Siemka szukam Mercedesa,auto dla mojego ojca:wink-new: mial ktos stycznosc z tym modelem......
http://allegro.pl/mercedes-cl500-jed...904704853.html
Wersja do druku
Siemka szukam Mercedesa,auto dla mojego ojca:wink-new: mial ktos stycznosc z tym modelem......
http://allegro.pl/mercedes-cl500-jed...904704853.html
To jeden z niewielu Merców który mi się podoba poza SEC oczywiście
W kazdym jest zawieszenie ABC-active body control (hydrauliczne zawieszenie).Jest trwałe, ale znacznie bardziej skomplikowane jak airmatic.Koszta naprawy zawieszenia w przypadku zaniedbanego auta moga byc ogromne.Auto dla czlowieka swiadomego jego kosztow.
Prosze przeczytac ten temat - http://www.mercmania.pl/forum/topics35/16767.htm
Z tym autem jest tak jak z W220- czyli kupuja te samochody ludzie, ktorych zazwyczaj nie stac na eksploatacje.Mowie o egzemplarzach za np 20 tys.Laduja gaz i tluka auto na codzien, a jak dupnie cos w zawieszeniu to placz.Ceny czesci adekwatne do ceny takiego nowego auta.
Dlatego S i E klasa odpada oglądałem klika S W220 i odechciało mi się Merca ale ten model jest ładny,koszta zdaje sobie sprawe,przebiegi turystyczne 20 tyś rocznie.Jeśli się zdecyduje to napewno auto z zagranicy,sprowadzone wiem o czym mówisz na auto chce wydać ok 40 tyś zl.Ojciec ma sentyment do mietków ale powiem szczerze że sam bym takim Cl-em nie pogardził:)
Koszty napraw tego zawieszenia sa wyzsze niz Airmatic w W220 i W211-pamietaj o tym.Przeczytaj ten temat co podeslalem, bedziesz zorientowany w cenach i bedziesz wiedzial na co patrzec w przypadku ogledzin.
CL bardzo ładne auto, ale wg mnie kupno takiego auta mającego ~10 lat to proszenie się o kłopoty
Osobiscie mam w220 s600 koszt zakupu ok 3 lata temu to 60 tys, na chwile obecna w naprawy wsadziłem ok 30 tys . samochód po 3 latach wygląda jak złom, rdzewieje i sie non stop coś psuje.
Największe problemy są z zawieszeniem airmatic i elektryka, non stop wywala błędy których fizycznie nie ma.
Nie polecam 10 letniej sklasy czy cl.
Jakbym wiedział że meski to takie łupy to bym go w życiu nie kupił.
Moje zdanie to ;dla ojca który już ma dorosłe dzieci i potrzeuje samochodu by jeździc z zoną wnuki odwiedzić lub do kościoła , lub też do zakopca na weekend to wybór zdaje się być słuszny;) choć ja wybrał bym i tak e63;)aaale. Powodzzenia.
W220 S-klasse mi się strrrasznie podobają, na sąsiednim parkingu jedna stoi z bodajże 5 litrówką na zupełnej glebie (airmatic padł) i znajomy chciał mi go sprzedać za wszelką cenę bo wie, że lubię duże silniki za jakieś psie pieniądze, jednak nie podchodził mi lakier (błękit) ale jak poczytałem na necie o tych mercach ... brakuje mi słów, żeby opisać....
A więc mianowicie tak:
jesli chodzi o airmatica to tez juz mam nowy caly zestaw tj amory 4szt listwe zaworów no i kompresor ktory zaadaptowalem z e39 bo sa takie same tylko troszke przeróbek było mocowań. i dalej jest problem bo pomimo ze wpakowałem ponad 15 tys w ten zawias juz to teraz jak było -12 to przychodze rano a ska sobie dupe klapła tak ze koła w środku a przód max w górze.
Poporzednie zawieszenie sprawiało mi tyle kłopotów ze sie nie dało jezdzic non stop było coś grzebane.
To jest defakto nie mozliwe przy nowych elementach ale jednak.
dzis czy wczoraj przy temp +5 jest ok.
Jeśli chodzi zaś o głupoty w błędach to wyswietla na liczniku spalone żarówki itp a w aucie wszystko świeci.
Zasadniczy problem tego auto ktorego nie potrafi mi zaden serwis usunąc to to iż wypadają mu zapłony i nie ma pełnej mocy , trzeba rozpiąc akum i jest dobrze przez ok 15min a potem zapłony wypadają i lecą łancuchowo 1-2-3-4-5- itp non stop. Serwisy mowia ze jest to pirwszy przyadek w życiu.
Ja za to mam codzienne przypadki ze tym samochodem przyspiesza sie jak 728 e38.
auto to jezdzi na kołach 20 cali w zime bo zaciski i tarcze nie pozwalają na założenie mniejszych wiec - w zieme.
Może po jakieś powodzi masz auto,nie wiem...
Ja zrobiłem tego airmatic'a jak Bóg przykazał na częściach z ASO i nie mam problemu.
jakis stary temat mi sie wyswietlil, ale ten impex pisal troche bzdury jakby nigdy takiego auta nie mial
zaciski tak duze ze na 20 calach w zimie musi jezdzic, haha, standardowe felgi to 17stki przeciez :) 20 cali to w mercu jak 21 w bmw, tam sa mniejsze kola
20cali to jest totalny max na merca s
wypadanie zaplonow ktorych nikt nie potrafil rozkminic, no najwyrazniej jezdziles do takich co to golfy naprawiaja
zaplony w 600tkach wypadaja bo sa cewki do wymiany, z tym ze tam nie ma pojedycznych cewek a caly zespol cewek, listwa zaplonowa
7tys zlotych nowa, na strone
poza tym, ten zawias, co to tak sie psul, airmatic, to ciekawe, bo w 600tkach sa standardowo zawiasy ABC a nie airmatic
tak samo jak w kazdym clu z reszta - olejowe a nie powietrzne
ze rdzewieje, zgoda :) ale cle sa z magnezu i tworzywa, wiec one akurat nie rdzewieja
a ze drogie auto w serwisie, to fakt
komp swiruje, licznik jak bateria jest slaba i sypie losowymi bledami
alternator pada, bateria niedoladowana, stad takie kwiatki
CLe i SLe to najdrozsze merce wtedy byly, nie ma sie co dziwic ze serwis nadal adekwatny do cen nowych (500-700tys pln za cla 500,600)
Cena cewki otwiera mi szeroko oczy, a pomyślałby człowiek że W220 to już stary śmietnik i mimo, że klasa auta wysoka, to serwis nie powinien być AŻ TAK kosztowny...
cewki akurat sa tak drogie, bo to auto ma po 2 swiece na cylidner
jedna listwa ma spiete 12 cewek, takze jak sie spojrzy na to to normalna cena, 700zl za cewke :) tylko ze musisz wymienic od razu wszystkie na stronie :)
dodatkowo swiece tylko irydowe, bo od zwyklych tanich latwo upalic cewki
poza tym zywnotnosc takiej listwy jak nie bryzga nic olejem do gniazd, czyli wszystko perfekt, okolo 100tys km
takze 24x50zl sam koszt wymiany swiec, chyba co 60tys km, nie przekraczac tego interwalu, bo uwali cewki :) + usluga, czyli umiejetna wymiana, zdjecie tych listew, mercedes ma specjalny sciagacz do nich, mozna i bez ale ryzyko uszkodzenia wieksze
w majbachu tez sa takie same cewki, ale do majbacha bardziej te koszty przystaja a nie do rdzewiejacej 600tki z 2000 roku :)
jacys spece regeneruja te listwy "regeneracja" polega na otworzeniu obudowy (specjalnie zamkniete, poklejone, bo normalnie to sie wymienia taka listwe)
i wlutowania dobrej cewki z listwy ktora jeszcze dziala...
takze mozna taniej, ale to jest tak naprawde druciarstwo
a kupic uzywana listwe i miec nadzieje ze wszystkie 12 cewek jest sprawne i pochodzi toto, trzeba miec szczescie :)
stad akurat sie nie dziwie impexowi, ze nikt mu nie ptorafil pomoc, chociaz ktos mogl mu powiedziec, ze jedyna pomoc to 7 tys zlotych i montaz nowej listwy
albo uzywka i szybka sprzedaz albo tylko na niedziele :)