-
M60B30 nie chce zapalić
Witam,
potrzebuję waszej pomocy, bo mnie kończą się po woli pomysły.
Mam podobny problem jak opisany przez kolegę TUTAJ.
Auto w zimę było odplane dwa razy w tygodniu. Kilka razy podłączałem akumulator pod prostownik.
Kiedy chciałem jak zwykle przepalic ja po raz kolejny, niestety, jedyny odgłos to rozrusznik.
Podłączyłem pod komputer, DIS w DME pokazał błąd zbyt niskiego napięcia, który kasuje się w momencie kiedy napięcie aku wróci do normy. Poza tym żadnych błędów.
Sprawdziłem pompę paliwa, działa. Odpiąłem przewód paliwowy w komorze silnika (na dolocie do listwy), przy kręceniu rozrusznikiem paliwo leci bez przeszkód. Wykluczyłem tym samym czujnik położenia wałka.
Czego nie sprawdziłem jeszcze to świece i to je właśnie podejrzewam.
Silnik dostaje paliwo, ale jakby nie szła iskra. Możliwe, że na raz zdechło wszystkich osiem cylindrów?
Macie może jeszcze jakieś inne sugestie?
Będę wdzięczny za rady.
-
-
Dzisiaj sprawdziłem cewki, ich wtyczki i świece po jednej stronie. Druga połowa będzie jutro.
Napięcie na wtyczkach cewek jest.
Fajki cewek są suche, co widać na zdjęciu poniżej.
http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic280/...1445916268.jpg
Świece pójdą do wymiany, bo wyglądają tak sobie.
http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic564/...2254904512.jpg
Mimo to iskra jest, chociaż jak przypatrzę się na filmie to widać jakby iskra przeskakiwała tylko po jednej stronie.
http://www.youtube.com/watch?v=9Wi_W7PTlus
Zauważyłem też, że przy odpiętych trzech cewkach i wykręconej jednej świecy, silnik jakby chciał załapać. Potrzebna była tylko kropka nad i żeby zaskoczył.
Wałek również się kręci.
http://www.youtube.com/watch?v=4cvKH3z9ncg
Znalazłem również INFORMACJĘ jak ruszyć zalane m60 i chyba z niej skorzystam, bo szczerze to nie wiem co może dolegać silnikowi.
Masa silnika jest gdzieś w konkretnym miejscu zlokalizowana?
-
masa silnika będzie od spodu po stronie pasażera przykręcona do podłużnicy(jak nie masz osłony tej przedniej powinieneś ten czarny kabel widzieć od dołu)a czujnik ciśnienia na listwie?? sprawdż manometrem jakie ciśnienie jest,może czujnik ciśnienia na listwie ci padł??może głupie ale załóż lepszy aku bo na filmiku mi to słabo kręci
-
Aku rzeczywiście nie był w najlepszej kondycji, bo zimno i się deko zmęczył. Wrzuciłem go na prostownik.
Czujnik ciśnienia paliwa powinien być ok, przy kręceniu czuć paliwo, wraca też do zbiornika.
Jutro jadę po nowe świece. Manometru niestety nie posiadam.
-
powinien być paliwo też może wracać bo nie trzyma ciśnienia,pompka daje ciśnienie ale na listwie masz za słabe i ci tez nie zapali,może łapać ale nie zapali,kolega w e34 tak miał,u mnie też był problem z nim tylko trochę inny tzn jak chwile postał bardzo długo trzeba było kręcić by załapał a jak już załapał to normalnie chodził,po zmianie spokój ani razy mi sie to nie zdarzyło
-
Dzięki za poradę kal!ber. Zamówiłem ten regulator Pierburga, jutro będę zmieniał.
Dzisiaj założyłem nowe świece, ale przy próbie kręcenia nadal nic.
Stare vs. nowe
http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic374/...4067335283.jpg
Sprawdziłem też oporność czujnika położenia wałka, 468Ohm.
http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic407/...5463399361.jpg
-
yaz weż odrazu zmień oringi na nim bo po założeniu lubia puszczać
-
Witam moja nie odpalała przez pompe paliwa,paliwem śmierdziało ale dawała zbyt niskie ciśnienie.Po wymianie śmigam :D
-
Dzisiaj zmieniłem regulator.
http://images39.fotosik.pl/1991/e8aabf32a20a8139m.jpg
Auto nie chciało ze mną rozmawiać, ale do czasu. Finalnie odpaliła.
Kal!ber dzięki za pomoc!
Mam jeszcze do zrobienia kosmetykę. Mianowicie, muszę dobrze wcisnąć nowy regulator na miejsce, ponieważ po odpaleniu silnika, leci z niego paliwo. Macie może jakiś patent jak wcisnąć ten regulator na miejsce?
Myślałem o jakiejś rozpórce, ale może ktoś ma sprawdzony sposób. Posiłkowałem się tym DIY, ale boję się użyć takich szczypiec jak autor instrukcji.
Z góry dzięki.
-
ja to wciskałem takim czymś http://polmarprojekt.pl/170-neo-29-0...oj-19-mm-.html bo też po zmianie ciekło(nie zmieniałem na nowy zmieniłem oringi) tylko gniazdo musisz sciągnąć i chyba zbiorniczek płynu,dopiero dzieki temu sprzętowi ładnie weszło na swoje miejsce i nic nie ćieknie
-
Jak ja pisałem o regulatorach w M70, że musiałem listwy wkręcać w imadło i niemalże wyprasowywać te regulatory to ktoś napisał, że w M60 to poprawili i wychodzi jak masło.
A tu taki klops, ach Ci ludzie to piszą czasami bzdury.
Tak czy inaczej ciężki temat z tym wyjmowaniem i wkładaniem tych regulatorów, a w szczególności z tak delikatnych listew wtryskowych jak w M70 przed liftem.
-
Nic mi nie mów.
Przy wyjmowaniu starego regulatora myślałem, że wyzionę ducha. Gniazdo, w którym jest osadzony, wyzionęło ducha. Po założeniu nowego regulatora i zablokowaniu go metalowym pierścieniem, paliwo leje się z niego od spodu.
Finalnie zdemontowałem listwę i będę ją wymieniał.
Dla potomnych, jeżeli macie do wymiany ów regulator w m60 to radzę najpierw zdemontować listwę, a później na luzie wyciągać regulator.
Kto to tak wymyślił, nie wiem, ale chciałbym uścisnąć mu dłoń...
...imadłem.
-
u mnie nie było większego problemu z tym,nie znałem tego linka co podałeś ale zrobiłem podobnie jak tam opisane jest,40 min roboty mi to gdzieś wyszło,z tym że najgorzej mi było włożyć pierścień reszta można powiedzieć że poszła gładko
-
Temat kończę pozytywem.
Dzisiaj auto posłusznie odpaliło i nawet nie kaprysiło po znacznej przerwie.
Wymieniłem listwę, w której zabudowany był już regulator. Poskładałem wszystko i nawet żadna śrubka mi nie została :D
Finalnie, auto dostało również pompę paliwa z 540 - przy sprawdzaniu na krótko, pracowała jakby żywiej w porównaniu do tej zainstalowanej oryginalnie.
Wpadły też nowe świece, których wymiana się należała.
Dzięki wszystkim za pomoc.