witam mam problem ze swoja e38 m60b40 który polega na nierównej pracy silnika na wolnych obrotach - 600 komputer nic nie wykazał .
http://www.youtube.com/watch?v=zVtUH...ature=youtu.be
macie jakąś wizje ? pozdrawiam
Wersja do druku
witam mam problem ze swoja e38 m60b40 który polega na nierównej pracy silnika na wolnych obrotach - 600 komputer nic nie wykazał .
http://www.youtube.com/watch?v=zVtUH...ature=youtu.be
macie jakąś wizje ? pozdrawiam
http://7er.pl/showthread.php/30927-7...jeden-cylinder <----- 6 tematów niżej.
http://7er.pl/showthread.php/31058-N...a-praca-m60b40
U mnie problem nie rozwiązany nadal.... No ale obstawiam na razie nieszczelność kolektora ssącego.
Wyjmij bagnet na odpalonym silniku i przystaw palca do otwory na niego.
Jak ssie,to odma walnięta i przez ni a prawdopodobnie są takie objawy .
Jak nie ,to szukaj :)
dzięki za odpowiedz :) zaraz idę sprawdzić :P
cinekpl czuć ze ssie :) jutro kupuje oryginalna odmę w ASO , wymiana odmy to jakaś filozofia ?
Separator oleju...
http://7er.pl/showthread.php/16916-Separator-oleju-odma
Długi temat,polecam przeczytać do końca...
Wymień wszystkie uszczelki jak już zdejmiesz kolektor !!
U mnie nie ssie ;/ a i tak mam zamiar to wymienic przy okazji wymiany uszczelek pod kolektorem ssącym ,bo prawdopodobnie w nich leży wina.
Do tego nowe świece i 2 fajki na cewkach.Jak nie pomoże to idę po siekierę do OBI :ph34r:
heheh komp pokazał jakieś błędy u ciebie ? tak na marginesie :P poprzednio miałem e38 4.4 silnik nierówno pracował :) wiesz co było ? prawa połowa silnika nie chodziła :) wymiana kompa plus programowanie
Nie byłem na kompie jeszcze.
Na razie zrobię to co pisałem wyżej.Bo mam LPG i nie sadzę żeby gazownik wymieniał te uszczelki.U mnie mocy nie brakuje , silnik chodzi jak należy,gdyby było tak jak piszesz to chyba byłby znacznie słabszy niż powinien ( ? ).Jedynie gubi gdzieś wolne obroty.Lewe powietrze na 90%.
mój kolega ma identyczny motor co my , silnik zagazowany :) miał te same problemy co my . pojechał do gazownika zdiagnozował uszkodzenie wtrysków koszt około 1,5 tys. następnego dnia pojechał do swojego sprawdzonego mechanika który stwierdził poluzowany dolny waż od odmy :) docisną , związał opaska i jeździ to dzisiaj bez żadnego problemu i nic nie zapłacił :)
Ja dla spokoju wymienie i tak to co pisałem,odma jak dział to i tak przestanie prędzej czy później bo mam już 300 nalatane ;)
Jak zdejmę kolektor to będę widział czy coś jest z wężami.Co jak co, to lewe powietrze u mnie tak go załatwiło.(przynajmniej mam taka nadzieję)
U Ciebie ten separator oleju.
Robotę mamy tą samą , z tym że Ty masz oczywiste objawy a ja nie...
Podobno przy walniętym separatorze silnik bierze olej,zaobserwowałeś takie objawy ?
dokładnie tak , bierze olej co mnie bardzo zdziwiło mam 240 tys na liczniku (auto sprowadzone z Austrii książka serwisowa do końca prowadzona wiec nie podejrzewam kręcenia licznika , co hmmm 500-1000 km musiałem lać 1 litr 5w/30
No to czytaj ten temat co Ci podlinkowałem o separatorze i do roboty :)
Pochwal się efektami.
Bo ja na razie się z tym wstrzymam , ogarniam zawias i później biorę się za ten silnik.
czytam :) a zdradź mi jeszcze ile tak jest śrub do odkręcenia na odmie ? 2 ? 3 jaki muszę mieć klucz ? torks ?
Nie wiem, bo jeszcze tego nie robiłem.
Tam w temacie ktoś napisał że 2 czy 3 kluczami.
11 i torx t30.
Torx raczej do odmy. 11 podejrzewam ,że do kolektora.
Na srt 4 ktoś opisał jak to się rozbiera - taki długi post.
ok :) oczywiście dam znać jaki jest efekt końcowy . jak zabierzesz się za swoją e38 daj znać co z tego wyszło i jaka była przyczyna . dzięki i pozdrawiam
nie zapomnijcie o usczelkach przepustnicy (u mnie po 12 latach rozpadalasię w palcach) i pod odma oraz pod kolektorem rurce alumuniowej ze sprezyna i kawałkiem gumy
.. generalnie bardzo polecam taką operację , a niewielkim kosztem roboty i części (500zl?) ja przy okazji kazalem zrobić miskę wody pomiędzy v-kami, uszczelki magistrali wodnej u oringi, węże wody z tyłu - ogarnia to od razu kilka innych potencjalnych problemów do ktorych jest ciężki dostęp, a są to też standardowe rzeczy które się psują w tych autach
Torx jest chyba około 7 śrub, uważaj, żeby nie obrobić bo dostęp nie jest najlepszy do separatora odmy. Ja kupiłem śruby z łbem sześciokątnym i takie później założyłem- bez problemu można dobrać długość taką samą.
Witam koledzy właśnie wróciłem z zabiegu pod tytułem wymiana odmy :) 4 godziny :d 7 śrub . Mieliście racie co do kluczy , dostępu :) po wymianie wszystko jak rekom odjął . Kupiłem odmę w ASO BMW + uszczelkę (okulary) po wymianie lepiej skręca , lepiej chodzi , wzrost mocy , obrotów . SAME PLUSY POLECAM KAŻDEMU HEHE
Jaki koszt zakupu odmy i kpl uszczelek?
Wymieniałeś uszczelki kolektora ?
Za oryginalną odmę zapłaciłem 170 zł + 30 uszczelka , USZCZELKI KOLEKTORA NIE WYMIENIAŁAM JEST W BARDZO DOBRYM STANIE
Mam rozumieć że tych pomarańczowych podwójnych (4 szt) nie zmieniałeś ,w miejscu styku kolektora z głowicą?
Bo nie wiem czy je kupować czy nie ...
Tych nie wymieniałem tylko odma i jedne okulary , AUTO PO WYMIANIE ZUPEŁNI INACZEJ CHODZI TERAZ NA SILNIK MOGE POŁOŻYĆ MONETĘ :)
A ty zabrałeś się już za swoja ?
No rozumiem.Chyba też tak zrobię + uszczelka przepustnicy i ewentualnie inne wołające o pomoc uszczelki.
Bo właśnie te pod kolektor , podnoszą koszt dość znacznie.
Ciesze się ze ogarnąłeś temat i że jest wszystko OK.
Oby auto służyło jak najdłużej! Pochwal się za jakiś czas czy pobór oliwy się zmniejszył.
Ja jeszcze nie , bo wyszło parę kwiatków do ogarnięcia. Robie cały przedni zawias , włącznie z heblami , wiec trochę mi się zejdzie ,w planach mam przerobić jeszcze dolot bo trochę mnie zmartwił pewien temat tu na forum.Wiec w tym mcu starczy wydatków.
cinekpl sprawdź koniecznie węże które idą do odmy ja musiałem ciąć ponieważ przy zaciskach były wyrobione i daj koniecznie znać co było u ciebie . pozdro
Powiedz mi jeszcze czy w miejscu zaznaczonym miałeś wężyk czy był tylko z 1 str jak na tym foto.
http://imageshack.us/a/img837/9472/dsc7020f.jpg
Bo tam miałem nie szczeność , zaślepiłem to siinik chodzi równiej ale nie wiem czy to kwestia adaptacji że nie jest idealnie nim się przestawi sterownik , czy może czasem dlatego że powinno byc tam jakieś podciśnienie co mi uciekło gdzieś w przewody i nie mogę go znaleźć ??
to juz stary masz odpowiedz ! tam w pustym miejscu musi być zaślepka ! jak jej nie ma łapie lewe powietrze ponieważ jest tam otwór
ja w tym miejscu mam plastikową zaślepkę z guma
To zaślepiłem to ,na "jana" bo nie uzyskałem odpowiedzi na forum :D i jest lepiej.Ale nie idealnie, podobno jakaś adaptacja długoterminowa musi ustosunkować czasy wtrysków do nowych warunków ,a to trwa ok 200Km, polatam trochę i jak nie będzie lepiej ,to wtedy zrywam kolektor.
oby było tylko to :) tak na marginesie jak będziesz demontował odme zwal wszystkie węże od odmy + od płynu (gruby wąż)
No tak zrobię. Dzięki za podpowiedź i odpowiedź !
jak byś miał pytania co do demontażu odmy wal śmiało pomogę