Witam wszystkich,
Nazywam się Łukasz i jestem w trakcie poszukiwań e38, mam nadzieje ze uda mi się znaleźć godny egzemplarz i będzie czym podzielić się na forum. :)
Wersja do druku
Witam wszystkich,
Nazywam się Łukasz i jestem w trakcie poszukiwań e38, mam nadzieje ze uda mi się znaleźć godny egzemplarz i będzie czym podzielić się na forum. :)
Wtamy na forum...powodzenia...:orange:
W I T A M :biggrin1:
no to owocnych poszukiwań i szybkiego zakupu 7er
No więc po kilku miesięcznych poszukiwaniach znalazłem e38 które spełnia moje oczekiwania:
Numer podwozia WBAGE41050xxxxxxx
Kod typu GE41
Typ 728I FACELIFT (EUR)
Typoszereg E E38 ()
Seria 7
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 1999-03-01
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S303A LM RAEDER/ELLIPSOIDSTYLING 60 Ochrona wnętrza z czujn. alarm. nachyl.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S549A FUNKUHR Exklusiv-Uhr
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S202A STEPTRONIC Steptronic
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV
Auto wizualnie prezentuje się przeciętnie, z daleka wygląda na prawdę dobrze jednak z bliska po głębszych oględzinach widać sporo drobnych rys. Jest również kilka niewielkich wgnieceń i jedno ognisko korozji na prawych tylnych drzwiach. Są to jednak rzeczy które nie zniechęciły mnie do zakupu tego egzemplarza, ponieważ auto jest proste, trzyma linię, wszystkie szpary są równiutkie i ogólnie ciągnie oko. Nie działa otwieranie klapy bagażnika ani z pilota ani z guzika w środku i nie otwierają się szyby w tylnych drzwiach. Z wad jest do zrobienia jeszcze pompa wspomagania ponieważ buczy... Są to jednak drobnostki z którymi myślę, że bez problemu się uporam :). A teraz to co mi się podoba: zacznę może od silnika, odpala na dotyk chodzi perfekcyjnie równo i na niskich obrotach niezwykle cicho ( wtryskiwacze od gazu pracują głośniej niż silnik :D ). Zawieszenie również w bardzo dobrym stanie, żadnych luzów stuków czy innych nieprzyjemności, autko prowadzi się bardzo pewnie i świetnie hamuje. Wnętrze jest ogólnie w dobrej kondycji przednie fotele mają troszkę przetarte boczki ale nie jest to nic wielkiego. Przebieg 239000 gdy zobaczyłem go w ogłoszeniu auta z instalacją gazową byłem bardziej niż pewien, że jest kręcony. Jednak nie jest to aż tak oczywiste, ponieważ właścicielka (nauczycielka) a właściwie jej mąż sprowadził auto do polski z niemiec 5 lat temu z przebiegiem 185000 i wtedy został założony gaz do auta ( w książce serwisowej od gazu widnieje wpis z tym przebiegiem). Auto w niemczech miało jednego właściciela więc raczej kręcone też nie było. Idźmy dalej pod maską są kartki z wszystkich wymian oleju które mają ciągłość chronologiczną, wpisy z nich świadczą, że rocznie było robione ok 10 tys km co potwierdza przebieg ( stan kartek potwierdza ich autentyczność, co wymiane kartka wygląda na starszą :D ).
http://images66.fotosik.pl/172/f63a31fe54e00a61.jpghttp://images70.fotosik.pl/171/053cc0c4708b6c90.jpghttp://images70.fotosik.pl/171/51684e315173d0f9.jpghttp://images69.fotosik.pl/172/f1e731fbf4638889.jpghttp://images66.fotosik.pl/172/99d0b5a97d0fc658.jpghttp://images70.fotosik.pl/171/8c4de4077c42d323.jpghttp://images67.fotosik.pl/173/92266368bf18d4da.jpghttp://images70.fotosik.pl/171/e58236e9e98e5fdd.jpghttp://images69.fotosik.pl/172/8887710ab953097e.jpg
Auto świeżo co pojawiło się u mnie w domu więc na zdjęciach zakurzone brudne i z kilkoma dodatkami od gołębi :P
Dzisiaj doszła do mnie paczka z felgami do siebena:) wzór styling 95 w 18 calach, nie sa to orginały ale produkcji włoskiej mam nadzieje, że będą się dobrze spisywały.
http://images69.fotosik.pl/195/21fac3cd60eaafccgen.jpg
w 18' nie było ori... 19 wyglądał by lepiej a komfort ten sam
Wiem kolego, że 18 nie było ori. Ale za 19 musiałbym zapłacić drugie tyle albo i lepiej :) a niestety mam też inne wydatki. Chodzi o tą zabawkę która stoi tam w tyle na zdjęciu :D
Czas pokaże jak trochę polatam zdam relacje i opowiem o swoich odczuciach na temat tych felg.
Może akurat nie będa się krzywić... Ta e30 widzę że z Jarocina?
Niedaleko dokładniej Kotlin
No więc tak, założyłem 18 na autko i mi się ich odechciało. Mianowicie komfort dużo gorszy niż na 16 po koleinach nie idzie jechać szybciej niż 100 bo auto staje się nie do opanowania. Dużo bardziej czuć nierówności, no i jeszcze zaświecił się ABS i kontrola trakcji. Jednym słowem wracam do 16 e38 to ma być dla mnie limuzyna na co dzień i oczekuję od niej komfortu na najwyższym poziomie, i na pewno nie wyrzeknę się go dla wyglądu. Wbrew opinią alufelgi są proste i nie mają najmniejszego bicia :)
Dawno mnie tutaj nie było, ale przy aucie trochę się działo. Mianowicie została ogarnięta pompa wspomagania, niedziałające szyby z tyłu, centralny zamek chociaż jeszcze nie działa do końca tak jak powinien :/ Ostatnio wymieniłem też uszczelkę pod miską olejową filtry i olej. Co do oleju to przeszedłem z Castrola na liqui moly. Płyn od wspomagania i chłodniczy też został wymieniony na nowy więc można już spokojnie śmigać. W między czasie przyciemniłem też szyby :D. I to z czego jestem najbardziej dumny bo takiego efektu się nie spodziewałem to "korekta" lakieru. Na pierwszy ogięń poszła polerka, trzy pasty o różnej gradacji ziarna i na koniec mleczko na hologramy. Następnie mycie, glinka, cleaner, chery glaze i wosk. Niestety zdjęcia nie oddają całkowitego efektu bo różnica jest kolosalna. Drobne rysy zniknęły całkowicie a duże stały się dużo mniej widoczne. Lakier uzyskał lepszą głębię koloru i co najważniejsze perła znacznie się uwydatniła :D Wkrótce zajmę się odświeżeniem wnętrza i lamp zestaw do tych celów już mam uszykowany teraz pozostaje znaleźć tylko trochę wolnego czasu...
http://images66.fotosik.pl/354/9f08a9c48fb0eafagen.jpg
http://images69.fotosik.pl/355/2614f502d3c75e53gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/356/df4f172edf3fca41gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/354/cff3a126e5b361e8gen.jpg
Glinke uzywales po korekcie lakieru? Tak samo po co AIO przed woskiem?Wystarczy cleaner.Takie cos oslabi trwalosc wosku.
Glinki użyłem do usunięcia, smoły/gumy z plastikowej części tylnego zderzaka. Tak trwałość będzie mniejsza ale AIO pogłębił kolor, profesjonalistą w tej dziedzinie nie jestem ale zrobiłem próbę na tylnej klapie na początku i była wyraźna różnica.
Dziwna sprawa z tymi Twoimi kołami 18"... Już pomijam kwestię komfortu, bo to trochę subiektywne, ale to, że nie dało się jechać więcej niż 100 km/h, bo auto nie dało nad sobą panować oraz zapalające się ABS i trakcja...??? Dziwne bardzo, bo wg mnie jakoś niewiele ma jedno wspólnego z drugim... Ja przerabiałem 3 wielkości felg w e38 - 16", 18" i 19". Przy żadnej konfiguracji nie było problemów o jakich mówisz. Owszem przy szerszych oponach auto jest bardziej podatne na koleiny, ale pomimo opon na tyle 275, a na przodzie 245 nie czuję aby auto nie dało nad sobą panować nawet przy prędkościach przekraczających autostradowe...
Gratuluję dokładnego "wyszorowania i polerki", Sam też nie jestem specjalistą w tych sprawach, ale wydaje mi się, że najpierw się auto dokładnie myje szamponem, później używa glinki, a dopiero później wszelkie polerki i kolejne zabiegi. Przecież glinka ma za zadanie ściągnąć najbardziej "przyklejony" bród , a przy Twojej kolejności, to już pasty ścierne załatwiły ten temat... Ale może się mylę:)
I ostatnia kwestia - przyciemnienie szyb - ja osobiście tego nie znoszę. A już szczególnie przyciemnianie szyb, gdzie jest różnica pomiędzy przodem, a tyłem - auto wygląda jak karawan pogrzebowy lub auto dostawcze. Masz ładny kolor samochodu i ogólnie wygląda na zadbany egzemplarz. Szkoda, że jest raczej ubogi jeśli chodzi o wyposażenie.
Działaj dalej i ogarniaj drobiazgi jakie Ci zostały:)
Co do felg, fizyczna możliwość szybkiej jazdy nawet z prędkościami autostradowymi była, ale była to jazda bardzo ryzykowna w tamtym zestawieniu ponieważ podczas jazdy po koleinach "prowadzało" autem na prawo i lewo. Ja niestety nie mam zamiaru bać się podczas jazdy czy auto nie zacznie mi nagle myszkować czy jak to inaczej nazwać, dlatego felgi sprzedałem. Co do zapalonych kontrolek to dowiedziałem się później, że miałem założony nieodpowiedni rozmiar opon.
Oczywiście przed polerką auto było również dokładnie umyte, o czyszczeniu glinką całej karoserii przed polerką nie wiedziałem, ale teraz jestem przynajmniej uświadomiony, że tak powinno być :D Wszystkie rady mile widziane.
Co do szyb to jednym to się podoba innym nie. Ja jestem na tak, oczywiście bardzie podobają mi się auta z przyciemnionymi również przednimi bocznymi szybami, ale nie mam zamiaru tłumaczyć się naszej drogówce.
Moze to myszkowanie bylo spowodowane wlasnie niewlasciwym rozmiarem opon...
Ja tak samo jak Pawel7 przerabialem rozne rozmiary kolek a obecnie mam 20 cali i nic podobnego jak opisujesz sie nie dzieje. Oczywiscie komfort sie pogorszyl ale to kwestia indywidualna.
Jesli stawiasz w swojej 7 na walory komfortowe i jezdzisz na 16 calach to po co przyciemniac sam tyl szyb? Jazda na wstecznym jest utrudniona bo mniej widac...
Ja osobiscie jestem za przyciemnianiem wlacznie z przodami jesli ktos stawia na wyglad lub nie przyciemnianiem niczego jesli ktos stawia na komfort i walory praktyczne.
Ladnie wypucowales auto.
Pozdrawiam.
Co do kół możliwe, że masz rację z tymi oponami bo na innym profilu nie próbowałem.
Przyciemnienie szyb miało na uwadze bardziej walory praktyczne niż estetyczne. Mianowicie redukcję promieni słonecznych i energii cieplnej dostającej się do wnętrza. A jeśli chodzi o cofanie nie mam z tym problemu bo radzę sobie na lusterkach a z tylnej szyby raczej rzadko korzystam.
Również pozdrawiam
Ostatnio miałem chwile czasu i zrobiłem "mini barek " w tylnym podłokietniku. Jest to narazie prototyp jak znajdę więcej czasu zrobie coś bardziej profesjonalnego.
http://images66.fotosik.pl/409/730940da6cd078ccgen.jpg
Wreszcie znalazłem kilka dni wolnego i ogarnąłem wnętrze. Mianowicie przednie fotele i kanapa zostały wyczyszczone poszpachlowane, pomalowane i dodatkowo zabezpieczone lakierem bezbarwnym. Efekt poniżej:
http://images66.fotosik.pl/445/05901d65f5d07b0bgen.jpg
http://images68.fotosik.pl/445/12fb458280dd44acgen.jpg
http://images68.fotosik.pl/445/4ee8e73824d58549gen.jpg
http://images69.fotosik.pl/446/012684bc14cd5ab1gen.jpg
Wypolerowałem i wyczyściłem jeszcze przednie lampy:
tak wyglądały przed polerowaniem:
http://images68.fotosik.pl/445/6f6093922b61e8a9gen.jpg
dla porównania po lewej po a po prawej przed polerką :
http://images67.fotosik.pl/447/93cd10b499f44970gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/447/a6144867ff3091adgen.jpg
http://images70.fotosik.pl/445/5bc77caf78231d18gen.jpg
http://images69.fotosik.pl/446/d698475465fc0e33gen.jpg
http://images70.fotosik.pl/445/f9723de921b50428gen.jpg
PS. Szukam jakiegoś dobrego mleczka bądź innego środka do okresowej pielęgnacji skóry, poleciłby mi ktoś coś godnego uwagi?
Zymol leather conditioner,swissvax milk, ewentualnie cos z gliptone.
Chyba, ze colourlock versiegelung, ktory chroni przed wycieraniem się skory.
Dzięki za szybką odpowiedź, a znasz może coś jeszcze dobrego do kokpitu i innych plastików/tworzyw?
Zymol vinyl conditioner,swissvax protenton matt-te firmy to najwyzsza polka.Z tanszych to np poorboys natural look, autofinesse spritz.Mnostwo jest takich preparatow.
55lukasz dobra robota. Lampy dostaly nowe zycie...
Napisz jak mozes jakich uzywales produktow do odnowienia skory? Po szpachli maluje sie pistoletem? Musze u siebie ogarnac temat... nie mam dziur i przetarc ale takie przebarwienia skory i takie podluzne zalamania skory...
Pzdr
Co do skóry: szpachla, aceton do odtłuszczania i farba koloryzująca były firmy renoskór. Lakier bezbarwny w kolorze półmat był z firmy fornitureclinic leather finish. Opiszę po kolei jak to robiłem: Najpierw dokładnie wyczyściłem skórę wodą, następnie odtłuściłem acetonem, później szpachla (nakładałem nożem do smarowania, całkiem dobrze się spisał :) ), następnie wygładzanie szpachli papierem 800 i matowanie (delikatne całej powierzchni do malowania), później znowu aceton do odtłuszczenia i malowanie czarnym renoskórem (pistoletem cienko 2 warstwy) i na samym końcu lakier bezbarwny (3 cienkie warstwy) miedzy czarnym a lakierem doba przerwy w ciepłym pomieszczeniu. Co do szpachlowania polecam się pobawić i poszpachlować wszystkie załamania, zadrapania i inne tego typu przygody, ja niestety zasugerowałem się opinią z jakiegoś forum i zmatowałem tylko te miejsca a poszpachlowałem poważniejsze przetarcia. Oczywiście efekt moim zdaniem jest bardzo dobry ale mógłby być lepszy bo te (tylko zmatowane) rysą są z bliska jednak widoczne
Ps, do rozcięczania renoskóru użyłem acetonu gdyż wydawał mi się za gęsty do malowania pistoletem.
Dzieki wielkie. Jutro zakupy na allegro :) w przerwie miedzy swietami trzeba ogarnac. Mam kremowa skore i lepiej wezme kilka odcieni farby...
Jeszcze raz dzieki.
Pzdr.
Z chęcią zobaczę efekty, dodam tylko, że robiłem to pierwszy raz i nie wiem czy wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką bo polegałem tylko na internecie wiec zasięgnij też informacji z innych źródeł. Również pozdrawiam i powodzenia w renowacji.