Jak w temacie, czy ktoś miał styczność? Ktoś ma, ktoś używa?
Wersja do druku
Jak w temacie, czy ktoś miał styczność? Ktoś ma, ktoś używa?
Kolega się tym kiedyś jarał zakładając do V6.
Generalnie jest to lepsze niż powszechnie wychwalany K&N którego wedle zaleceń trzeba nasączać płynem, to z kolei niszczy przepływomierze w niektórych BMW.
Producent wychwala wyższość filtra gąbkowego nad papierowym, ważne żeby po założeniu tego Pipera nie zostawić go tam na następne 10 lat (jak to niektórzy użytkownicy BMW mają w zwyczaju) bo filtr papierowy nawet zabity syfem wytrzyma, natomiast gąbkowy się skruszy.
Dzięki za odpowiedź. Ogólnie z różnych forumowych stron mało się dowiedziałem, osobiście filtr powietrza wymieniam co 10 tyś i do tej pory miałem Manna, ale dzisiaj z ciekawości wszedłem na inter cars i zobaczyłem, że mają w ofercie taką ciekawostkę. Producent raczej porządny, zamówiłem i zobaczymy co to będzie. A może będzie fajnie, a może wywalę w cholerę po pierwszym kilometrach.
mam teraz w m62b35 i m54b22 i jest gicior ;)
wcześniej używałem w m43b19 i złego słowa nie powiem :)
Ja używałem K&N w takim silniku, jak Twój i chwaliłem sobie. Teraz mam wkładkę gąbkową pipercross i jest podobnie, chociaż powątpiewam w jej trwałość. Na pewno nie będzie wieczna, jak K&N.
Co do papierowych, to wciągnęło mi kiedyś w przepływomierz przy odpalaniu M30B35. Prawdopodobnie był wilgotny, więc podejrzewam, że jak zabity syfem, też może coś takiego się zdarzyć.
A kuni coś przybyło? Jakiś oddech lepszy czy cuś? Bo jak tuningować, to po całości :D
ja nie zakładałem tego, bo kuni wiecej haha
po prostu nie trzeba już wiecej kupować filtra, wystarczy umyć nasiączyć i dalej jazda ;)
nie no zapytać chcę, bo na forum ford mondeo czy cuś się podniecali, że kunie przybywają :D
i jakieś airboxy zakładali, pieron wie, ja tam tylko więcej luftu chcę, żeby mi te muchy przewietrzyło!
choć faktycznie, jak tak przeliczyć koszty filtrów, to sama oszczędność - byle mi żaden kuń nie uciekł, bo wtedy będę zły ;>
z tego co zauważyłem to w m43 odcinka chyba była troszkę wyżej ;)
Ja wpierw kupiłem K&N ale jak zobaczyłem pod swiatło jak rzadki jest wkład filtrujący to nawet nie wkładałem. Mam pipercross i normalnie działa nie widzę różnicy ale być może jakiś minimalny przyrost jest.
Ja mam wkładki K&N i mi teraz zajmują miejsce w garażu... nawet nie będę tego wkładał, nie wiem jakie są osiągi tego bo za dużo nie jeździłem i nie chcę wiedzieć, bo będę miał zwykłe papierowe i będę wymieniał te co co jakiś czas ;)
ja kupiłem Pipercross za 70 zł wiec śmieszna kasa ;)
Jesli ktos jest w stanie odczuc roznice na roznych filtrach to nadaje sie doksiegi rekordow guinesa... ludzie nawet jesli takowy filtr doda kilka koni to jest taka roznica jak jazdy na rezerwie albo polowie baku, albo jakbyscie mowili ze auto lepiej wam sie zbiera jakmacie opony napompowany 0,3 bara mniej niz zwykle
Mnie też można dopisać do wspomnianej księgi. Gdybym nie widział różnicy, to na wkładkę K&N lub Pipercross wydałbym kasę jedynie raz, a używam ich w kolejnych autach i w motocyklu.
A Tobie Piotrek radzę: najpierw załóż, pojeździj i sam się przekonaj, dopiero możesz się wypowiadać. Na razie pleciesz bez podstaw.
Ponadto, nawet jeśli nie wyczujesz zmian (co w przypadku trzylitrowego E32 w automacie nie będzie dziwne, bo taka konfiguracja po prostu z założenia nie jedzie) , ani w pracy silnika, jego spalaniu, czy elastyczności, to tego typu wkładki dają na dłuższą metę oszczędność na wymianach filtrów, a to już jest dostateczny powód do ich używania.
jest to troche placebo i troche fakty. W moim odczuci troche szybciej wchodzi na obroty ale niestety przy zmianie automatu biegu z 2 na 3 juz gumy nie piszczą wiec koni nie dodało za wiele : D
Trochę za dużo wymagasz ;-) Według producenta sportowa wkładka MOŻE dodać 2-5 KM. To trochę za mało, żeby moc wyraźnie wzrosła, ale wystarczająco do zmiany przebiegu krzywej momentu obrotowego.
no i pewnie taki wzrost jest, do odczucia ciężko ale tu złapać 2 konie tu 3 tu 5 i trochę można zwiększyć moc jednak.
Gdyby to się sumowało, to byłoby tak, jak mówisz ;-)