Witam, posiadam 730d 00r 184km. Myslalem zeby dodac jej troche mocy?? Mozna ten silnik chipowac???
Co myslicie na ten temat??
Wersja do druku
Witam, posiadam 730d 00r 184km. Myslalem zeby dodac jej troche mocy?? Mozna ten silnik chipowac???
Co myslicie na ten temat??
Wystarczy poszukać:
http://7er.pl/showthread.php/1421-tu...ht=chip+diesla
http://7er.pl/showthread.php/9687-Ch...ht=chip+diesla
http://7er.pl/showthread.php/25211-C...005#post322005 - tutaj chłopak od nas bawi się w chip w dieslach
poczytać i się wie :)
miłej lektury
zawsze warto.
Ja napisze cos z wlasnego doswiadczenia.
Co prawda nie mam doswiadczenia w bmw a w omegach 2.5 TD(czyli silnik od bmw)
ja chipowalem kiedys swoja omege. W omedze wazne bylo to by skrzynia byla manualna(automat wariowal i nie wiedzial na ktory bieg ma sie zdecydowac-za duzo nm...) Nie wiem jak sprawa wyglada w BMW(mysle ze podobnie)
Piorytetem w chipowaniu jest to by silnik byl zdrowy, turbina rowniez gra tu bardzo duza role.( w zasadzie kondycja turbinki jest najwazniejsza)
W kazdym razie odczucia po chipie sa bardzo pozytywne, auto ciagnie troche lepiej od dolu, ale gdy turbo zaczyna ciagnac to wpina w fotel.
Oczywiscie mowimy o zmianie epromu w ECU, a nie jakies pseudo wynalazki
730d chipuje sie bardzo fajnie. Posiada bardzo prosty w modyfikacji sterownik EDC15. Sprytny tuner będzie potrafił wykrzesac okolo 215ps i 490Nm. Dodatkowo przy odrobinie umiejętności da się ten sterownik zmusić do pracy bez przepływki i/lub EGR'a.Generalnie należy tylko wystrzegać się "gotowców" wrzucanych przez tuningowe "copy-shop'y"
Pozdrawiam
Koko
ja mam skrzynie automat, i nie wiem czy ryzykowac z chipem czy nie?? jak ma sie cos dziac niezadawalajacego to wole sobie odpuscic ta modyfikacje
ryzykować.
Jak kolega pisal wyzej, wystrzegac sie plyt krazacych w necie. Tylko dobrze zrobiona mapa gwarantuje zadowolenie. Juz naprawialem sterowniki po takich plikach z plyt :D
Mam juz pare e60, e90, w211, tdi w automatach zrobionych. Same banany na buzi. Dodatkowo w moim Galaxy spadlo spalanie (nie zawsze jest taki efekt) o ponad litr.
A automat bedzie jezdzil, o ile sie nie bedzie przesadzac i auta meczyc.
Skrzynia 5-hp24 chyba wiele więcej Nm nie wytrzyma ?
Czy ja wiem, mi sie odbilo od uszu, ze tylko 750tka miala slabo dobrana skrzynie do mocy... w kazdym badz razie jak Ci zrobia 500 albo 550 Nm to nic nie wytrzyma.
Wydaje mi sie, ze podciagniecie jej do 210KM i 450Nm da wystarczajaca radoche z jazdy i bedzie to stosunkowo bezpieczne dla silnika i skrzyni, w szczegulnosci jezeli byla juz robiona bo jedyny slaby punkt 5hp24 to kosz do jazdy do przodu a ten ZF od wielu lat robi tylko poprawione i wzmocnione i innego nikt Ci nie zalozy, a skoro fabryczny nierzadko wytrzymuje prawie 400 tys to nowy tym bardziej da rade.
Jeździłem już trzema sztukami po modach które sam wgrywałem i jest ok a różnica ogromna przy tym silniku. Dużo lepiej idzie z dołu. Dwa to manuale od kilku lat jeżdżą bez awarii a automat to świeżo po modzie więc czas pokaże.
5hp24 wytrzymuje 440Nm
5hp30 wytrzymuje 560Nm
z drugiej strony czytałem w necie że M57 na hamowni wyciągały dużo ponad 400Nm (nie wiem o ile to prawda)
taka ciekawostka na temat 5hp24
Kod:But the primary difference it the torque handling capacity. The new
"lighter" 440 unit can only handle 440nm compared to the older 560nm
capacity. This is not a problem however because the engine computer was
changed so that the engine torque output is reduced slightly during each
gear change. Thus the transmission never receives the full engine output
until the gear change is complete. Since gear changes cause the torque loads
to peak in the transmission this momentary reduction can save the need for
such a heavy transmission design.
Bardzo dużo zależy od przebiegu momentu obrotowego. Skrzynie łatwo "zabić" strzałem momentu, lagodnie narastająca krzywa momentu jest bardziej "łaskawa" dla skrzyni.
Pozdrawiam
Koko
u mnie skrzynia juz pada. kosz chyba peka, jest duzy luz jak chce ruszac lub jechac do tylu a zaraz do przodu, na poczatku myslalem ze to dyfer ale okazalo sie ze o skrzynia. jest jeszcze duzy halas jak stoi na luzie. u mnie mozna wlozyc skrzynie zf?? cz musi byc gm?? co robic regeneracje??
w E38 były tylko skrzynie ZF, masz skrzynie ZF 5hp24 , musisz poszukać taką samą (oczywiście z takimi samymi symbolami - oprócz podanego jest jeszcze dalszy numer) lub naprawić, jak sam kosz to lepiej naprawić.
M57 a nie M73
czy ktos z 7er z okolic warszawy zajmuje naprawa skrzyni biegow??
chetnie sie dowiem co u mnie pada i co z tym zrobic zeby tanim kosztem bylo sprawne
w M57 184KM jest podawane różnie według katalogów 400 lub 410Nm a wersja 192KM miała już 430Nm fabrycznie
a po czym poznać silnik 193km od 184km ,w dowodzie z de. mam 142kw ,a z winu dekoder podają 135kw auto z 05.2000r
tak jak z VINu, ew możesz sprawdzić czy są klapki w kolektorze dolotowym.
co do momentu obr to wynika że w E38 wersje 184KM i 193KM mają obydwie 410Nm, natomiast dla E39 - 390Nm
Mocniejsza wersja ma turbawkę sterowaną elektronicznie a słabsza jest sterowana manualnie (gruszka) tak mi się wydaje :)
Ja znam dobrego goscia co robi skrzynie w okolicach Wawy , u mnie gdy kosz pekl kosztowalo mnie to 1900 zł , razem z wymiana oleju i calego kosza ZF , jak cos priv to Ci podam nr tel i adres , koles robi dobre auta JEEP-y , Audi a8 stały i Jaguary wiec chyba ludzie mu ufaja , mineło juz pare miesiecy od kiedy wymienił mi kosz wszystko super .
u mnie są klapki to ile jest tych km.
193km, .