Mam dylemat. Chcę zmienić świece w M62B44 (przedlift bez Vanosa) i waham się nad wyborem: NGK BKR6EQUP Laser Platinum , czy BOSCH SUPER PLUS +48 FGR7DQP+ Platinum Irydium ?
Może wypowie się ktoś, kto ma doświadczenie z jednymi i drugimi ?
Wersja do druku
Mam dylemat. Chcę zmienić świece w M62B44 (przedlift bez Vanosa) i waham się nad wyborem: NGK BKR6EQUP Laser Platinum , czy BOSCH SUPER PLUS +48 FGR7DQP+ Platinum Irydium ?
Może wypowie się ktoś, kto ma doświadczenie z jednymi i drugimi ?
Moim zdaniem ngk bardzo szybko się wypalają... Jak będę zmieniał to kupię bosch lub denso a dokładnie ik20 sprawdziły się świetnie w byłym e39 523i . śilnik bardzo równo pracował -nie nie było mowy o jakimś osłabieniu silnika... To nie jest żadna reklama czy coś-to moje odczucie w silniku-w którym siedziałem "na codzień" aby chodził jak zegareczek - i się udało :-)
Tutaj na forum przeczytałem taką opinię o Boschu, stąd mój dylemat... Celowo podałem typy platynowe, bo mają, przynajmniej w teorii dłuższą żywotność.
A wg mnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi
Najlepiej stosować takie jakie zaleca producent w instrukcji obsłgi
Na wybór świec wpływ ma wiele czynników:
- jaki silnik
- różny sposób montażu - świece na stożek i z płaska podatna na nacisk końcówka
- jaki rodzaj paliwa - PB/ON
- czy jest gaz czy nie
- okres wymian świec - czy dany model wytrzyma tyle
- preferencje użytkownika
- i wiele wiele innych
Widzisz Adasio... RealOem zaleca właśnie te świece i daje wybór NGK lub Bosch. Ja chcę się dowiedzieć, które się lepiej sprawdzają w praktyce. Różnica w cenie jest ok. 3-4 pln (na sztuce) na korzyść Boscha
Ja mam NGK i jest ok ... Jakoś bosch;a nie lubie hmm
stosowałem już różne świece przez boscha, NGK aż do Denso i powiem szczerze że te Denso IK 20 TT (czy jakoś tak) sprawują się świetnie a nie są drogie. Chodzi tu o technologie Twin Tip, wygląda na to że reklama potwierdza się w realnym zastosowaniu. Na NGK nawet tych high power miałem problemy, na Boschu różnie ale jak narazie na Denso nie mogę powiedzieć złego słowa.
NGK!!! W 7er, 5er i każdym poprzednim aucie (z gazem i bez) stosowałem NGK (i będę dalej stosował). Nigdy nie było z nimi problemu. Bosch, wyrzuć w kosz!:ambivalence:
Tak też czuję, że Bosch odkąd produkuje w krajach takich, jak Polska, stracił na jakości... Zawiodłem się już na innych sprzętach Boscha, więc chyba coś w tym jest, skoro macie takie zdanie o tej firmie...
Ja u siebie tez mam NGK i to jeszcze ori BMW. wg. wpisu ostatnio wymieniane około 100tys km.temu .Na wiosnę chcę zmienić ale nie wiem czy jest sens jak robię około 2-3 tys rocznie ;). W compakcie mam NGK i w busie też;)
Potwierdzam. Jest taka chińska firma „HC CarGo”, która należy do grupu Bosch. Co to mianowicie oznacza? Najprawdopodobniej większa część produkcji robią w Chinach i w zależności czy sprzedają sami ze swoim logo, czy dodają znaczek Bosch i sprzedaje to wtedy „producent” (jak dla mnie coś tańszego w miarę dobrej jakości). Widziałem już komputer w Audi – Siemens made in China. Ostatnio nawet poduszka ławy do Audi A6 „C6” - Lemförder made In China. A co do NGK, to nawet na świecy jest napis made In Japan. Oczywiście chińszczyzna nas zalewa na maxa, ale ostatnio jakość Bosch-a mocno spadła. Dlatego więc NGK. Pzdr
Ja zawsze stosuje NGK zarówno W silnikach M60 które miałem i mam, jak i W M52B28 we wcześniejszych 7er i z NGK nigdy żadnych problemów. Jeśli chodzi o firmę BOSCH to powiem tylko tyle panowie ''Kiedyś Adidasy były dobre teraz są chińskie'' itp...dalej nie muszę....
Posłuchałem Waszych rad i zamówiłem NGK ;-)
Chłopaki skoro twierdzicie że Bosch to syf to jakie doradzicie mi sondy bo muszę wymienić
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Boss nie pytam o świece a o sondy lambda
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka