Co myślicie o naprawie tej oto skrzyni (5HP24 Silnik 3.0dA) Czy naprawiana skrzynia bedzie sie juz ciagle sypac ??
Wersja do druku
Co myślicie o naprawie tej oto skrzyni (5HP24 Silnik 3.0dA) Czy naprawiana skrzynia bedzie sie juz ciagle sypac ??
Moj znajomy naprawial 3 lata temu w e39 535 i do dzis bez zadnej awarii.. Naprawa kosztowala go 3500zł
Nie wiem skąd wziałeś teorie że naprawiana skrzynia będzie sie ciągle sypać.... równie dobrze można powiedzieć, że jesli w poniedziałek będzie padać deszcz to pewnie cały tydzień będzie mokry.... naprawa skrzyni jest o wiele lepszym i pewniejszym rozwiazaniem niż wymiana na drugą używaną, ale niestety tez prawie zawsze droższym, zależnie od tego co jest w skrzyni do wymiany i cen warsztatu który będzie ja naprawiał cena może się wachać od 3500-4500 do nawet 10 tysięcy zł, ale po takiej profesionalnej naprawie i póxniejszej regularnej wymianie oleju skrzynia będzie słuzyc przez kolejne kilkaset tysięcy kilometrów
Nie poniewaz naprawialem skrzynie 5 miechow temu i znowu lezy ;c wymienialem kosz sprzeglowy na wzmacniany ;c
I tym mogłeś zaszkodzić, tym wzmacnianym koszem, w skrzyni wszystko jest obliczone przez producenta co do mikrometra i grama, zamocowanie kosza który jest wzmocniony, a przez to cięższy i przy obrotach jakie wykonuje przenosi zupełnie inne, wieksze siły na pozostałe elementy które nie zostały do tego przystosowane. A nie dostałeś gwarancji na naprawe? niemal każdy porządny "naprawiacz" automatów daje ok 1 rok gwarancji
Najlepiej to rozebrać i zweryfikować co było przyczyną awarii czy kosz czy coś innego.
Cześć. Mam ten sam problem wczoraj padła skrzynia 5HP24 w 730d M57. Skrzynia była robiona w czerwcu 2012 w ******** w Ursusie przejechała 17 tyś. km koszt tamtej naprawy 4500 zł wymieniony konwerter, kosz sprzęgła, wszystkie tarczki, dwa razy olej i uszczelki. Dodam że nie katuje auta wręcz przeciwnie po remoncie skrzyni i wydaniu 4.5 tysia bardzo o nią dbałem. Lecz wczoraj wracałem z roboty wyprzedzałem auto przerzuciłem na sport i buta, po wyprzedzeniu hamowałem do świateł i skrzynia została na 5 biegu więc wrzuciłem N i ponownie D i to był koniec. Tryb awaryjny auto nie jedzie. Przy wyprzedzaniu nic nie strzeliło żadnych dzwięków dziwnych. Wsteczny jest ale wchodzi z szarpnięciem. Też myślałem że po remoncie skrzyni będę miał spokój na przynajmniej 100-150 tyś. km, a tu takie rozczarowanie. Teraz się zaczynam zastanawiać czy nie zmienić auta choć bardzo było by mi go szkoda. Może to jakaś wada skrzyni, lecz pan mechanik z ******** po poprzedniej naprawie mówił że skrzynia śmiało przejedzie 200 tyś km. Teraz jak do niego dzwoniłem powiedział że na odległość nic nie zrobi (to prawda) i auto trzeba za holować do Ursusa, a sama diagnoza to już 600 zł i pewnie zakończy się znowu 4,5 tyś masakra. Więc jedyne wyjście to chyba sprzedać jak stoi bo jak sobie pomyśle że wydam tyle kasy a skrzynia za dwa lata znowu padnie to aż mnie skręca.
Ja mysle ze teraz zrobie i bede jezdzic z 5 lat bez problemow tej skrzyni juz -.- bo to plakac sie chce :d mam 18 lat i nie stac mnie na wyskok po 4-5 tys tak nagle ;c
Przykro mi ze ci sie to przytrafiło.
Gdybyś od razu po pierwszym 1000 kilometrów dawał mu wpierdol to by od razu wyszło. Jeżeli skrzynia byla po remoncie to powinieneś byl jej zrobic test. Nie może byc tak ze ty sobie robisz remont i potem nie możesz używać sport mode. Musi wszystko działać.
Skoro zachwalal ze wytrzyma to niech robi sprawdzenie za darmo.
Jesli któraś z czesci padła którą on wymieniał to niech robi za free.
Ja mialem juz zamawiać olej i robic wymiane oleju ale daruje sobie bo moja idzie na sprzedaż. Wymienię olej i za chwile sprzedac nie bede mógł bo posypie sie skrzynia. Mam zamiar dołożyć kasy co mi sie uda z e38 do e60 m5.
Mam pytanie czy przyczyna znikniecia biegow i wskoczenia trybu awaryjnego skrzyni moze byc zbyt maly poziom oleju ??? bo ojciec jak wyciaga skrzynie to mowi ze wylecialo z niej malo oleju ze max 3-4 litry :|?
Ale wylecialo 4 litry razem po usunięciu miski czy tylko z korka? Skrzynia ma 9.9 litra oleju, razem.
ogolnie wszystko co wylecialo z niej :D a typek w serwisie skrzyn mowi no wie pan , nie mozliwe aby tak bylo bo to do konwertera by nawet nie dolecialo , i tak ogolnie to po wlaniu oleju wiekszosc sie osodza na "byczym jaju" i w skrzyni i takie tlumaczenia .
Diagnoza jest taka od mechanika po c5 miesiacach jazdy i zrobieniu 6 tys km ze znowu strzelil kosz sprzeglowy oraz sa popalone tarczki :| czy ktos wie co moze byc tego przyczyna ze po remoncie skrzyni wymienieniu kosza po 5 miesiacach znowu to samo ??
Skoro fabryczny kosz wytrzymał/ wytrzymuje ponad 200 tys km a tobie strzelił po 6! to ja widze dwie możliwości albo kosz był gówniany, albo został źle wymieniony
a czy aby na pewno został wymieniony na nowy czy pierwszy lepszy jaki walał się po warsztacie ?
Skrzynie zdejmowal moj tata bo jest mechanikiem a skrzynie inny specjalista juz rozbieral i pokazal nam rozwalony i przy nas zamowil nowy . i zdaje mi sie ze nowy tez pokazywal ojcu wiec chyba to nowy xD
jeśli nowy to chyba z Chin
Kosze robi ZF ,można kupić nowy.
Ja kupilem ten kosz wzmacniany on 1500 czy 1600 zl kosztowal .
a gdzie robiliście tą skrzynie w koszalinie gdzieś ? będę wiedział co unikać na przyszłość
Tak koszalin , Koles nazywa sie Kowalski robi na Szczecinskiej za torami :>
Tak koszalin , Koles nazywa sie Kowalski robi na Szczecinskiej za torami :>
Witam pytanko mam jak skończyła się ta historia z skrzynia? mam ten sam problem teraz zniknęły mi biegi do przodu :( swoja droga byłem u tego gościa na szczecińskiej po rozmowie z nim stwierdziłem ze nie ma on pojęcia o naprawie skrzyni ZF, ponoć najlepszy zakład zajmujący się naprawa skrzyń znajduje się w Ustroniu morskim, hmmm a myślał ktoś o włożeniu manuala do e38? zamiast wydawać hajs na naprawę automatu?
Kolega (użytkownik tego forum z resztą) regenerował skrzynię z E32 740 własnie w Ustroniu Morskim, tam mają z tego co pamiętam taki wielki napis na ścianie "ASB Naprawa skrzyń automatycznych". Z tego co wiem to wszystko dziala jak należy. Obsluga bardzo fachowa i miła, byłem z nim po odbiór auta, wydawali się być bardzo porządni w tym co robią.
w piątek jadę do nich zobaczę co mi powiedzą, już się boje kosztów jakie mnie mogą czekać :)
Jeszcze jest Auto Radek skrzynie biegów jak sie jedzie na słupsk skręca się w lewo , robią manuale i automaty może warto tam podjechać ? ja od mechaników słyszałem o nim dobre opinie.
A co myślicie o włożeniu manuala 6-biegowego?
Jak kto lubi, były już projekty na allegro z 730d w manualu, chyba nawet jeden jest na olx.
Sprawdź czy koszta nie będą podobne co naprawa ASB, bo musisz kupić skrzynię a tanie nie są, przerobić mocowania, chyba wymienić trzeba będzie komputery by nie sypał błędami, inny wał, sprzęgło itp
Widziałem tego na olx, dzwoniłem dzisiaj do kliniki bmw widziałem ze robili takie rzeczy już z wstępnej rozmowy wyszło ze koszty takiej przeróbki są zbliżone do kosztów naprawy automatu....bije się teraz z myślami co robic
Ja Ci powiem tak: BMW 7 powinno być na automacie, bo to limuzyna luksusowa. Chcesz coś na manual to masz 5 lub 3
Boje się tego ze zrobię automat a po paru miesiącach znowu się rozpadnie, a na forum nie ma nikogo kto by wymienił automat na manual w 3.0d? I zdaje sobie sprawę ze 7 to limuzyna i ma być wygodna
Jak będzie zrobiony przez osobę która ma pojęcie to się nie rozpadnie
to jest moje zdanie :)