Czeka mnie regeneracja konwertera w skrzyni 5hp24.
Czy wyciągnięcie go ze skrzyni wiąże się z jej wyciągnięciem czy wystarczy tylko odsunąć ją???
jaki zakład polecacie i jaki mniej więcej koszt takiej usługi.
Wersja do druku
Czeka mnie regeneracja konwertera w skrzyni 5hp24.
Czy wyciągnięcie go ze skrzyni wiąże się z jej wyciągnięciem czy wystarczy tylko odsunąć ją???
jaki zakład polecacie i jaki mniej więcej koszt takiej usługi.
Z tego co się orientuję to , skrzynia out, olej out, filtr itp. Może jest jakiś inny sposób ale jak ma być tak jak powinno to trzeba wyciągać... Koszt regeneracji około 600-700 zł ale jest w PL mało zakładów co wiedzą co z czym się je i zrobią to w miarę dobrze tzn. rozetną stare i dobrze z powrotem zespawają ;/
Witam,
Miałem owego czasu miałem sporo do czynienia z automatami. Najlepiej wyciągnąć całą skrzynię, bo robota taka sama, a przy wkładaniu konwertera trzeba bardzo uważać. Przy wkładaniu konwertera, zabierak musi "wskoczyć w pompę", musi wskoczyć do końca, bo jak się będzie składać na siłę to można uszkodzić pompę.
Jaka jest przyczyna regeneracji konwertera? Wycieki oleju, czy błąd konwertera w sterowniku skrzyni i poślizg?
Co do firm, to znam dwie Samko i ********.
Pozdrawiam,
Piotrek
Dokładnie Piotrek było już u 'Nas' kilku z uwaloną pompą -tam nie ma nic na siłę. Nowy konwerter to koszt około 1500 zł.
Bledow w kompie brak ale. Przy odpalaniu zimnego silnika slychac stukniecie dochodzace z okolicy dzwona skrzyni na cieplym silniku tego juz nie ma. Do 3tys obrotow auto jedzie ospale tak wlasnie jakby slizgalo po przekroczeniu 3tys dostaje kopa i to mocnego. Dodatkowo jak jest zimny olej rano ma problem ze zmiana biegu ale trawa to moze ze 3 min po odpaleniu no i najgorsze. Wibracje. Jak zimny to miedzy 60 a 90 km/h szczegolnie na 3 i 4 biegu auto wibruje jakby kola buly nie wywazone. Przejade 1km i diametralnie sie poprawia choc delikatnie do 90 km/h czuc. No i ostatnia sprawa zmiana biegu pozostawia wiele do zyczenia. Spokojnie jadac i na pelnym bucie zmienia plynnie bez szarpnirc ale jadac tak normalnie zmiana biegu trwa dlugo i zastanawia sie jaki bieg dac. Jak jest mocno zsgrzany to zdejmuje moge z gazu i czasami silnik lubi zafalowac obrotami.
No to piekna lipa z ta regeneracja.
W uzywke to raczej pchac sie nie ma co.
A dodam ze olej wymieniony jakies 20tys temu
objawy nie pasują mi na konwerter, ospałość do 3 tyś obrotów pasują do uszczelniaczy i tulei VANOS'a, falowanie obrotów może i silnik krokowy. Na zimno to normalne że auto jedzie dłużej na jednym biegu mam tak samo a skrzynia zdrowa. co do długiego załączenia biegów to zajrzał bym raczej do EZ w sterowniku, a czy przy zmianie biegów nie ma takiego "kopnięcia"?
Co do objawów konwertera to wygląda to tak:
do 2 tyś obrotów słychać takie chrobotnięcie co jakiś czas z minimalnym spadkiem obrotów lub przy ruszaniu jego uślizg. Powodem tego zazwyczaj jest tzw. Lock-up, który nie jest zapinany do końca lub jest pęknięty wirnik.
Nie polecam regeneracji bo nie wiadomo ile to pochodzi a jak kupisz "nówkę" to masz pewność że pochodzi dłużej niż regenerowany. Do tego koszta są podobne a różnią się około 200-300 PLN
ospałość jest tylko w trybie D. Na sporcie już jest daleko mniejsza a na manualu wogołe nie występuje, vanosów brak, silnik krokowy igła a co do falowania - może źle to opisałem - odbywa się to tylko przy wiekszej prędkości np 100 km/h zdejmuję noge z gazu, hamuje silnikiem po czym przestaje hamować i zaraz ponownie hamuje i tak jest dopuki nie wytrace więcej prędkości.
Chrobotania nie ma ale np jest świszczenie -wycie dobiegające gdzieś z przodu.
na trybie sport nie wiem czy tak mają te skrzynie czy nie ale jadąc nawet z prędkościa 200 km/h skrzynia nie przezuci mi biegu na 5ty tylko leci caly czas na 4tym mimo małego obciążenia.
przy zmianie biegów jest własnie takie kopnięcie -nie wiem nawet jak to nazwać takie jakby przestawała na chwilke ciągnąc i zmieniła bieg-takie małę szarpnięcie.
jeśli jest takie szarpnięcie to warto sprawdzić pompę oleju i EZ sterowania. Ospałość może wynikać (chyba) ze zużytych tarczek ciernych. Tak czy siak skrzynię trzeba zdjąć i rozebrać.
a co z wibracjami???? najgorzej jest jak auto postoi o ostygnie odpalam i zaczynam jechać, to przez pierwszy kilometr jest dramat tak wibruje. Czym wyzsza temeratura tym wibracje są mniejsze. W lecie są praktycznie nie odczywalne a teraz jest jest już zimno to czuć jak cholera. Co z tym stuknięciem przy odpalaniu jak jest zimno. Ja to sobie tak wyobrażałem z tym konwerterem że może on jak coś się w nim dzieje to tak jak z dwumasą zaczyna wibrować. EZ sterownia???? co to jest jakiś elektorzawór????
tak to są elektrozawory ponieważ nasze bunie mają prawie wszystko sterowane hydraulicznie. Co do temperatury to stawiał bym na jakieś kwestie zapłonowo paliwowe bo od ich kondycji zależy jak pracuje silnik i cały napęd. Mam teraz podobny problem i powoli wychodzą wspaniałe wtryskiwacze benzyny.
P.S. Odnośnie temperatury to warto jeszcze sprawdzić czujniki temperatury płynu chłodniczego i dolotu powietrza.
konwerter będzie pewnie tańszy w ZF niż w ASO (kiedyś już kupowałem)
Witam, Panowie podepnę się do tematu...
Też mam konwerter na wykończeniu i mam zamiar na dniach zabrać się za naprawę...
Gdzie szukać, proszę o jakiś namiar gdzie można nabyć nowy konwerter lub gdzie dobrze go z regenerować?
mój budżet na to przedsięwzięcie wynosi 3-3.5tys zł, czy zmieszczę się w tej kwocie ze zrobieniem tego i wymianą oleju itp czy będzie mało ?
Dodam że symbol skrzyni po nr VIN to A5S 440Z
olej jakies 600zl z niemiec, filtr uszczelka ze 250zl (oryginal) 150zl zamiennik
+ koszt zdjecia wymiany, nie musisz tego robic w serwisie skrzyn, taniej u kumatego mechanika
bo to zadna filizofia jak juz to robil
stary konwerter oddajesz do regeneracji do jednej z firm, okolo 1100zl
z tym ze z tego co slyszalem, w polsce regeneracja to mega ryzyko
ja bym poszukal taniego zrodla dla oryginalu
albo kupil zregenerowany konwerter w niemczech
mi mechanik odradzal regeneracje w pl, po prostu bardzo szybko padaly te konwertery
tak samo nie kupuj tego oleju do skrzyn w polsce... tzn tego mobila co to zamiennikiem jest essso
mozesz kupic na ebay.de albo w sklepie forumowym ravenol 4/5 hp
Sebek ma wszystko czego potrzebujesz, tj. oryginalne konwertery z ZF De, olejesz, filtry, miski... Pisz do niego na PW.
Regenerowany konwerter Sachs w ZF to chyba coś koło 1800netto.
Przy tym budżecie to jedz do Samko, Warszawa ul Połczyńska . Mi za około 4000zł zrobili skrzynię 5hp24 po całości łącznie z regeneracja konwertera, tarczkami, usczelnieniami, tłoczyskiem olej uszczelka itp, bez ruszania sterownika (tylko płukanie sitek zaworów). Generalnie na wejściu od razu mówią jaki jest nieprzekraczalny koszt zrobienia skrzyni po całości i się tego trzymają. Dają potem 6 mies gwarancji na całą skrzynię, a za dopłatą 10% można przedłużyć do roku. Skrzynię mi zrobili 2 miesiące temu i wszystko gra (objawy ustąpiły). W innych warsztatach była gadka że trzeba rozebrać i zobaczyć, przez co wyceny zależnie od scenariusza oscylowaly w granicach 4000-8000 z częściami.
Ps. 8 lat temu już robiłem ta skrzynię po całości na oryginalnych częściach... Zapłaciłem 13.500 i wystarczyło na 130kkm. :-P
:O ja za złoma dałem 12tys hehe
Tak czy inaczej jest to mój drugi i juz tym razem napewno ostatni automat... ( pierwszego też robiłem w mercedesie )
Ogólnie to szukałem jakiegoś warsztatu w kujawsko-pomorskim ale tutaj ciężko o dobrego mechaniora co ogarnie skrzynie... nasłuchałem się juz tego ze wrażliwe te skrzynie, ze trzeba umieć wymienić olej itp
Jeśli okaże się że naprawa wyniesie mnie powyżej 6tys to ładuje manuala bo mam dość automatów... dałem się niestety i tym razem namówić i powiem Wam panowie że mam już chęć spuszczenia tej siódemy do wisły...
to nie wina automatu, tylko gruzu jaki kupiłeś
jeżdżę automatami od dobrych kilkunastu lat I zero problemu, tylko olej I filtr co 50-60tyś
w mercach sterowanych podciśnieniowo trzeba jeszcze dbać o podciśnienie, żeby było prawidłowe oraz wymienić akumulatory K1, K2 oraz B2, skrzynie 722.3, 722.4 lub 722.5. Ewentualnie modulator. Sprawy tanie
Franco750 możesz rozwinąć temat Mobila zamiennika ESSO? Podróba czy jak?
wszyscy znajomi ktorzy uzywali tego oleju (ja takze) mieli problemy, olej zachowuje sie fatalnie w niskich temperaturach, slychac pompe oleju, dwa, na zimnym silniku nie chce zrzucac biegow tak latwo jak na goracym, i to sa objawy tuz po wymianie
grzeje sie bardziej skrzynia
a mam porownanie, poniewaz kiedys w innym bmw kupilem oryginalny esso, taki jak zl lalo w fabryce, wtedy zf go zalecalo i po wymianie bylo idealnie
perfekt, w najgorsze mrozy ideal
kiedy ten olej zniknal z rynku a pojawil sie ten mobil, to stracil rekomendacje zf
a dwa, to jest polska, gdzie masowo podrabiaja oleje, poza tym, 20l za 400zl olej do skrzyni?? no sam go kupilem, chcialem przyoszczedzic, ale nie polecam :)
nie ufam temu olejowi, i zamowilem sobie druga beczke 20l z niemiec ravenol z duzej firmy, nie duzo drozsza
ale mam pewnosc ze nie jest podrabiany, i na pewno bedzie odpowiedniejszy
z reszta na forach czytalem tez, ze juz lepiej zalac febi, niz tego mobila, bo wlasnie sa objawy takie jak napisalem
http://www.ebay.de/itm/RAVENOL-ATF-5...YAAOSwGtRX19Pn
ato24.de bardzo duza firma, oleje swierze tegoroczne, kupowalem juz tam rozne oleje i do mercedesa, i do wspomagania
a co najciekawsze, na 2 dzien kurier dhl w domu z olejem, nie wiem jak oni to robia :)
Ja do Audi A8 lałem FEBI i śmigała aż miło.
Do Phaetona Castrola i też pracowała jak pszczółka :)
Tu macie orginalny olej zf dedykowany do tej skrzyni za 95 euro https://www.ebay.de/itm/7x-1-Liter-Z...53.m1438.l2649
tez mnie czeka regeneracjia konwertera bo faluja obroty z 2tys na 1800 i tak caly czas po zatym slychac jakies zgrzyty takze konwerter plus olej i filtr i zobaczymy czy bedzie dobrze czy 7 lit starczy ile wchodzi oleju do 5hp24
Chciałbym przestrzec przed regeneracją sprzęgła czy jakiejkolwiek innej części w firmie Avanti, teraz podobno przechrzcili się na DMF Service.
Miałem z nimi do czynienia i wątpliwą przyjemność z poznania tej firmy.
Regenerowałem u nich konwerter, skrzynia była kilka razy wyciągana (sprzęgło działało wadliwie), na koniec nie uznali reklamacji i musiałem zapłacić za wszystko ponownie.
W końcu wysłałem ten konwerter na moje żądanie do ******** i zrobili jak należy i auto jeździ jak należy. W tym całym Avanti płaciłem około 600zł x 2 razy i kilka razy wyciągałem skrzynię.
W ******** zapłaciłem 1250zł i auto jeździ bezproblemowo. Tą skrzynie wyciągałem z A8, możecie sobie wyobrazić ile to było pracy i ile kosztów.
Moja historia nie jest odosobniona, aż dziwne że tego całego Avanti już dawno szlag nie trafił i dalej ta złodziejska firma działa i ma klientów.
pzdr.