-
prosba o porade
Witam.. w sobote sprawdzalem stopien sprezania na tlokach.wykrecilem swiece mierzymy i..... cisnienie na 6 cylindrze 10 na 5...8 i tak juz sobie odpuscilem sobie sprawdzac dalej..jeste teraz zalamany :(i podpowiedzcie mi czy remontowac dol silnika czy kupic inny i ile by mnie ewentualnie kosztowal remont pozdr:israel:
-
ja chyba bym szukał 3,5l :) najlepiej jeszcze w aucie żeby posłuchać jak chodzi. remont (z tego co słyszałem) to koszt 2-3 tys. jakbyś robił to sam.
-
no wlasie mysle nad 3.5 ale wiesz mozna trafic na kota w worku....
-
kota w worku można,ale można i trafić dobrą jednostkę oraz zrobić sobie to co się ma i mieć pewność że coś jest pewnego w samochodzie:)
-
musiałbyś ten silnik na żywo oglądać, posłuchać...wtedy zmniejszasz ryzyko trafienia na minę. dużo jest aut rozbiórkowych. szukaj a znajdziesz :)
-
zrób próbę olejową. Ile ma nalotu to m30 żeby w nim dół robić? Dół jest pancerny, regeneracja głowicy i silnik jak nowy.
-
kupowac urzywany silnik to glupi pomysl w m30. dol silnika wyjebany w tym motorze to oznaczaloby 500tys. km bez filtra powietrza. zdejmij glowice i ja zrob - to tam tkwi problem. Chcesz troche wiecej mocy - kup na allegro dol silnika 3,5 orzen z glowica ktora masz od 3.0 i wyjdzie dokrecajace sie do konca m30. koszt remontu glowicy bez walka i dzwigienek to ok 600zl ( nowe prowadnice ).
-
w tamtym roku obróciło mi panewkę , sprowadziłem auto z nad morza do Kielc i kupiłem silnik , nacieszyłem sie 2 miechy i sie okazało że nie ma ciśnienia wiec głowica poszła do roboty wszystko na nowych częściach i teraz mam żyletke m30b30 koszt ok tysiąc złotych wiec może idż w tym kierunku i nie generuj sobie nie potrzebnych kosztów
-
kolego co Masz na mysli z ta proba olejowa??????to ze cisnienie jest do bani po wykreceniu swiecy to winna glowicy???a nie zuzyte pierscienie tlokowe?????bo juz sie pogubilem.....
-
Witam przy jakiej temperaturze silnika robiłeś tą próbę ciśnienia
-
nie koniecznie musza byc pierscienie tlokowe :) pierw zrob probe olejowa . ale zeby zalatwic dol w m30 to juz tzreba byc magikiem albo zrobuc upalarke z 7er
-
Próba olejowa ma zweryfikować gdzie ucieka ciśnienie.Jeśli wlejesz do cylindra olej i ciśnienie sprężania wzrośnie to masz zużyte pierścienie tłokowe,jeśli nie,zużyte zawory.Lepiej remont,wiesz co masz.Pomiary wykonujesz na rozgrzanym silniku.
-
no rozgrzanym przyjacielu po dluzszej trasie....no ale roznica miedzy jednym a drugim to 2 bary wedlug mnie to duzo :(
-
poprzedni wlasciciele to pewnie ja dojezdzali na maksa..bo sporo przy zawisie sie narobilem do tego jedynka wyskakiwala wiec na mysl przychodzi jedno ze pilowana byla na jedynce oporowo.....chce sobie ja zrobic jak nalezy wiec musze zbierac fundusze ale chetnie bym wlozyl 3.5
-
przy probie olejowej z racji wlanego oleju zwiekszy sie cisnienie niezaleznie czy pierscienie sa zajechane czy nie. To jakis kumunistyczny wymysl ktory sie nie sprawdza.
Teraz pytnie : kto widzial m30 z pierscieniami do wymiany? chodzi o takie przez ktore silnik dymi,pobiera olej albo nie ma kompresji. Ja jeszcze o czyms takim spowodowanym eksploatacja nie slyszalem, a rozebralem tych silnikow "kilka".
-
wiec jak kolego mowisz to glowica do roboty???????????co do oleju to ubywa napewno....bede dzis u znajomego dokladniej zbadamy co sie dzieje bo nie chce sie pchac w niepotrzebe koszta.........:rain:
-
Głowica i tak do ściągnięcia,jak zdejmiecie będziecie już wiedzieć co dalej robić.
-
oddaj glowice na testy i zobaczysz czy nie jest peknieta u mnie byly dwa peknicia wsadzilem druga porobilem cala i nie zaluje przynajmniej wiem co mam , a nie potzrebne koszta zrobisz wtedy gdy kupisz drugi silnik i wsadzisz na farta