Jaki najlepiej wlac olej do skrzyni 5hp24
tabliczka zielona, numery na skrzyni to 1423300, 0225608, 000020
czy elfmatic d3 bedzie dobry?
pozdrawiam
Pawel
Wersja do druku
Jaki najlepiej wlac olej do skrzyni 5hp24
tabliczka zielona, numery na skrzyni to 1423300, 0225608, 000020
czy elfmatic d3 bedzie dobry?
pozdrawiam
Pawel
Chyba elfmatic g3. Taki olej leje się do 5hp24 http://allegro.pl/olej-filtr-uszczel...490547010.html
to w tej aukcji wlasnie napisali ze ten mobil to dawne esso ;>
Okazało się, że podczas ostatniej wymiany oleju skrzynia została zalana olejem Elfmatic'iem właśnie.
Podczas ostatniego wyjazdu (1000km) zaczęły się tracić biegi - 4 i 5tka (skrzynia zmieniała biegi dopiero po 5tys obr/min)
W drodze powrotnej skrzynia działała jak nowa, biegi zmieniała płynnie.
Wczoraj zmieniłem olej na LT71141 i sytuacja się powtórzyła, nagle przełącza na 3kę i przeciąga do czwórki, piątki.
Dzisiaj jadąc do pracy 30km wszystko działało ok. (mam wrażenie, że jak skrzynia się rozgrzeje to wariuje)
Orientujecie się co to może być ?
Na Inpie nie pokazuje żadnych błędów. .
Dzwoniłem do ASB PALKA z mysłowic, powiedzieli że mogą rozebrać skrzynie za ok. 1000zł i sprawdzić co się dzieje.
Opłąca się remontować i sprawdzać ASB czy lepiej poczekać aż padnie i znaleźć jakąś używkę ?
Próbował ktoś wlewać do skrzyni jakieś dodatki ?
Pozdrawiam
Paweł
a jak ci uzywka po 1000 km tez padnie ?
Czy wymiana oleju na esso była statyczna czy dynamiczna ?
Ja bym wymienił skrzynię na używkę, ale taką, którą bym mógł wypróbować przed kupnem. Jednak po kupnie takiej skrzyni, dokonałbym dynamicznej wymiany oleju.
Wymiana była statyczna, na razie się uspokoiło skrzynia nie traci biegów i pracuje bardzo płynnie przy normalnej jeździe jak i przy mocnym depnięciu.
Ale pewnie jak się mocno rozgrzeje olej w skrzyni znowu zacznie przeciągać biegi,
poza tym przy zatrzymywaniu samochodu coraz częściej następuje lekkie szarpnięcie - kończy się hydrokinet ?
Tak przy okazji zna ktoś jakiś dobry serwis ASB w okolicach Katowic ?
Nie mam wielkiego doświadczenia z ASB, ale przy statycznej wymianie, wymieniłeś połowę oleju. Druga połowa to nie wiadomo jaki olej (może to nie esso LT71141), jeśli nie esso LT71141, a Ty wlałeś esso, to w skrzyni jest "mamałyga". Wiem oleje są mieszalne itd. ale przy wymianie dynamicznej masz pewność, że masz odpowiedni olej w skrzyni.
Moim zdaniem hydrokinet nie jest powodem szarpnięć przy zatrzymywaniu, to raczej efekt redukcji biegów.
to jestes w bledzie... bo u mnie konwerter szarpal przy zatrzymywaniu sie od czasu do czasu i tez zdarzalo mu sie przeciagac biegi, po regeneracji wszystko przeszlo ;]
to jest swiatelko w tunelu, a mozna jakos sprawdzic poprawnosc dzialania kinetyka ?
to druga opcja przy szarpaniu z tego co mi mowil to filtr moze byc przypchany i tak jak napisales wymiana pomoze ale jemu przeciaga biegi do tego wszystkiego wiec raczej to pierwsze, zamiast sie zastanawiac to podjechac do jakiegos polecanego zakladu i wszystko bedzie jasne.
Ogólnie przeciąganie biegów bierze się z tego, że czujniki pokazują zwiększony poślizg, który sugeruje zwiększone obciążenie (jazda pod górę, ciągnięcie przyczepy) - wtedy komputer skrzyni opóźnia upshift.
Przyczyną jest często zużycie tarczek ciernych lub/i opory na tłoczkach sterowania.
Wymiana oleju powinna pomóc, ale znane są przypadki awarii uszczelnień po takiej wymianie. To potrafi unieruchomić auto (na "D" nie jedzie) albo generować "getriebeprogramm".
Warto zaryzykować, bo to koszt niewielki - ale skrzyni nie uzdrowi, więc za jakiś czas ona znów zastrajkuje, tyle że objawy szybciej będą narastały.
Na razie po zmianie oleju spokój, dzisiaj zrobiłem 600km i jest o.k. poza delikatnym szarpnięciem przy zatrzymywaniu samochodu, o dziwo problem znika po resecie (adaptacji) skrzyni - wraca dopiero po "sportowej" jeździe.
Jak temat wróci podjadę na diagnostykę skrzyni do ASB PALKA z Mysłowic, chociaż z tego co wiem - czego by nie zdiagnozowali to i tak robią generalny remont...