Mam pytanko czy dopasuje jakiś licznik do e38 730d 193km bo znalezienie licznika konkretnie z mojego modelu graniczy z cudem. Proszę o pomoc. A tak na marginesie to może ktoś wie ile taki licznik kosztuje nowy .
Wersja do druku
Mam pytanko czy dopasuje jakiś licznik do e38 730d 193km bo znalezienie licznika konkretnie z mojego modelu graniczy z cudem. Proszę o pomoc. A tak na marginesie to może ktoś wie ile taki licznik kosztuje nowy .
Może być dowolny do diesla (coby zgadzała się skala) albo przy odrobinie zabawy w przekładanie elementów - dowolny. Będzie potem konieczne dokodowanie licznika do Twojego auta.
nowy okolo 2000zł:) podejrzewam ze w e38 jest to samo co i w e39 wiec jak sobie kolego wsadzisz licznik to bedzie Ci wyskakiwał zły program.
Cena nowego nie jest aż taka straszna, przekracza nieznaczenie 1200 zł. Do tego dochodzi operacja kodowania pod konkretny model - usługa płatna wg stawek ASO. Jeśli zakodujesz używany licznik, to nie ma mowy o żadnym "złym programie"Cytat:
Zamieszczone przez cartonik
Walczylem z zegarami klijenta w e38 i wyglodalo to tak
uzywany wkodowany zmieniony nr seryjny samochodu na wlasciwy i przy kilometrach wyswietlala sie kropka niezgodnosci okazalo sie ze nie tylko licznik trzeba kodowac ale rowniez tak zwane plecki i wtedy myslalem ze bedzie ok wyniknol nastempny problem o czym informoje ta sama kontrolka to znaczy roznica wynikajaca z kilometrow to samo czerwona lampka ciagle swiecila
rozwiazanie problemu zakup licznika za okolo 1200 zl kodowanie 300 i miodzik zadnych problemow z czym kolwiek no i rok gwarancji
Jesli zamiezasz miec samochodzik dluzej to nowka
Jeszce jedna dobra rada naprawa na zasadzie zmiany poszcegolnych elementow hmmm wiele do zyczenia bo bylo kilkanascie roznych modeli ruzniacych sie np.kosciami pamieci
Pozdrawiam
Możesz rozwinąć tą myśl??Cytat:
Zamieszczone przez hasmi
Pisząc o zmianie elementów miałem na myśli elementy mechaniczne (a w szczególności tarcze). Możesz kupić liczniki od wersji angielskiej i przełożyć tarcze z licznika, który źle działa. Dokodowujesz i masz sprawny licznik. Oczywiście wymagana jest przy takiej operacji odrobina zręczności i wprawy w rozbieraniu licznika, ale efekt murowany.Cytat:
Zamieszczone przez hasmi
no to ok ja mam uzywany licznik ile kosztuje taka operacja w ASO aby mi przekodowali go bo pisze (zly program)? i czy napewno mi to zrobia mniej wiecej ile to czasu zajmuje? (licznik jest do E39 97 rok ale to chyba nie robi różnicy)?
Jak brzmi w oryginale ten komunikat?Cytat:
Zamieszczone przez cartonik
ASO może ponownie przekodować licznik, ale jeśli jest uszkodzony wsad EEPROMU, to taka operacja nic nie da. Operacja kodowania nie powiedzie się także, jeśli licznik był wcześniej zakodowany do innego samochodu.
Samo kodowanie trwa dość krótko, cała procedura w ASO powinna zająć mniej niż godzinę.
możesz wyjaśnic jak padł co się konkretnie stało i nie działa ??Cytat:
Zamieszczone przez Risorius
komunikat brzmi np po niemiecku falsze program czyli zly program licznik jest z komputeremCytat:
Zamieszczone przez sylwekk
ale chyba to jest ligiczne ze jak sie zmienia licznik to trzeba do niego wgrać vin czyli wyposażenie samochodu prawda?licznik dziala normalnie po przekreceniu kluczyka w pozycje "zapłon" tylko przez 3sekundy pozniej wyskakuje własnie ten zly program.
Mniej więcej o to chodzi..... VIN to jedno a wyposażenie w sterowniki to drugie. Tak czy inaczej, obie informacje muszą się zgodzić, a wprowadza się je kodując sterownik pod konkretne auto.Cytat:
Zamieszczone przez cartonik
Sprawa wyglada tak nie świecą wszystkie piksele na wyświetlaczu ale to nie największy problem. Problem pojawia się jak pogoda zmienia sie na wilgotną wtedy pojawia sie na wyswietlaczu info reifenkontrol inakt. na wyświetlaczu przestaje działać prętkościomierz, ekonomizer i kierownica zaczyna cieżko chodzić, a po podłączeniu auta do kompa pokazuje wew. błąd licznika, ktory za wiele nie mowi. Wydaje mi sie ze musi być w tym liczniku jakieś zwarcie i dlatego tak sie dzieje. Zmieniali mi juz oprogramowanie licznika i tak wszysto pojawia sie znowu jak na dworze mokro. Co o tym myslicie?
Dadam tylko ze DSC funkcjonuje normalnie i nie ma zadnego błedu ABS-u
Dadam tylko ze DSC funkcjonuje normalnie i nie ma zadnego błedu ABS-u
Błąd wewnętrzny może oznaczać np. uszkodzoną zawartość kości EEPROM lub też faktyczne uszkodzenie tego elementu. Reifenkontrol dotyczy kontroli ogumienia (ciśnienie) - czy Twój samochód posiada system pomiaru ciśnienia (RDC)?Cytat:
Zamieszczone przez Risorius
Uwzględniając, że masz zepsute piksele, warto chyba poszukać jakiegoś sprawnego licznika do diesla i wykonać adaptację do Twojego auta.
Moje cholerne autko ma system kontroli ciśnienia w oponach ale to i tak nie dodaje mu uroku, bo mam bardzo awaryjny egzemplarz. Z tym licznikiem to nie taka prosta sprawa bo np. na allegro nie znalazłem żadnego do diesla a na nowy to nie chce mi się wydawać 1500 bo jestem świeżo po wymianie wahaczy z przodu komplet i z tyły te bananki , założyłem wszystko z TRW wiec myślę że po hula.
No to bierz od benzyny i zmieniaj tarcze na te od Twojego. Po kodowaniu wszystko będzie działać dobrze.
ja mam pytanie czy ktoś z forum orientuje sie dobrze w sprawach licznika?
ja mam pytanie czy ktoś z forum orientuje sie dobrze w sprawach licznika? chodzi dokladnie o bmw e39. Moze zaczne od razu. padł mi wyswietlacz lcd te pixele nieszczesne. wiec tak kupiłem licznik ale bez takiej drugiej czesci czyli Pamieci bo nowe liczniki maja pamiec wbudowana a moj licznik jest stary. ale do rzeczy bylem u elektyka i wlozył dane samochodu i kicha powiedzial z gory ze to raczej nie bedzie chodzic ale sprobowalem. Faktycznie nie chodzi. no ale ok próbowałem w starym liczniku podkladać te gumki ale urwałem dwie wskazówki od predkosci i paliwa reszte wszystkie dobre. Mam pytanie bo tam jak sie wyjmuje wskazówke sa takie sprężynki i to własnie je urwałem i to własnie juz do specjalisty od liczników da sie to przelutować od tego licznika który nie chodzi mam na mysli caly mechanizm wzkazówki? Bardzo prosze o pomoc bo naprawde jest to wkurzające:(
Mechanicznie wszystkie elementy da się przełożyć (silniczki wskazówek są wciskane i przykręcane do płytki drukowanej. Aby zrobić to skutecznie potrzeba trochę wprawy i odpowiednich narzędzi.
dokladnie tak jest, na czterach bolcach.jeszcze jedno pytanie jak np mam taki licznik?
to ta puszeczka która sie wyciaga z Tyłu czy to nie aby jest pamieć? jak kupie taki licznik to nie bede musiał przeprogramowywać prawda?http://mail.google.com/mail/?attid=0...e64fb039fe1e8dhttp://photos03.allegro.pl/photos/or...03/493430322_1
Powiem Ci szczerze, że tego akurat nie wiem. Mam taki licznik "w kawałkach" ale nie zagłębiałem się w szczegóły. Ze względy na okoliczności (święta) nie będę miał możliwości sprawdzenia, co jest w środku....
ja slyszalem ze tam jest pamiec. wiec z tego wszystkiego wynika jak założę stara puszke do nowego licznika to bedzie chodzić :)
Tak kolego to jest pamiec jak to puszke zalozysz do nowego licznika to bedzie ci chodzicCytat:
Zamieszczone przez cartonik
Ja chciałem się dopytać odnośnie wymiany tarcz zegarów, czy muszę rozbierać cały licznik i ściągać silniczki tak jak to w instrukcji naprawy zegarów, czy też wystarczy rozłożyć zegar na dwie części i wyciągnąć z góry te wskazówki, nałożyć nowe tarcze i wcisnąć spowrotem wskazówki.
Jest mniej więcej tak jak mówisz, ale zdjęcie wskazówek to nie taki banał....
Wtracę tylko iż nowy licznik aso do Twojego auta kosztuje 1385,61 (aktualne ceny).
Tak dla upewnienia, moge przełożyć drugi licznik od innej siódemki i wymienić tylna odpinaną część (jak to nazwaliście - pamięć) i będzie działał z moim autem? Mnie także nęka ten problem. Swoją drogą nie mogę pojąć dlaczego wcześniejsze wersje e38 (te z początku produkcji) nie cierpiały na tą bolączkę. Nie było tego problemu z e32. A spotkałem się z uwalonymi pikselami w autach z roczinka 00. Musieli wiedzieć o tym problemie. Na pewno. Rozumiem, że fabryka mogła zmienić dostawcę na innego, który robił taki bubel ale żeby przez tyle lat... Niepojęte :|
No to więc jak z tymi zegarami, czy jestem sam w stanie wymienić same tarcze zegarów????
Czyli jak zdejmę plastikową szybkę z plastikem i mam już na wierzchu tarcze i wskazówki to mogę chwycić za wskazówki, normalnie dwoma palcami, ciągnąć do góry, czy może je w ten sposób uszkodze. Proszę o odpowiedź, jak to zrobić.
Dla wszystkich laikow:Cytat:
Zamieszczone przez piasek2007
nie polecam samemu sciagania wskazowek, jesli nie mialo sie z takimi rzeczami nic do czynienia lub nie ma co najmniej zdolnosci zegarmistrzowskich.
Zdjecie wskazowek wymaga posiadania umiejetnosci ich sciagniecia. W przeciwnym razie mechanizm sie uszkodzi i zegary sa do naprawy lub wymiany.