-
Witam witam !
Witam!
Mam na imię Maciek, mieszkam na Mazurach, z zawodu jestem przedsiębiorcą budowlanym, mam 26 lat.
Moje autko, to E38 728i z końca 1995r, swoją przygodę z BMW zaczynałem od E34 525tds, i od tamtej pory wyznaję jedną markę...
Zdjęcia swojego autka zamieszczę tu później. Pozdrawiam wszystkich użytkowników siódemek, i wszystkich innych aut spod znaku śmigła !
Moje autko:
Modellbezeichnung: 728I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: GE11
E-Code: E38
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M52 - 2,80l (142kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Dunkelblau (263)
Innenraum: Stoff Velours/grau (B7TT) (zmienione na czarną skórę nappa)
Produktionsdatum: 11.10.1995
Werk: Dingolfing
Sonderausstattung
S214A
Automatische-Stabilitäts-Control (ASC+T)
S278A
BMW LM Rad BMW Styling
S302A
Alarmanlage
S320A
Entfall Modellschriftzug
S401A
Schiebehebedach elektrisch
S415A
Sonnenschutzrollo hinten
S428A
Warndreieck und Verbandstasche
S431A
Innenspiegel automatisch abblendend
S456A
Komfortsitz mit Memory
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
S522A
Xenon-Licht
S536A
Standheizung
S629A
Autotelefon D-Netz mit Kartenleser vorne
L801A
Länderausführung Deutschland
-
Witam(y). No to czekamy na fotki.
-
-
1 załącznik(ów)
-
Mazury,a dokładniej? Dawaj w dół z nią,w sam raz na warmińsko-mazurskie dziury :)
-
Witam i ja i gratuluję dobrego wyboru :) . Skóry sam przerzucałeś?
-
Dokładniej Dąbrówno, 60 km na południe od Olsztyna ;) Nie, kupiłem już autko ze skórami. Koledzy również z Mazur widzę ;) BMW Olsztyn klub ?
-
Muszę koniecznie w tym miesiącu wymienić w aucie szklanki i najprawdopodobniej tuleje tylnej belki, to jeszcze sprawdzę w przyszłym tygodniu. Jedyny mechanik któremu ufam ma w tym miesiącu zapierdziel i nie znajdzie czasu, a do warsztatu auta nie odstawię bo mnie skroją jak za zboże :) Czy jest tu ktoś, kto pomógłby mi się z tym uporać? Pasowałby mi ktoś z północno-wschodniej polski a najlepiej z mazur ;) Ewentualnie do Warszawki mógłbym też podjechać. Sam tego nie ogarnę, szczególnie szklanek. Oczywiście za usługę zapłacę ;)
-
Temat z naprawą auta na szczęście nieaktualny :) Mam już umówionego dobrego mechanika.
-
Jeśli chodzi o mnie to nie należę do żadnego klubu. Trzymam kciuki za powodzenie w naprawach :)
-
BMW Olsztyn znam,ale nie uczeszczam :) Ale jak bedziesz w OLS i mial chwile to pisz smialo. W miare mozliwosci chetnie sie ustawie... Rozumiem,że auto do Adamka stawiasz?!
-
Tak, już trzykrotnie mi auto naprawiał i gość naprawdę ma pojęcie :) Na pierwszy rzut oka już wie co autu dolega :]
-
Tak dla potomnych napiszę co już w aucie zrobiłem i ile teoretycznie sprawny 728 może kasy zeżreć :)
- czujnik położenia wału korbowego VDO SIEMENS- 250 zł
- komplet świec i fajek NGK/BOSCH - 250 zł
- 2 wahacze z tyłu LEMFORDER - 500 zł
- uszczelniacze zaworów OE BMW - 850 zł
- popychacze hydrauliczne + klatki i wałki rozrządu INA/OE BMW - 450 zł (klatki i wałki używki)
- sprzęgło + dwumasa - SACHS/LUK - 900 zł (dwumasa używka)
- tuleje tylnej belki LEMFORDER - 550 zł
- pompa wody RUVILLE + płyn chłodniczy - 250 zl
- łączniki wahacza LEMFORDER - 170 zł
- olej, filtry - 400 zł
- 2x zbieżność - 200 zł
- przewód hamulcowy - 100 zł
- rolka napinacza paska osprzętu OE BMW - 160 zł
- termostat WAHLER - 70 zł
- skrzynia biegów - 200 zł
razem przez rok: 5300 zł ;)
Ceny z robocizną. Bankowo zapomniałem o paru drobiazgach, no i będę uzupełniał listę na bieżąco :-) Tyle dobrego, że większość z tych rzeczy nie psuje się co chwila i będzie z nimi spokój na kilka lat. No i staram się kupować markowe części :-)
-
Właśnie odebrałem autko po wymianie tulei głównych tylnej belki - Panowie i Panie wymieniajcie je !! Rzadko kto tam zagląda, koszt nie jest straszny, do zrobienia nawet we własnym zakresie, a różnica we właściwościach jezdnych auta przed i po jest niewiarygodna... Z kanapy na żelkach zrobiło się w końcu pewnie i sztywno prowadzące się auto ;)
-
No i zaś koszty :-). Teraz mi coś wściekle wali z prawej strony z przodu, muszę zajrzeć pod auto...
Wysłane z mojego B1-710 przy użyciu Tapatalka
-
Więc tak: Co doszło ;)
- Amortyzator, odbój, guma pod sprężynę: 350 zł
- Olej, filtry (wymiana na 5w50): 350 zł
razem: 6000 zł
- sonda lambda siemens (używka) - 50 zł - i działa! ;)
- sworzeń łącznika drążka kierowniczego z przodu meyle - 40 zł
Czeka vanos do roboty i łożysko igiełkowe na wale ;)
6090 ;)
Wydatki spadły, bo zacząłem sam naprawiać to auto.
-
Heh...kolego BsijZabsijwszystko byłoby fajnie...gdyby nie te posty, które edytujemy, a nie lepimy jeden pod drugim...:tongue:
Btw...
Gratuluję 7er i życzę jak najmniej wydatków związanych z zakupem części, bo widzę, że dziura w portfelu chyba ciągle rośnie...:friendly_wink:
-
Tak, ale gdy edytuję posty, to temat się nie odświeża i nikt tego nie widzi, a przecież sam do siebie tego nie piszę :)
-
Widac inwestujesz w auto:) poczyniłeś jakieś zmiany z zewnątrz/ wewnątrz? podrzuć jakieś aktualne zdjęcia całości:)
-
Kompletnie nic się nie zmieniło wizualnie, poza tym że wyrzuciłem ringi ze świateł i auto stoi na zimowych kołach styling 6 obecnie :D
Ano inwestuję, bo jeszcze parę lat chcę tym autkiem pośmigać, oby jak najdłużej, kapryśne jest ale odpukać nigdy po trasie mi się nie rozkraczył (a jeżdżę bardzo dużo , w tym sporo długich tras). No i najważniejsze to, że cholernie fajnie mi i rodzinie się tym jeździ i nie zamieniłbym go na żadne inne ;)
-
W siódemce można się zakochać, ja czasami sobie w garażu siadam z tyłu w swojej i tak chwile siedzę i rozmyslam :D
-
Fajne wozidło :)
Duży plus za poczynione naprawy. Auto na pewno posłuży bardzo długo ;)