Gdzie dokładnie w m62tub44 zlokalizowane są czujniki spalania stukowego? Jest ich 2 czy 4 szt ?
Co dokładnie trzeba zrobić aby się do nich dostać ?
Wersja do druku
Gdzie dokładnie w m62tub44 zlokalizowane są czujniki spalania stukowego? Jest ich 2 czy 4 szt ?
Co dokładnie trzeba zrobić aby się do nich dostać ?
chyba 4 (sprawdź w internetowym katalogu typu realoem- zawsze piszą) , są wokół miski wody między V-kami, pod dolotem, generalnie kuuuupa roboty
poszukaj na necie instrukcji wymiany uszczelek pod dolotem, jest ich kilka
warto przy okazji zrobić dolot, oringi rur wody, uszczelki kolektora, rurę z kawałkiem gumy i parę innych rzeczy
...tylko coś mi się nie chce wierzyć że komputer ci zgłosił że padły ci wszystkie 4 czujniki na raz? :Pui
wyskoczyło coś na zasadzie knock sensor 2 czy kock sensor bank 2
realoem pisze, że niby są 2
W M62B44 są cztery. Po jednym na każde dwa cylindry.
Sądzę, że TU jest bardzo podobną konstrukcją i nie rezygnowali by z zabezpieczenia silnika.
Czujniki zlokalizowane są pod kolektorem ssącym. Przykra wiadomość, ale nie obędzie się bez demontażu tego kolektora (listwy wtryskowej itp.).
Polecam od razu kupić cztery nowe uszczelki (takie pomarańczowe w kształcie okularków) tego kolektora i nie zakładać starych, bo to się zemści prędzej czy później w postaci lewego powietrza. Przy okazji możesz wymienić odmę albo chociaż wymienić śrubki na kanciaste żeby nie bujać się z miękkim torxem w tym dziwnym i niewygodnym miejscu.
Na pocieszenie powiem Ci, że nie jest to jakaś mocno skomplikowana robota. Czteropak, nasadki i heja.
Kilka miesięcy temu wymieniałem te uszczelki, kolektor był zrzucany, wymieniłem też odmę. Roboty była kupa, bo mam instalacje gazową
Który to będzie czujnik o oznaczeniu 2 ?
A z tymi czujnikami to nie będzie tak, że czujniki są 4, ale występują parami, tzn kupując jedną sztukę kupuje się od razu dwa czujniki i wygląda to tak:
http://www.bmwpartsweb.com/images/pr...8421-BOSCH.jpg
Dokładnie to tak jest. Są dwie wtyczki i wchodzą od góry do plastikowych puszek na fałkach z których wychodzą też kable na cewki.
Czyli cztery czujniki w dwóch parach.
Ale zdejmowanie kolektora masz w banku przy wymianie tych czujników.
czujniki tylko OE? Nie bawić się w zamienniki np Bosch ?
A robią zamienniki?
Powiem Ci tak: niby czujnik położenia wałka też powinien być ori, a ja kupiłem zamiennik za pół ceny i działa już pół roku. To kwestia jakości zamiennika. Często brakuje tylko logo BMW i już jest tańszy. Bosch robi zazwyczaj bardzo dobre części.
Czujnik wałka wymienisz w 5min, a stukowe w .... no właśnie ja bym nie ryzykował drugiej wymiany po kilku miesiącach nie warto. Jeżeli będziesz musiał robić to drugi raz to oszczędności na czujnikach wydasz o stokroć większe.
tez tak myślę, i zastanawiam się czy od razu nie wymienić ich wszystkich, aby roboty sobie nie robic pozniej
Pytanie czy ten błąd Knock sensor 2 - to błąd informujący o popsutym czujniku czy informujący o występowaniu spalania stukowego ?
Mi te błędy wyskakiwały jak miałem do du... mieszankę LPG.
Ostatnio jest spokój - mam nadzieję, że to oznaczało spalanie stukowe a nie awarię czujnika.
Sprawdź sobie jeszcze smoothness/roughness w inpie. Czasem jest korelacja czujnik - kiepskie spalanie (a tym samym wysoki roughness)
a rough w Inpie to co to jest? Opóźnienie zapłonu ?
Ogólnie silnik chodzi równo, jednak ostatnio czuje delikatne wibracje pomiędzy 2,300-3500 obrotów na 2 i 3 biegu gdy mocniej przyśpieszam, pojawił się do tego ten błąd Knock sensor2.
Na innych biegach jest ok. Zastanawiam się czy to od tego czy coś innego może być powodem skrzynia, wał, dyfer...
Podłączam kompa co 2-4 tygodnie profilaktycznie, przed drganiami nie było błędu sensora stukowego
Kolego, a jeśli masz tam LPG to drgania masz tylko na podtlenku?
Spróbuj skasować błąd i jeździć trochę tylko na benzynie. Czy błąd powróci..
Jeśli nie ma drgań na benzynie i nie wyskoczą błędy czujnika, to masz odpowiedź, że czujniki są ok.
Jeśli natomiast masz tylko benę, no to cóź..
Chodzi identycznie na benzynie jak i na podtlenku, błedy i adaptacje kasowałem + jazda na samym PB. Nic to nie daje
No, ale czy jak skasujesz błędy czujnika i zrobisz dajmy na to 50km na benzynie tylko, to czy wracają błędy czujnika?
Kilka dni temu gdy tak robiłem to wróciły. Jutro jeszcze się upewnie
Kasowanie adaptacji i jazda na samej benzynie nic nie daje. 2500-3500 obrotów delikatne drgania wyczuwalne w środku. Komputer pokazuje Knock Sensor 2, powodem wyskakiwania błędu jest niskie napięcie czujnika. Pojeździłem troche i popatrzyłem jak wygłada napięcie czujnika. Inne czujniki mają napięcie 0,5-1V, a czujnik 2 ma bardzo podobne wskazania poza przedziałem 2,500-3500 obrotów, kiedy wskazuje nawet 0,03V.
Samochód nie stracił nic na sile. Który to czujnik 2 ?
Nie chodzi o bank 2 tylko o czujnik drugi. Banki są 2, a czujniki stukowe INPA nie podaje po bankach a po numerach
przy wymianie czujników spalania stukowego pamiętaj aby przykręcić je odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym.
Czytałem o tym, ale nie wiem jaką siłą dokręcić, 20 Nm?
Ktoś mógłby podpowiedzieć w jaki sposób zdjąć listwę z wtryskami ?
tak, 20Nm :) odnośnie listwy nie pomogę.. mam inny silnik... ale podstawa to na spokojnie, aby nic nie urwac i nie ułamać...
Możesz spróbować podnieść kolektor bez zdejmowania listwy wtrysków. Trzeba tylko potem podwiesić sznurkami do jakiegoś elementu nad autem - może jakiejś belki w garażu?
Przykład: http://www.bestdesignever.com/osv/manifold.jpg
FAQ:
- Maskę można otworzyć na oścież, jak w E36.
- uszczelki kolektora warto jest przykleić kropelką silikonu do kolektora, żeby nie odpadły podczas montażu.
- tak, robiłem to już raz
Kolektor kiedys odkrecalem, ale mialem do pomocy kolege ktory zajal sie listwa wtryskowa. Szukalem informacji w Tisie, nie ma tam nic ciekawego odnosnie kolektora ssacego, poza informacją, że ciśnienie benzyny jest w granicach 3-5 bara i nalezy bardzo uwazac przy kombinowaniu
Nie ma opcji podwiązać do sufitu kolektora. Mam garaż wysoki na ponad 3,5 metra a sufit betonowy, nie dam rady się tam dostać bo nie mam tak wysokiej drabiny :D
No to zahacz o maskę jak ją otworzysz na szeroko. Zawsze jest jakieś wyjście.
Zastosuj się do linku który zamieścił ci kolega brunoz ja tak robiłem 2 razy jak się zepniesz tak na ostro to 50 min z zegarkiem w ręku i po robocie zaznaczam że też mam LPG
mysle ze tak zrobię, powiedzcie tylko w jaki sposob podnieść maskę w tryb serwisowy ? wyciągnąć teleskopy trzymające maskę czy jak ?
Jutro wycieczka po graty do ASO, ale wątpie by wszystko mieli na miejscu. zdam relacje jak sobie poradziłem
Dziękuję za pomoc
Jak ściągniesz amorki to w zawiasie są otwory jak dobrze pamiętam , śrubę tam trzeba włożyć .
W E36 jest taki cyngiel przy górnym mocowaniu teleskopu maski. Zastanawiam się czy w E38 też jest.. Wydaje mi się, że tak.
A jakim momentem dokręca się świece zapłonowe i czujniki wałków rozrządu ?
Polecam taki oto dokumencik http://www.e38.org/bmw_torq.pdf
Strona 52.
Znajdziesz tam wszystko co potrzeba :-)
Dziekuję bardzo, przyda się na pewno.
EDIT:
Melduję, że stukowiec wymieniony, bład na kompie zniknał, INPA podaje prawidłowe wartości funkcjonowania nowych czujników. Przy okazji wymieniłem odmę
http://imageshack.us/a/img268/923/dsc8707g.jpg
http://imageshack.us/a/img138/4511/dsc8711h.jpg
http://imageshack.us/a/img560/3374/dsc8717k.jpg
http://imageshack.us/a/img805/2135/dsc8718e.jpg
http://imageshack.us/a/img716/4654/dsc8721j.jpg
http://imageshack.us/a/img41/2963/dsc8722p.jpg
http://imageshack.us/a/img715/2292/dsc8723z.jpg
http://imageshack.us/a/img203/671/dsc8724z.jpg
http://imageshack.us/a/img195/5352/dsc8725u.jpg
http://imageshack.us/a/img20/180/dsc8726el.jpg
http://imageshack.us/a/img692/613/dsc8727lfo.jpg
Coś się poprawiło po wymianie odmy?
Ile padłeś za czujniki bo rozumiem że aso.
Po wymianie odmy zero odczuć innych, wszystko jest to samo. Miałem ją wymienianą jakiś czas temu, więc wymiana była sprawnej na nową
Taką koszulkę zmarnować... ;-)
Bardzo dobra robota!:victory:
sory za dubla
A co cię skłoniło do wymiany , bo mi auto gasło jak lewa strona padła też takie same objawy były u ciebie?
Inpa wyrzuciła błąd czujnika, a na podglądzie pracy czujnika było widać momentami, ze nie ma w ogóle napięcia.