
Ps. Nie lekceważcie piszczenia ani tego że jak łańcuch to na pewno nie rozrząd ;)
Oczywiscie że należy zmienić ze ślizgami.Cytat:
Zamieszczone przez beatles86
Nie zmienić ślizgów to jak wykąpać się a nie zmienić majtek, lub zmienić olej a filtra nie :evil:
Tak na poważnie, to koszt ślizgów nie straszny, a efekt 100%
P.s. A gdzie jest część łańcucha co się oderwała??
....najlepiej sciagnąc pokrywy i sprawdzic luz na łancuchu-jesli jest znaczący to wyczuje się go nawet dłonią...Sam sprawdzałem u siebie ostatnio.Niema tak ze są dożytwotnie.W autach o przebiegach np.ponad 300tysi warto to wymienic.Mam wielu kolegów co taka operację poczyniło i silnik chodzi cichutko-jak nówka...
...Mam do porównania łancuch z 328 i powiem ze stary po przyłozebiu do nowego jest dluzszy o 1.2cm 8/ Najzwyczajniej w swiecie sie wyciągaja i moga przeskoczyc w najgorszych wypadkach
Co do wymiany-łancychy,slizgi noi kółka zębate..
Witam,
wiem ,że Mercedes w instrukcjach serwisowych podaje wiarygodny sposób na sprawdzenie przebiegu-parę lat siedziałem w dostawczakach - na podstawie wyciągnięcia łańcucha rozrządu.
Nie chciałbym zmyślać-bo juz nie pamiętam dokładnie-ale było to coś ok. 0,3-0,5 mm na każde 10 000 km.
Tak że ,analogicznie, tu musi być coś podobnie.
pozdrówka-Janusz
A Czy orientujecie się ile może kosztować kompletny rozrząd Slizgi koła łańcuchy itd.
A brakująca część łańcucha pewnie w misce
odświeżam temat - robił ktoś rozrząd w V8? u mnie wyraźnie słychać łańcuch, jeżdżę trak i nie wpływa to na osiągi ani pracę silnika ale jest trochę irytujące... pomyślałem, że można się za to zabrać. Macie jakieś doświadczenia? jakie koszty takiej operacji - łańcuch i ślizgi?
Maćko 740 - najpierw zachowaj zdrowe zasady i przedstaw się w odpowiednim dziale a wówczas życie stanie sie łatwiejsze ;)
wymieniałem niedawno kumplowi rozrząd w e39 535i przy przebiegu 280tyś.Wszystko było spoko auto jeździło dobrze.Samochód postał kilka dni i po odpaleniu coś zaczeło stukać z okolicy rozrządu.Okazało sie że rozsypał sie srodkowy ślizg i łańcuszek dostał luzu. Koszt części(original bmw teile) to około 1200zł.
łańcuch główny,trzy ślizgi dolne i cztery górne,napinacz główny,dolna zębatka,komplet potrzebnych uszczelek i zimering na wał.
Praca przy bawarskim v8 to czysta przyjemność wszystko przebiegło bezproblemowo i silniczek śmiga jak należy.
Łańcuch w m60 jest dożywotni - czyli do momentu kiedy się urwie i zawory spotkają się z kolegami tłokami - wtedy życie silnika dobiega końca :razz:
Uratowałeś silnik w ostatnim momencie . I tu nauczka dla posiadaczy m60 ...
Ja ostatnio uszczelniałem drugi dekiel w moim m60 i powiem, że silnik wygląda w środku piękni - wszystko ładne , czyste , niepowycierane ... Gdybym wiedział, to obróciłbym silnikiem i dokładnie oglądnął cały łańcuch - ale nic straconego - można przez korek oleju go obczaić
Ja do swojego M60B30 za komplet slizgow w salonie BMW zaplacilem ok 750zl (4szt).
Witam,
Dolaczajac sie do tematu mam pytanie czy w m30b30 jest podobnie z tym lancuchem rozrzadu jak w m60?
pozdrawiam
Napewno jest taniej :)
A co masz na myśli?Cytat:
Zamieszczone przez gilu_e32
Awaryjność, stopień skomplikowania czy cenę?
Glownie chodzi mi o awaryjnosc. Ceny mniej wiecej znam.