Jak w temacie.
Czy kolektor ssący z M73B54 jest większy niż ori od M70B50 i oczywiście ,czy da radę zrobić przeszczep ?
Wersja do druku
Jak w temacie.
Czy kolektor ssący z M73B54 jest większy niż ori od M70B50 i oczywiście ,czy da radę zrobić przeszczep ?
Uszczelki pod kolektor są te same, czyli od najkważniejszej strony są jednakowe, ALE będzie problem z rozwiązaniem zaślepki od strony czujników temperatury powietrza w dolocie, bo w e32 jest uszczelka kwadratowa papierowa i inny gwint do czujnika, a w e38 jest oring i inny czujnik.
Poza tym powinno być ok.
Ale po co robić przeszczep jak kolektory za parę stów można mieć bez problemu.
a po co to w ogóle robić??? jak już to szczepić całe M73 zamiast M70 :)))
Oczywiście pytanie było czysto teoretyczne :)
Kolega chce do swojego E39 wsadzić M70. Poza tym jeżeli są większe kolektory od M73 to będzie się M70 lepiej zbierało :)
właśnie o to mi chdzoi podejrzewałem jakies mataczenia swapowe :) także pyta nadal nie lepiej wsadzić całe M73 ????? zwłaszcza znając cene uszczelek pod kolktor dolotwy do V12 to opcja zmiany samego kolektora może nie być taka tania
Bez sensu wkładać stare M70. Dużo lepiej kupić M73 po lifcie, jakieś 10 lat młodszy silnik, a co za tym idzie uszczelki głowicy, zaworowe, misek itd.
Poza tym ważna kwestia to dźwigienki zaworowe w M73 są na łożyskach, co powoduje, że wałek jest bezpieczniejszy. Poza tym zmieniono system smarowania wałka i nie ma możliwości, żeby się śruby rurki olejowej odkręcały i wałek cierpiał na brak oleju.
Kwestią następną jest wyraźnie mniejsze spalanie w M73, ze względu na pełny sekwencyjny wtrysk.
Pomijam już moc i moment, są troszkę większe.
Pompy paliwa w M70 są dwie, ale można dać jedną, żeby tylko dawała te 3 bary i wydajność ponad 200 litrów/h.
Pewnie jeszcze coś bym wymyślił, ale nie mam teraz czasu :)
Ja też mu mówiłem aby pomyślał o M73 - gdyż są bardziej dostępne niż M70 .
Kubosh o uszczelki kolektora ssącego nie musi się martwić gdyż ma je nowe ;)
Rzeczywiście, nie doczytałem ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9gtvt90jXd4
To jest moc :D:D heheh
ja chcem takie ja chcem takie komu trzeba zrobić gałę, żeby mi kupił???? :PP
no tak tylko większość tych M70 za 1000zł to już się nadaje tylko na złom bo mają ledwo 50KM i tak na początek oszczedzi z 2 tysiące a potem wypieprzy 5 w doprowadzenie tego M70 do stanu używalności
Tutaj masz rację, ale nie zmienia to faktu, że kupić M73 w dobrym stanie to tak jak E32 bez rdzy.
W tej e34 słychać tylko jeden wielki gwizd! ;)
Ale i tak jakbym miał duzo floty to bym zrobił swapa na S70-3/B60 :D hehe.. Szkoda ,że nie ma filmów jak pokazany jest Goldfish jak śmiga :D Te V16 musiało miażdżyć :D
po co Ci S70 starczyłoby dobre zdrowe S85 lb najnowsze V12 biturbo
Nie przesadzajcie, M73 na ebayu niemieckim jest z dziesięć sztuk i to w cenach polskich.
Chyba nie myśleliście, że silniki się kupuje u nas :)
Wynajęcie busa na dobę to 400 PLN, paliwko drugie tyle, silnik 2k do 3k i ma się pewny silnik z Niemiec, o który nie trzeba się martwić, że po odpaleniu nie jest zatarty albo leżał pod chmurką parę lat.