Witam wszystkich, proszę o pomoc w uzyskaniu koła jednomasowego do silnika m30b35 mile widziany cały komplecik :D
ewentualnie z czego może podejść taki jednomas do m30b35 i jakie przeróbki trzeba by było dokładnie zastosować ?
Wersja do druku
Witam wszystkich, proszę o pomoc w uzyskaniu koła jednomasowego do silnika m30b35 mile widziany cały komplecik :D
ewentualnie z czego może podejść taki jednomas do m30b35 i jakie przeróbki trzeba by było dokładnie zastosować ?
w ori może być problem :) ale od m25 podchodzi,sam bede robił taką operację,z tego co wiem to trzeba zmienić zębatkę rozrusznika
no oryginału nie mogę znaleźć a szukałem chyba już wszędzie.... :(
lecz znalazłem właśnie cały zestaw do przeróbki i od razu go zamówiłem :)
o rozruszniku słyszałem więc planuję zakup tego z silnika M20B20-25 bo były raczej te same :D
ciekaw jestem czy będzie widoczna i odczuwalna jakaś różnica :cool:
kiedy się planujesz za to zabrać bo ja tak myślę że w okolicach 3 tygodni i otwieram sezon MONSTER GARAGE :P
Ja po 22 lipca bo mam urloo,podowno lepiej wkreca sie na obroty i nie trzesie buda bo wiadomo ze zestaw jest lzejszy
Czyli podsumowując lepsze wkręcanie na obroty równa się osiągi :)
wiesz ja ci nie powiem,poczytaj w wątku o sprzęgle tam kilka osób się wypowiadało , myślę że nie chodzi tyle o osiągi co o kulturę pracy silnika aczkolwiek na chłopski rozum powinny się osiągi polepszyć,natomiast mi chodzi głównie o to żeby było to zrobione dobrze i spełniało swoją rolę :) osiągi pozostawiam chipowcom :D
no tak :) ja myślałem żeby coś dodać swojej mocy bo nie ukrywam troszkę już jest mało pod nogą :P ale totalnie nie wiem od czego zacząć a jak dzwoniłem o jakiegoś czipa to mi mówili że kapa :/ ja rozumiem że autko swoje lata ma ale żeby "niby" nie dało się nic zrobić to chyba lekka przesada....
ADHD pierw zadbaj o kondycje silnika by była w bdb stanie,przez jednomasa raczej nie poczujesz "więlkiego kopa"
mam pytanie dosyć ważne otóż czy wysprzęglik w jednomasie będzie taki sam jak w dwumasie ?
mialem silnik przekładany wraz z jednomasą i skrzyna z osprzętem została stara i pasowało,też miałem obawy że nie podjedzie że się różni ale wszystko ładnie siadło
dzięki wielkie :thank_you2:
a To może będziesz wiedział jeszcze odnośnie bendiksa w rozruszniku bo wiem że trzeba go zmienić ale niestety nie mam numerów seryjnych tegoż bendiksa z silnika m20 :/ byłbyś w posiadaniu może takiego numeru lub jakiejś porady ?
tylko ja miałem ori m30 jednomas
tutaj ten link powienien ci pomóc
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...73&hg=12&fg=25
bendiks do rozruchajki m30 zakładało sie z Forda Fiesty 1.1 czy 1.3 jakos tak, kiedy wieniec był oryginalny od M20 , a propo jazdy z kołem 6.3kg w M30B35 to powiem na przykładzie swej E30, szybciej sie wkręca ale tez szybciej zwalnia, przy zmianie biegu bez szortszifetra trzeba troche podtrzymywac gaz bo bedzie szarpac, ( silnik szybko szchodzi z obrotów) trzeba sie przyzwyczaić, u mnie jest taki setup: Koło 6.3kg od starego M20 na podcisnieniach, wieniec z dwumasy M30 ale przetaczałem 0,7mm koło zamachowe pod ten wieniec bo nie chciał wejsc nawet po zamrożeniu koła i podgrzaniu wieńca, bendiks M30 , sprzęgło trzebamiec zdrowe bo tarcza w M20ma 228mm a M30 oryginalnie 240mm, teraz u mnie w E30 zaczya umierać sprzegło wiec bede robił spieka na podwójnym docisku, jednak do E32 nie jest to dobre rozwiazanie chyba ze ktos chce driftować:) , do E32 polecam jednomas od M20 o wadze 8.5kg bo oryginalny jedmomas M30 ważył cos ponad 10kg (sam zamach) wiec bedzie lepiej niz 6.3kg.
Z tego co widze to jazda z jednomasem, lekkim zamachem i wlaczona klimatyzacja musi by? bardzo uciazliwa w tak ciezkim aucie. Do jazdy miejskiej meczarnia, do jazdy autostradowej te? lipa.
Nie bez powodu wersja z airco dostawala dwumas w standardzie po '88.