Witam wszystkich forumowiczow!
Mam na imie Maciek. Od dawna pzegladalem forum, ale dopiero teraz zarejestrowany jako uzytkownik :cool:
Szczesliwy posiadacz E38. Wczesniej 750i teraz 730d :D
Pozdrowienia dla siodemkowiczow!!
Wersja do druku
Witam wszystkich forumowiczow!
Mam na imie Maciek. Od dawna pzegladalem forum, ale dopiero teraz zarejestrowany jako uzytkownik :cool:
Szczesliwy posiadacz E38. Wczesniej 750i teraz 730d :D
Pozdrowienia dla siodemkowiczow!!
Witaj. Cóż to za zamiana z lepszego na gorsze? :D
witam na forum.
Witam, porób fotki, pooglądamy. Jak byś miał problem to pisz, bo też mam 730d. Pozdrowionka
Witamy : )
Tez jestem ciekawy skad zmiana z 750 na 730D i jakie sa Twoje odczucia odnosnie prowadzenia auta na plus czy na minus
Zmiana bardziej z koniecznosci anizeli z wyboru. 750 zagranica oddana do pseudofachowca, ktory ja zniszczyl :( i na szybko musialo byc cos innego, a ze akurat wtedy nie mialem czasu na jezdzenie po Polsce w poszukiwaniu ladnej 750 wiec wzialem to, co bylo najblizej diostepne czyli 730d.
Nie ma porownania jezeli chodzi o jazde. V12 to jest to. Duzo mocy, wysoka kultura silnika. Spalanie wcale nie takie ogromne jak mogloby sie wydawac - wszystko zalezy od stylu jazdy. Trasa Polska-poludnie Portugalii srednie spalanie 10l/100(nie byla to jazda w zolwim tepie). Minimalnie udalo mi sie zejsc do 8l/100, co na silnik 5.4 jest rewelacja. Chociaz tak naprawde jezeli ktos decyduje sie na 750, to raczej zuzycia paliwa nie przedklada na pierwszy plan.
730d bylem bardzo pozytywnie zaskoczony. Moje wczesniejsze doswiadczenie z tym silnikiem ograniczalo sie swojego czasu do jazdy X5 (e53,'06) (sluzbowa) no niestety, ale wyprzedzanie trzeba bylo dobrze kalkulowac i szybciej niz 200km/h nie pojechalo. :D
W 7er ten silniczej jakos bardziej zwawo pracuje. jest w miare dynamiczny i bardzo oszczedny - przy wysokich predkosciach autostradowych srednio ok 7.5l/100km minimalnie 6.2l. Majac na uwadze, ze auto wazy blisko dwie tony: GIT!
Zdjecia 730 nie mam, ale jest Vin rozkodowany:
Kolor ANTHRAZIT METALLIC (397)
Wnętrze SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)
Data produkcji 2000-11-10
Wyposażenie BMW
S216A Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S316A Autom. uruchamianie tylnej klapy
S320A Brak napisu modelu
S348A Wyposażenie zewn. Highlight
S365A Ogumienie ochronne
S401A Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S415A Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423A Dywaniki podłogowe Velours
S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S441A Pakiet dla palących
S456A Fotel komfort z pamięcią
S464A Worek na narty
S494A Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S495A Pas bezp. trzypunkt. i zagł. tył środek
S500A Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Światło ksenonowe
S549A Zegar radiowy
S609A System nawigacji Professional
S630A Telefon samoch. z słuchawką bezprzew.
S672A Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A System głośników HiFi
S710A M Kier. sport. wielofunk.
S775A Podsufitka antracyt
S778A Oznaczenie BMW Individual
S785A Lampy kierunkowskazów białe
L801A Wersja krajowa Niemcy
S863A Spis dealerów, Europa
S879A Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S938A Pakiet zimowy
S940A Wyposażenie na życzenie Klienta
S978A Pakiet innowacyjny
S202A Steptronic
S210A Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S548A Licznik kilometrów
S851A Wersja językowa, niemiecki
S431A Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S459A Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S473A Podłokietnik przedni
S488A Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S602A Monitor pokładowy z TV
S694A Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
Chociaz troche dziwnie to rozkodowane jest, bo np. podsufitka nie jest czarna, a szara. Audio system nie jest 676 tylko 677 Professional z DSP :confused:
Trwaja obecnie poszukiwania i wiosna-lato bedzie powrot do 750 :D ale jak sami wiecie znalezienie wymarzonego egzemplarza nie jest latwe :/
750i Plusy:
-osiagi
-kultura pracy
-dzwiek (szczegolnie przy rozruchu):cool:
-bezpieczenstwo na drodze(moc jak jezeli jej potrzebujesz)
-niska awaryjnosc
-dostepnosc czesci (ale to chyba z kazda e38)
750i Minusy:
-czeste wizyty na stacji benzynowej :D
-podzespoly x2
730d Plusy
-ekonomiczne spalanie
-osiagi (jak na ciezkiego diesla)
730d Minusy
-diesel (juz samo w sobie ma dluuuuga liste wad)
-dzwiek (szczegolnie na zimnym)
-osiagi (w porownaniu z benzynowymi silnikami e38)
Powyzsze plusy/minusy wylacznie ze swojego doswiadczenia.
Zdjecia postaram sie zapodac jak zrobie.
powitać kolegę
[QUOTE=Xarfax;
Trwaja obecnie poszukiwania i wiosna-lato bedzie powrot do 750 :D ale jak sami wiecie znalezienie wymarzonego egzemplarza nie jest łatwe[/QUOTE]
Powitać kolegę coś wiem na temat poszukiwań e38 v12 ciężka sprawa nawet w DE byłem oglądać niby cacko okazało się że połolwa nie działa i po czasie zaczyna telepać budą masakra jednym słowem
Powitac :)
no cóż jakoś tak wyszło :smile: w PL też byłem oglądać gość nawet nie wiedział jaki ma olej w silniku masakra :smile:
E39 kombi z tym silnikiem według obc przy normalnej jeździe pokazywało 9l ja wierze że przy lekkiej nodze po autostradzie ten samochod spali 8l.
No właśnie...zatankuj zbiornik,przejedź chociaż 300 km i wtedy znów zatankuj do pełna...zobaczymy czy się potwierdzi...ja w swojej 740 najniżej jak mi się udało to na autostradzie 10.6 litra...mierzone na odcinku 600 km...może wyszłoby odrobinę mniej gdybym jechał wolniej...może udałoby sie zejsć na 9 l...ale przy 5.4 w cięższej budzie...nie uwierzę,a że obc pokazało chwilowo 8 litrów to nic nie znaczy...może i pokazać 5 jak zjeżdża się z górki:D Pozdrawiam.Koniec OT.
A czekaj myślałem że piszemy o tym 3 litrowym dieslu, Nie no V12 spali 8l ale na wolnych obrotach w godzine jak się będziemy chcieli grzać w aucie.
M70 dokładnie 2.8 bez klimy i 3.5 z klimą Kaczy, na godzinę oczywiście.
Na trasie nie ma możliwości zejść do 10 litrów na setkę, CHYBA, że ze stałą prędkością 90 km/h. Tak jest w M70, gdzie przy 90 km/h mamy wrzucony czwarty bieg. Tak samo powinno być w M73, kiedy mamy prędkość zaraz po wrzuceniu piątego biegu.
Heh to dokładnie jak m30b35 spala na wolnych obrotach według OBC.
Dla porównania TDS jak ciepły i zdrowa pompa oraz wtryski palił 0.6 litra na godzinę, a z klimą 1 litr :)
8l przy pojemnosci 5.4l? ciekawe. Moje 2.8 spala około 8,5/100km
Panowie, wierzcie lub nie ale tak bylo. Minimum srednie bylo 8.0 (nie bylo to chwilowe z gorki :p) Srednie trasa + miasto (raczej krotsze trasy) 14l/100. Natomiast srednie na dlugiej trasie (przy normalnej jezdzie) 10.0 Sam bylem zaskoczony. Kwestia wyczucia i jazdy na odp. obrotach. :)
Przy obecnych zimowych warunkach 3.0d ciagnie 8.3l. Chyba dobrze ;)