czesc wszystkim
Wersja do druku
czesc wszystkim
witam, muszę przyznać że strasznie długie powitanie
krótko , zwięźle i hmmmm. szału niema;)
no sory chlopaki ale sytuacja zmusila mnie do tak krotkiego powitania. troszkę trudnię się w kodowaniu sterowników głównie w e38 i zamierzam zamieścić sporo ciekawych informacji na ten temat w ramach rekompensaty za krotkie powitanie. :)
Witam. Chetnie poczytam o kodowaniu sterownikow...
Swoja droga wstaw fotki swojej e38.
Pzdr
dopiero zaczynam robić porządek w profilu :)
Siemka, witamy :)
Oto kilka fotek kilka dni po zakupie i po kilku modyfikacjach na dzien dobry
http://images67.fotosik.pl/758/107a2bdff61d0d20gen.jpg
http://images70.fotosik.pl/755/8eb24ca456c490e6gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/758/8ce1466e498a006cgen.jpg
http://images67.fotosik.pl/758/a3adb2099abb59c2gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/756/df7c924d8a6ff6fegen.jpg
http://images67.fotosik.pl/758/958dab5033f177c3gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/756/46a853b663c2ee73gen.jpg
kolor TITANSILBER
silnik M62TUB35
koła Styling 70 17"
To co do tej pory zostało zmodyfikowane z wypozażenia:
Wymiana na NAVI 16:9 niestety jeszcze MK2
Wymiana foteli z czarnych komfortów na beżowe Sportsitz z Indywiduala (z angola bylo troche roboty z pamiecią foteli i stelażami)
Wymiana kolumny kierowniczej na opcję z elektrycznej kolumny pamięcią
Dołożona kamera cofania
Dołożone RINGI SMD LED
Wymiana lamp tył na CLEAR z pomarańczowym kierunkiem (dodam zdjęcia niebawem)
Zakodowane światła do jazdy dziennej
Przyciemnione ringi metoda PWM z 20 na 8
Wymieniony moduł LCM 3 (LCM_C18) na LCM 4 (LCM_C24)
Koła wymienione na Styling 37 18"
Wymieniony płyn w silniku klapy hydraulicznej
Wszystkie modyfikacje które tego wymagały zostały dokodowane do klucza ZCS auta
w razie pytań o kodowanie itp prosze o pytania na priv
zapomniałem dodać o dokodowaniu kierunkowsazów przód w wersji US :)
oto seryjne wyposażenie mojego egzemplarza
Vehicle information
VIN long WBAGG41010DN64195
Type code GG41
Type 735I FACELIFT (EUR)
Dev. series E38 ()
Line 7
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M62/TU
Cubical capacity 3.50
Power 175
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod. date 2000-05-31
Order options
No. Description
216 SERVOTRONIC
261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS
302 ALARM SYSTEM
316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION
341 BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
366 LT/ALY WHEELS/STAR SPOKE 70
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
423 FLOOR MATS, VELOUR
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
438 WOOD TRIM
441 SMOKERS PACKAGE
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
464 SKIBAG
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON LIGHT
549 RADIO CLOCK
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
620 VOICE INPUT SYSTEM
629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
710 M LEATHER STEERING WHEEL
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
915 NO OUTER SKIN PROTECTION
Series options
No. Description
202 STEPTRONIC
210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Information
No. Description
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
473 ARMREST, FRONT
488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
602 ON-BOARD MONITOR WITH TV
694 PREPARATION FOR CD CHANGER
Witaj, szałowe powitanie ;-), prawie dwa lata ciszy a teraz od razu tyle zdjęć.......no w końcu. Pzdr
wiesz musialem troszke sie podszkolic w temacie zeby miec jak dyskusje prowadzic :P
Z góry przepraszam administratorów za kilka postów pod rząd. Przy większej ilości fotek przeglądarka nie chce współpracować i cały post szlag trafia dlatego rozbijam na mniejsze.
Autko od ostatniego postu przeszło sporo zmian mianowicie:
Wymiana silnika z M62TUB35 na M62TUB44.
Po rozbiórce 3.5l motoru okazało się że ślizg był uszkodzony (objawy poza grzechotem przy odpalaniu na zimnym żadne).
Silnik z Anglika przebieg 220000km. Sprawdzony przed zakupem komputerem (błędy, wykres pracy cylindrów). Po kompleksowej rozbiórce (poza głowicami) i remoncie rozrządu wraz z regeneracją VANOS'a przez firmę xxxxxxxxxxxx
Silnik zaraz po zakupie
http://images76.fotosik.pl/407/e7f99208b3b32e84gen.jpg
ogólnie czysty w środku bez żadnego nagaru
http://images78.fotosik.pl/406/75cb715e3da850cegen.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/5fdc34644a14cc01gen.jpg
Silnik został dokładnie wyczyszczony, gniazda dolotowe zostały spolerowane, elementy obudowy rozrządu wypiaskowane.
http://images75.fotosik.pl/406/151619368d5efcc6gen.jpg
http://images75.fotosik.pl/406/b7076795e2816757gen.jpg
http://images76.fotosik.pl/407/a4e25625caf2759agen.jpg
Fotki po rozpięciu rozrządu.
http://images75.fotosik.pl/406/cf618a7c7c3256cfgen.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/782aa2a2daa85591gen.jpg
Myślę że przebieg autentyczny ze względu na małe zużycie ślizgów i łańcucha oraz praktycznie zerowy nagar. VANOSY tez nie hałasowały.
http://images77.fotosik.pl/407/a04af407fadd2dd4gen.jpg
http://images75.fotosik.pl/406/f61979e5adf5bcfagen.jpg
Dekle pomalowane proszkowo:
http://images75.fotosik.pl/406/bdb62c10d85aa289gen.jpg
Dalsza część w następnym poście
Czas na rozbiórkę
http://images77.fotosik.pl/407/b3a8129d8a0f49acgen.jpg
http://images75.fotosik.pl/406/2c2601c42f336910gen.jpg
http://images76.fotosik.pl/407/dd4c609834eee9c7gen.jpg
http://images76.fotosik.pl/407/d6aede9f67596262gen.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/c7c76d2a8f540b0egen.jpg
Warunki niestety nieco spartańskie. Brak kanału i ledwo się mieścił samochód w małym garażyku.
Stary silnik już się wysłużył więc OUT
http://images78.fotosik.pl/406/a22539f57ed0a3d0gen.jpg
http://images77.fotosik.pl/407/f00b5d7f96187e1egen.jpg
http://images76.fotosik.pl/407/4681a2d993f51a5cgen.jpg
A tu już po spięciu i ustawieniu rozrządu. Była to moja pierwsza w życiu robota z rozrządem i od razu zabrałem się za silnik z VANOSEM :) Było trudno ale się udało.
http://images76.fotosik.pl/407/45e6290a6eda055fgen.jpg
Już po złożeniu gotowy do wjazdu
http://images77.fotosik.pl/407/d7980e75360aff44gen.jpg
http://images75.fotosik.pl/406/a680ec214de9ca49gen.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/417d916886d51926gen.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/670911e74ae9f0e3gen.jpg
Były delikatne kłopoty z osadzeniem ale daliśmy radę.
http://images76.fotosik.pl/407/5f607c62b8593e96gen.jpg
I po robocie.
http://images78.fotosik.pl/406/52d60000584c26ccgen.jpg
Zadowolony pacjent z dodatkowymi KUNIAMI.:)
http://images76.fotosik.pl/407/661e4fae8bb508c4gen.jpg
Dodam jeszcze że zostały sprawy osprzętu i sterownika ECU. Przepływomierz 4.4 miał większą średnicę przez co zmuszony byłem wymienić go na nowy oraz obudowę filtra powietrza. Po tej operacji kolejnym problemem było to że po odpaleniu na nowej przepływce silnik od razu gasł. Winne były mapy w sterowniku ECU które oczekiwały innych dawek powietrza.
Z pomocą przyszedł program WINKFP którym zaadoptowałem nowe mapy do ECU i silniczek pracował i pracuje do dziś bez zarzutu. Ma odpowiednią dynamikę i jest odczuwalny wzrost mocy a szczególnie momentu obrotowego względem 3.5 litrowej jednostki. Plusem jest że dyferencjał pozostał od 3.5l motoru o przełożeniu 3.15. Daje to też nieco kopa jeśli chodzi o dolną część obrotów i odczuwalny moment.
Do mojej siódemki wpadły także:
Oczywiście zmiana emblematu na 740i musiało być :))
Nowe grille z chromowanymi żeberkami
Blenda tył USA
Wkładka na rejestracje przód USA
Kierunki USA
Lampy tył CLEAR z chromowanymi żarówkami
Lichtpaket wnętrza
Odnowiona Kierownica M-PAKIET
Wgrane własne charakterystyki SERVOTRONIC do modułu GM
Nowa kamerka cofania
Oto wygląd na dzień dzisiejszy niestety na brzydszych felgach zimowych STYLING 70
M-PARELELL'e czekają na ciepły okres :)
http://images77.fotosik.pl/406/7f87fe62e17be00d.jpg
http://images76.fotosik.pl/406/6624bf4470694009.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/19e506b685c200aa.jpg
http://images76.fotosik.pl/406/953337a294ca1e7d.jpg
http://images78.fotosik.pl/406/db013b271d6125fe.jpg
Z moich doświadczeń wyniosłem już wiele dlatego jeżeli ktoś ma jakieś dylematy w tematach opisanych wyżej (silnik itp) niech śmiało pisze postaram się coś podpowiedzieć i podzielić się tym co mogę.
Pozdrawiam
Powiedz coś więcej o stukaniu/grzechotaniu po odpaleniu zimnego silnika. Mam to u siebie w N62B44, w razie naprawy jak głęboko trzeba rozkopać silnik ?
Na temat N62 nie powiem Ci dużo gdyż nie miałem styczności z tym motorem. Wiem że w M62 grzechocze albo VANOS sam w sobie (po rozgrzaniu lub na zimno jak odpalasz nie ma ciśnienia oleju i zanim nabije zagrzechocze) albo łańcuch jest luźny z 2 powodów - napinacz główny nie trzyma albo któryś ze ślizgów jest uwalony. W przypadku M62 przednie obudowy rozrządu zwalasz no i niestety żeby podejść do dolnej obudowy rozrządu musisz zwalać miskę i od spodu śruby odkręcać. N62 prawdopodobnie jest na podobnej zasadzie zbudowany ale jak mówie to są tylko informacje pewne dla M62.
Co tu dużo o mówić PIĘKNA :tennis:
Piekna, zazdroszcze podświetlanych klamek i wnętrza individual. Pieknie się prezentuje w US look.
Sent from my iPhone using Tapatalk
A możesz podać ile cię wyniósł remont rozrzadu i vanos-ów?
Części zamawiałem na litwie.
1
Uszczelka
11 14 1 729 83617,53 zł - 1 17,53 zł 2 Uszczelka
11 14 1 736 5215,51 zł - 1 5,51 zł 3
Pierścień uszczelniający
11 14 1 710 24776,08 zł - 1 76,08 zł 4 Kołnierz uszczelniający
11 14 1 435 02320,27 zł - 2 40,54 zł 5
Uszczelka
11 13 1 742 10990,09 zł - 1 90,09 zł 6 Pokrywka
11 12 1 736 0072,87 zł - 4 11,48 zł 7
Oddzielacz oleju
11 15 1 705 272149,23 zł - 1 149,23 zł 8 O-Ring
11 15 1 439 9897,88 zł - 1 7,88 zł 9
Szyna napinająca
11 31 1 741 236281,17 zł - 1 281,17 zł 10 Łańcuch rozdządu
11 31 1 741 746320,08 zł - 1 320,08 zł 11
Szyna zwrotna
11 31 1 741 777305,38 zł - 1 305,38 zł 12 Szyna prowadząca
11 31 1 745 406105,86 zł - 1 105,86 zł 13 Uszczelniacz do alternatora chł. cieczą
12 31 7 507 99643,48 zł - 1 43,48 zł 14 Zestaw uszczelek skrzyni łańc. rozrz.
11 14 1 436 97851,99 zł - 1 51,99 zł 15
Element ślizgowy
11 31 1 435 02813,76 zł - 4 55,04 zł 16 Uszczelka
11 51 1 731 3728,51 zł - 1 8,51 zł 17
Uszczelka
11 53 1 731 83313,82 zł - 2 27,64 zł 18 Pierścień uszczelniający
11 51 1 705 408
Oto kosztorys wszelkich uszczelnień i elementów rozrządu.
Regeneracja VANOSA 600 zł. Wypożyczenie blokad 100 zł. Robocizny nie liczę bo składałem sam.
Fajny efekt dają żarówki DIADEM w przednich kierunkach.
Wpadły dziś lampki w drewnie z ambientami.
http://images71.fotosik.pl/316/2e1c050971214bb6gen.jpg
http://images71.fotosik.pl/316/782362c9050d3910gen.jpg
http://images72.fotosik.pl/316/665333acaa0fb00fgen.jpg
http://images71.fotosik.pl/316/7a028b5ca56d28a0gen.jpg
http://images71.fotosik.pl/316/25254ad096bbc447gen.jpg
Udało mi się trafić kompletny pakiet Chromline o kodzie wyposażenia S345A.
W skład pakietu wchodzi:
Listwy progowe
Wybierak trybu jazdy
Rygielki oraz ich obramowania w boczkach
Obudowy głośników w boczkach
Obramowania przycisków w podłokietniku
Obramowania przełączników świateł awaryjnych i ryglowania drzwi
Rączki drewniane z chromowaną obwódką
Cena naprawdę zadowalająca.
Mały update po wielu modach:
Doszło:
3 Strefa Klimatyzacji
Multimedialny Podłokietnik Tył
Kompletne wnętrze od 750
Renowacja foteli
Bluetooth ULF 7 generacja z wybieraniem głosowym SES
BiXenon
Remont układu kierowniczego - drążek i końcówki
Wszystkie naprawy wykonywałem sam wg schematów WDS zgodnie ze sztuką.
Osoby zainteresowane tematami "dokodowania" dodadkowych opcji wyposażenia zapraszam do kontaktu - chętnie podzielę się już zdobytą wiedzą.
https://naforum.zapodaj.net/images/f765d9b22b79.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/e6759fb99cbb.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/b752149a3e6c.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/4eb1f4967e91.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/526c84ccfcb2.jpg
Piękne jest to połączenie "białych" foteli i czarnego dywanu ;)
Akurat pozbyłem się tych jasnych dywaników bo pasowały jak krowie siodło a czarne akurat w praniu były ;)
Miałem na myśli dywan, a nie dywaniki. Niemniej czarne dywaniki tam na pewno lepiej wyglądają niż te jasne ;)
No ja akurat lubię duży kontrast we wnętrzu a zazwyczaj jest to wszystko w podobnym odcieniu. Jak jeszcze znajdę ładny czarny sufit to będzie już wisienka na torcie i chyba dam już sobie spokój z wydawaniem kasy na "zabawki"
Bajka Panie, bajka ! Jak już napisałeś, jeszcze tylko czarny sufit i nic więcej w środku nie trzeba.
Jak już nie będzie wstyd to pewnie się pojawię na zlocie ;) na razie jeszcze kilka kosmetycznych bzdetków do ogarnięcia
Przepiękna!
Super ogromny progres :applouse:
Boję się że niedługo koniec modowania... BTW ma ktoś tuner BM54 po dobrej cenie?:P