Panowie mam pytanie, czy takie lusterko http://allegro.pl/bmw-e34-m5-e32-lus...013066157.html bedzie pasowalo do mojej e32 i czy fabrycznie sa tam polozone kable do podpiecia czy bedzie trzeba cos kombinowac? Dodam ze nie mam szyberdachu.
Wersja do druku
Panowie mam pytanie, czy takie lusterko http://allegro.pl/bmw-e34-m5-e32-lus...013066157.html bedzie pasowalo do mojej e32 i czy fabrycznie sa tam polozone kable do podpiecia czy bedzie trzeba cos kombinowac? Dodam ze nie mam szyberdachu.
A masz przedlift czy polift ?? u mnie w przedliftowej była dokładnie wtyczka 3 pinowa pod takie lusterko. demontujesz osłony przeciwsłoneczne, potem uchwytu osłon i boczne i demontujesz lampki. opuszczasz podsufitkę i masz tam wiązkę. ta wtyczka jest często ukryta w mocowaniu wiązki, żeby nie latała luzem to jest wsunięta w uchwyt mocujący ją do dachu. podpinasz i działa.
92r maj czyli polift chyba :P
Niekoniecznie. O ile mnie pamięć nie myli luki730 ma chyba też mniej więcej taką datę produkcji, M60 pod maską, ładną drewnianą popielniczkę w konsoli środkowej, a okazało się że przewody pod lusterko miał wyprowadzone starego typu. Najlepiej będzie jak najpierw u siebie sprawdzisz jaką masz (o ile w ogóle masz) wyprowadzoną wiązkę pod lusterko a potem szukaj odpowiedniego lusterka ;)
Kostka 3pin = lusterko przedliftowe (czyli takie jak na tej aukcji)
Kostka 8albo10pin (bo nie pamiętam) = lusterko poliftowe
okej, dzieki, rzeczywiscie najpierw sprawdze co tam siedzi
A ja powiem tak ze jak masz poliftowa instalacje to i tak da sie podlaczyc przedliftowe oczywiscie wybierajac 3 piny z kostki 10 pinowej bo potrzeba masa, plus po zaplonie, plus ze wstecznego i tyle :-)
Przerabialem w obie strony i tez uwazam ze poliftowe jest bardziej funkcjonalne :-)
No to oswiec mnie i napisz rozpiske pinow, wiem ze po wlaczeniu wstecznego lusterko reagowalo i z tad moje wywody.
oświecenie to dobre słowo :) ponieważ w lusterkach przedliftach czyli z suwakiem przestawiających się doprowadzony był + po światłach. spytaj sprzedającego, potwierdzi bo sam ma takie założone.
gdy suwak damy całkiem w prawo to od razu po włączeniu świateł się przestawia, przesuwając suwak w lewo regulujemy czułość ale zawsze będzie działało dopiero po podaniu drugiego plusa ( oprócz + i - z zasilania ). gdybyśmy podali sygnał ze wstecznego to działałoby tylko na wstecznym :)
dodam jeszcze, że dokładnie tak było w mojej 3 pinowej kostce : + , - , + po światłach czyli instalacja pod te konkretne lusterko. dokładne rozpiski kolorów mogę podać za 2 tygodnie jak wrócę z delegacji bo auto pod firmą zostawiłem, ale ten z przewagą szarego był po światłach.
jako sprzedający ten gadzet powiem iż martynka ma racje, jest tak jak opisał u niego w samochodzie i w moim tez.
Uogólnianie na podstawie stwierdzenia "bo u mnie tak jest" może być czasem mylące.Cytat:
Zamieszczone przez IMPEX1950
W ETM z 91r na stronie 243 jest opisany schemat podłączenia lusterka elektrycznego z funkcją pochylania.
Schemat pokazuje cztery przewody instalacji auta pod takie lusterko.
- zielono/czerwony - wychodzący z przedniej skrzynki bezpieczników (bezpiecznik F17 7.5A - hot in run or start, czyli zasilanie dopiero po starcie, a nie cały czas). Przewód ten wchodzi na pin nr3 lusterka (przewód czarny).
- przewód brązowo/pomarańczowy - uziemienie, przewód wchodzi na pin nr1 lusterka (przewód biały).
- przewód zielono/czarny - wychodzący z przedniej skrzynki bezpieczników (bezpiecznik F12 15A - hot in run or start). Przewód ten, w zależności od rodzaju skrzyni biegów, wchodzi na pin nr1 przełącznika biegu wstecznego w przypadku skrzyni manualnej oraz w przypadku skrzyni automatycznej na pin nr6 przełącznika zakresu skrzyni.
Z przełączników "wstecznego" wychodzi (pin nr2 - skrzynia manual, pin nr7 - skrzynia automat) przewodem niebiesko/żółtym na pin nr2 lusterka (przewód szary).
I cała filozofia.
Poniżej opisywana strona.
http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic129/...2517439298.jpg
Lusterko z suwakiem zostało tak zaprojektowane, aby nawet przy suwaku na skrajnej prawej pozycji (permanentne pochylenie) po włączeniu biegu wstecznego powróciło do pierwotnego położenia. Założeniem było umożliwienie obserwacji otoczenia za autem podczas manewru cofania, bez względu na intensywność oświecenia ;).
Spotkałem się również z sytuacjami kiedy, aby wszystko działało wg schematu podłączeniowego podanego powyżej, należało pobawić się w przełożenie kolejności przewodów we wtyczce instalacji auta lub lusterka.
No i wszystko w temacie :peace:
Super temat , bo w mojej tez to muszę podłączyć właśnie. :joyous:
@yaz nie musisz mi pokazywać schematu bo go znam. natomiast :
- po pierwsze w moim aucie w ori wiązce która spokojnie siedziała sobie w uchwycie przez 20 lat nie ruszana było tak jak mówię czyli szary po światłach.
- po drugie aby to lusterko działało musi mieć podany dodatkowy plus inaczej nie odchyla się, w tym przypadku jest to sygnał po światłach bo w tamtych czasach na światłach jeździło się gdy było ciemno
- po trzecie sygnał wstecznego dotyczy rzeczywiscie fotochromu aby się rozjaśniał zawsze przy cofaniu a w przypadku lusterka uchylnego efekt byłby odwrotny od zamierzonego czyli działałoby tylko podczas jazdy do tyłu.
i tak, obserwacja "bo ja tak mam" może być mylna ale już "wszyscy z takim działającym lusterkiem tak mają" i "seryjna wiązka" raczej o czymś jednak świadczy.
no właśnie, nie wszystko. niestety żeby to lusterko działało musi być + po światłach a nie po wstecznym.
nawet na 7 er kto je podłączał to wie jak jest. mogę Ci parę osób wymienić z nicka
EDIT:
@yaz na Twoim schemacie jest napisane electrochromic mirror a mówisz, że to schemat uchylanego
Ja nie kwestionuję instalacji w twoim aucie czy autach innych użytkowników, u których działa to w taki, a nie inny sposób.
Schemat, który wkleiłem nie jest mój, tzn. nie ja go tworzyłem :), a wkleiłem i opisałem go tylko dlatego, że dotyczy rocznika produkcji 1991, czyli wersji aut przed FL.
W ETM z wcześniejszych lat produkcji nie ma uwzględnionego opisu lusterka wewnętrznego.
Schematy mają to do siebie, że mogą zawierać błędy, bo jak widzisz cała strona zatytułowana jest "electronic mirror".
Moja wiedza bazuje na ww ETM, instrukcjach dokładania extrasów do e34 oraz rozmowach na niemieckojęzycznym forum 7er.
Wiem również, że istniały różne wersje lusterka z suwakiem, zależnie od rocznika/wersji wyposażenia auta.
Być może niektóre z nich nie potrzebowały dodatkowego + żeby ruszać lusterkiem, a obwód zwierany był sygnałem z optoelektroniki i właśnie te lusterka miały podpięty sygnał z wstecznego i tak też zbudowana była wiązka pod nie.
czyli... dopuszczasz możliwość że mam rację co do tego lusterka i jego podłączenia i instalacji ?? :)
co do schematów się zgodzę bo sam montując moje przejrzałem ETM wszystkich roczników, co więcej szukałem tam również instalacji PDC bo nie podświetla mi się przycisk przy zapalonych światłach ( zielone świeci jak PDC działa ale nie podświetla napisu PDC tak jak ASC po światłach ) i nie mogłem znaleźć w żadnym roczniku.