Witam mam problem z moim 740 m60 gdy silnik jest zimny auto odpala odrazu a gdy sie zagrzeje i zgasze to musze poczekac 20min zeby zapalilo bo inaczej musze krecic pare minut. Moze ktos z was miał taki problem?
Wersja do druku
Witam mam problem z moim 740 m60 gdy silnik jest zimny auto odpala odrazu a gdy sie zagrzeje i zgasze to musze poczekac 20min zeby zapalilo bo inaczej musze krecic pare minut. Moze ktos z was miał taki problem?
sprawdz na cieplo manometrem cisnienie paliwa.
Czujeze tu jest przyczyna, jesli nie, to czujnik polozenia walu...
Ciśnienie jest ok bo zmieniłem pompe na inna i to samo było ale czujnik załozyłem od m30 i jest napewno zły ale juz zamowiłem i czekam az przyjdzie.
JEsli nie pomoze to pozostaje cewka zaplonowa
Ja tez stawiam na czunik hmm wałka czy też wału :D
W M30 jest tylko czujnik polozenia walu. Nie jest drogi..
Przepustnica normalna czy z EML?
Mowa jest tutaj o silniku M60 jest tam czujnik połozenia walu i wałka wałka zmienilem a walu niestety zalozylem od M30 bo czekam az przyjdzie. a co do tej cewki zapłonowej to jest ich tam 8 wiec jesli nawey 2 by nie dzialały to chociaz na 6 powinna zapalic a ona nic.
Cewki raczej rzadko się psują, ale mnie to wygląda na czujnik temperatury, gdy silnik jest ciepły to nie działa poprawnie, gdy ostygnie zaczyna działać. Może spróbuj pojechać na komputer :/
stawiam na czujnik polozenia walu. Jego objaway sa rozne i nie ma jednoznacznej przyczyny u mnie bylo na odwrot- na zimno nie palil a na cieplo odpalal na dotyk. Dzis koledze w omedze C z 3 litrowym motorem padl czyjnik i ma te objawy co ty. Najprosciej podjechac do elektryka samochodowego on sprawdzi opornosc czujnika w 5 min i bedziesz wiedzial czy to czujnik czy cos innego
no ja w sumie jestem elektronikiem i sprawdzilem opornosc jest ok... problem w tym ze to czujnik od innego typu silnika.. zamowilem czujnik na allegro,... ale oczywiscie nie przyszedl jak to bywa..:/
a czujnik temperatury tez zmienilem bo to samo pomyslalem..
Widzialem pare razy rozebrany automat.... naprawde niezle puzzle :)
Brak czujnika temperatury nie spowoduje niemoznosci odpalenia. Moze ciezko zapalac, ale jednak.
Zmieniaj czujnik polozenia walu i po temacie!
witam koledzy a ja mam cos takiego ze jek jest zimna to odpala bez problemu a jak złapie dobrej temperatury to znaczy korek lub jazda na wiekszych obrotach to koszmar się zaczyna musze odczekac 20-50 min zanim odpali a problem jest w tym ze rozrusznik nie chce wcale krecić a dodam ze mam automat pomocy
@tobiasz - sadze ze u Ciebie nalezy robic zykla regeneracje rozrusznika i to wszystko. Od tego zacznij
Koledzy - dawajcie znac czy naprawiliscie swoje wozy.
ale jak sie normalnie jeździ to wszystko jest oki a rozrusznik kreci jak głupi słyszałem od kumpla ze to może byc jakaś kostka czy elektromagnez coś takiego ale nie potrafił mi tego wytłumaczyć
pisaliscie tutaj ze rozne sa objawy padania czujnika polozenia walu korbowego.
akurat jestem na etapie wymiany tego czujnika. czasem dziala czasem calkowicie pada.. ale w dalszym ciagu da sie odpalic ( ciezko bo ciezko. czasem zaskakuje po 6 probie - ale udaje sie w koncu )
a tak na marginesie to mialem jakies pol roku temu do wymiany czujnik polozenia walka rozrzadu.. i tez ogolnie dalo sie odpalac.. nawet mala roznica byla :P
u mnie z tym czujnikiem bylo roznie- na zimno zwykle ciezko palila czasem zapalila odrazu czasem za 3-6 razem a czasem wywalilem aku i nie zapalila wogole. Na cieplym silniku palila na dotyk az ktoregos dnia nie odpalilem jej wogole. To wazne- gdy padnie czujnik walu (tak jest przynajmiej w m60 czyli 3.0 V8) to pompa paliwa nie ma zasilania i nie pomoze nic podpiecie jej na krotko do akumulatora poniewaz i tak niema iskry. Ja z tym walczylem ponad miesiac,wymienilem pol auta i nic nie pomoglo az do czasu gdy moje nerwy siegly zenitu wywalilem kanape pod blokiem i zaczalem sprawdzac pompe. Cyrk byl nie z tej ziemi bo nawet w serwisie w zielonej gorze nie potrafili powiedziec dlaczego zginelo zasilanie na pompie a okazalo sie ze to czujnik walu daje takie objawy. Teraz jest gitara i auto smiga
@maniakowy
Rozwazmy silnik w miare nowoczesny - sa dwa czujniki: walka i walu.
Walu to ten podstawowy, walka - pomocniczy (ustala kiedy jest 1-szy cylinder)
Czujnik polozenia walu okresla predkosc obrotowa walu i polozenie walu
czujnik polozenia walka rozrzadu okresla tylko kiedy jest impuls 1-go cylindra
Jak padnie czujnik polozenia walka, to po kilku obrotach silnik zapala w miare normalnie poniewaz DME "widzi" i predkosc i polozenie walu (= kat wtrysku i zaplonu) i normalnie podaje sygnal na przekaznik pompy paliwa - auto dopala
Jesli padnie czujnik polozenia walu, to DME nie "wie" w jakim polozeniu jest wal, jedynie jaka ma predkosc i kiedy jest ten pierwszy i to po kilkudziesieciu obrotach. Nie zawsze silnik odpali. Ponoc jest kwestia softu DME czy z samego walka silnik zapali czy nie, ale tego nie wiem (pytanie do elektronikow). U mnie w M60B40 silnik nie chcial. Jak zgasl tak umarl.
DME Motronic 3.3 jest na tyle glupi, ze na wlaczonym zaplonie przy powolnym kreceniu walem (reka) slychac wyraznie kiedy DME odpala pompe paliwa i otwiera wtryskiwacze. Pod warunkiem ze czujnik polozenia walu jest OK. Tak sobie na wsi zdiagnozowalem owy czujnik jak mi padl ;) Gosc od ktorego pozyczylem klucze od razu zaproponowal prace :)
Powodzenia
heheh no to diagnoze zrobiles niczym makgajwer:P
u mnie sa takie obiawy, ze albo auto nie chce normalnie zapalic - tylko trzeba pare razy probowac.. i wtedy jezdzi normalnie. albo pali normalnie ale wtedy obroty skacza jak szalone i nie da sie jezdzic bo na biegu szarpie :/
komputer wskazal na crankshaft sensor - czyli wlasnie polozenia walu korbowego.
u mnie o tyle dobrze, ze czujnik ma swoje lepsze i gorsze dni. czasem wszystko jest dobrze a czasem tak jak opisalem wyzej. jedym slowem ciesze sie ze w ogole odpala. bo zawsze gdzies mozna dojechac do mechanika:) czekam teraz na przesylke z czujnikiem i zaraz wymiana:P szkoda tylko ze jest na tyle gleboko, ze sam nie wymienie.. a walka rozrzadu nie bylo wcale tak trudno:)
ps. z tego co mowil moj znachor od elektroniki i kompow ( a jest w sumie dosc dobry. 3/4 elblaga tam jezdzi;P ) to kiedy jest padniety czujnik walu korbowego to komp sobie awaryjnie zczytuje dane z czujnika walka rozrzadu - i to by tlumaczylo dlaczego mi auto jezdzi:P
no ale tak diagnoza sie troche gryzie z Twoja.. bo jest troche na odwrot:P to byla jego teoria na szybko. mozliwe ze wlasnie pomylil i jest to tak jak Ty mowisz:P
A ile zaplaciles za czujnik? Moze byc na PW ;)
Jak chcesz sie pobawic, to czujnik latwo sie wymienia - tylko trzeba zdjac obudowe (4 srubki) i wiatrak do visco (albo plaski 36 i mlotek, albo ampul 5mm i odkrecisz samo smiglo).
Kostka od crankshaft sensor jest na szczycie silnika po prawej stronie (pasazera ;) ) to ta posrodku z trzema pinami. Odepnij ja i zobaczysz czy zapali z walka. Sam jestem ciekaw. U mnie nie chcial za nic