Czytałem już trochę tematów ale nie ma konkretnej odpowiedzi dlaczego nie gaśnie dioda lewarka?czy ktoś może coś podpowiedzieć?
Wersja do druku
Czytałem już trochę tematów ale nie ma konkretnej odpowiedzi dlaczego nie gaśnie dioda lewarka?czy ktoś może coś podpowiedzieć?
jeśli wszystko jest ok to zgasnie po około 15 minutach. w e39 gasła po chwili, w e38 trwa to kwadrans
a guziki sterowania fotelami tez wam sie swieca?? u mnie gasnie po kilkunastu minutach najpierw z tylu, a po nastepnych kilkunastu gasnie tez z przodu. lewarek bardzo szybko gasnie po kilku minutach zaledwie.
a co może być nie ok bo mi w ogóle nie gaśnie
Moduł GM lub przekaźnik zasilania, jeśli masz fotele w prądzie. Wszystko znajduje się za schowkiem.
Coboss miał kiedyś podobny problem
Auto nie przechdzi w maly obieg prady tzw. "nie usypia sie" najpierw sprawdzamy zamki w drzwiach czy bagazniku czy dzialaja prawidlowo np. czy gasnie i zaswieca sie oswietlenie po otwarciu/zamknieciu drzwi/klapy. Sprawdzamy akumulator czy nie ma zwarcia na celach. Sprawdzamy moduly komfortu czy im sie cos nie stalo (sterowanie fotelami pod nimi, od przodu wielkosci pamieci komputerowej rRAMM zamknietych w czarnej skrzynecce).w Jezeli to wszystko jest ok to problem jest glebszy a doszukanie sie usterki doprowadzi do lez nie jednego. A tak zapomnialem, ze zaklocac system moze takze system audio/wideo/navi. Nalezy zmierzyc pobor pradu na klemach akumulatora, po 16 minutach powinien mocno spasc do ok 0.7A jezeli do tego poziomu spadl to po prostu nie przelacza systemu i szukasz w tym co opisalem w pierwszej czesci postu. Jezeli pobor nadal jest na poziomie 1A, 2A lub lepiej to szukasz uszkodzonego urzadzenia na pokladzie wyciagajac po koleji bezpieczniki (po uplywie 16 min) i patrzysz kiedy pobor spadnie. Zamkniecie bagaznika musisz zasymulowac, po otwarciu klapy wciskasz srubokrecem zamek, otwierasz go naciskajac przycisk na zewnatrz klapy.
PS. obwod zamkniety przechodzi poprzez sterowanie fotelami, ich pamiecia i (jezeli ktos posiada) kolumna elektryczna kierownicy. Jezeli masz cos odpiete lub uszkodzone to takze nie przelaczy, warto sprawdzic czy dzialaja wszystkie przyciski od sterowania foteli, czesta awarja jest obluzowanie plastikowego panelu przy fotelu na ktorym masz przyciski, owe przyciski wychodza ciasno z ramy fotela wiec jezeli nacisniesz ten plastik np. siadajac lub klekajac na nim a on jest luzny to na 100% popekaly wtyczki i wysunely sie z gniazd przyciskow, nie ma przejscia... nie ma pradu... nie ma spokojnego snu bawarki.
Raczej do 0,07A, 700mA to za duża wartość. Przyjmuje się, że do 100-150mA jest dopuszczalne
Jeśli nie ma hydroklapy to nic mu to nie da. Zamek klapy tylnej otwiera silnik dociągania.
Żeby otworzyć później zamek to wystarczy taką fasolkę na samym zamku przekręcić, albo przekręcić kluczyk w zamku klapy.
Chyba jednak coś Ci się wydaje. Spokojnie można fotele odłączyć a uśpić i tak się musi
Moze w przedlifcie, lub gdy jest kolumna kierownicy ustawiana elektrycznie w innym wypadku na 100% sie nie uspi. 0,7A podalem jako graniczna wartosc aby obrac kierunek poszukiwan.
Jak znajdę chwilę to sprawdzę,dodam że mam fotele w pełnej elektryce i kolumnę kierowniczą też, czyli np.jak to będzie wina foteli to jak je odłączę całkiem to dioda powinna zgasnąć?jak kupiłem auto to gościu dał mi 2 moduły gm bo mówił że coś rozładowuje aku,a ostatnio jak właśnie ściągnąłem drewno z lewarka to nawet właśnie kabel od tej diody był odcięty i podłączony obok drugiego kabla gdzie plus idzie dopiero na diode po przełączeniu stacyjki-ja to podłączyłem tak jak powinno być i dopiero ujrzałem nie gasnącą się diodę, a jak odłączę moduł GM i podłącze sobie drugi to nic się nie stanie i nie rozprogramuję?jak kiedyś sprawdzałem to po uspaniu miernik pokazywał 0,15A
Kiedy "budzi" się 7er? podczas przekręcania kluczyka w stacyjce czy wystarczy centralnym otworzyć?
Jezeli przetniesz sciezke "malego obwodu" to przekaznik nie przelaczy go. Dokladna sciezke odnajdziesz w WDS. Jak podlaczysz inny GM to glowy nie daje, ze auto sie uspi. Ten modul wymaga zakodowania go pod konkretny model auta i musi miec identyczne SW i HW jak twoj stary musi byc takze ta sama wersja HIGH lub LOW.
Oczywiscie zdazaly sie przypadki gdy to wlasnie uszkodzony modul byl odpowiedzialny za te problemy ale to marginalna sprawa jak uszkodzenie przekaznika ktory przelacza obwod, zaczalbym od najprostrzych rzeczy.
Wystarczy ta sama wersja(high lub low) a dokodujesz go bez problemu.
Nawet w polifcie, odłącze Ci oba fotele i auto nadal uśpi się. W fotelu z pamięcią linia P-bus może być nie podłączona i też będzie on prawidłowo działał(nie będzie działać pamięć), a auto będzie się usypiać. Nic poza tym do fotela nie idzie z linii komunikacyjnych. Reszta to zasilania
ja w e39 miałem podobny problem ze autko zrzerało mi prąd w nocy nie usypiało się . problemem była opornica rezystor dmuchawy . dmuchawa działała jak chciała i w nocy sama sie włączała . po wymianie jak reka odjął . ponoć często zawodzi tuner tv i czytnik navi tak czytałem na forum 5er
w każdej E38 jest coś takiego jak czuwanie elektroniki, po 16 minutach wszystko się wyłącza. Dlatego nie bez przyczyny potrzebny jest katalogowy akumulator 100[Ah]- 110 [Ah]
1. to jedz i zakoduj mu GM pod ori skoro wystarczy na szrpcie znalezc identyczny i zaprogramowac go w minute. To chyba, ze jestes zwolennikiem clonowania wsadow i wbijania ich wciemno w inne moduly bo to nie zawsze sie udaje.
2. przyjedz i pokaz mi jak to robisz w moim aucie, naprawde przezarlem ten problem na wylot i w odroznieniu od 80% ludzi nie pozbylem sie tego auta lecz znalazlem bolaczki z nie usypianiem sie bawary. Odepne jakakolwiek wtyczke od fotela i nie uspi mi auta w zaden sposowb, zaznaczylem, ze jezeli ktos ma kolumne elektryczna to obieg moze isc przez nia, w WDS jest duzo informacji o tym.
To typowa bolaczka 5er, konstrukcja nawiewow w 7er jest inna i problem nie wystepuje.
moduły są takie same HIGH, a czy ja swoją inpą moge je zakodować?słyszałem że niby nie trzeba tego robić jeśli auto co do jednego szczegółu ma takie samo wyposażenie,no i czy jak zmienię na inny bez kodowania i włożę mój z powrotem to nic się nie stanie?
Nie raz wrzucałem do E39 i E38 moduł GM nie patrząc kompletnie na numery, jedynie czy to High czy Low. Albo miałem szczęście(jak to się mówi: "co drugi głupi zawsze ma szczęście" :P ), albo bez problemu da się dokodować moduł, bo zawsze kodował się bez problemu i działał prawidłowo. Żaden z klientów nie skarżył się na problem z rozładowaniem aku
Kolumna elektryczna jest podłączona do panelu w fotelu kierowcy i zasilanie silniczki biorą z tego samego zasilania co fotel. Jedyny sposób w jaki fotel kierowcy(ew. pasażera jeśli jest z pamięcią) komunikuje się z modułem GM to linia P-bus. Nie ma tam ani i-bus, ani k-bus(jedna z tych dwóch jest na pewno w fotelu e46 cabrio, ale nie o tym mowa). Więc w jaki sposób miałoby to stwarzać problem z usypianiem?
Mnie sie nie pytaj, gdyby E38 byl normalnym samochodem to kazdy lepek elektryk by go ogarnial. Jak studiowalem WDS to pamietam, ze byly rozne kombinacje z tym malym obiegiem w zaleznosci od roku, wyposazenia itd. U mnie ostatnio polamal sie boczek fotela i odpiela sie wtyczka od przyciskow ustawiania fotela. Nie zauwazylem tego a auto sie nie usypialo. Po odkreceniu boku, naprawieniu uchwytow i podpieciu wtyczki wszystko wrocilo do normy, z ciekawosci odpinalem wtyczke i patrzylem czy auto sie uspi i nie usypialo sie na odpietym, mowa o fotelu kierowcy bo tylko przy tym mam pamiec.
Odświeżę trochę temat.. Moja siódemka normalnie się usypiała, po myjce czy też deszczu odmawia posłuszeństwa... Wiem, trzeba posprawdzać przejścia w drzwiach itd, ale może są jeszcze jakieś "tajemnicze" miejsca gdzie może się lać woda?
U mnie winą za nie usypianie auta okazał się dokładany alarm,kiedy pękł całkiem przypadkiem kabel podłączony do czujnika maski bunia zaczęła się usypiać i jest wszystko ok a co się naszukałem...
U mnie akurat nie ma dokładanego alarmu. Gdzieś musi się lać woda, jak jest sucho to nie ma żadnego problemu.
Nikt nie wie gdzie szukać przyczyny? Dziś chciałem popróbować, lać wodę pokolei na wszystkie drzwi itd. ale deszcz popadał i znów się nie usypia. Sprawdzałem przejścia w drzwiach i wyglądają ok. Podszybie jest w kiepskim stanie, może tam szukać przyczyny? Dodam, że jak kupiłem autko to był złamany zawias klapy i woda dostawała się w miejsce modułu radia, czytnika navi itd. Zawias wymieniłem, audio nic nie szwankuje. Ale może jednak dalej woda się tam leje. Już mi ręce opadają...
musisz za symulować zamknięcie auta i po 16 minutach bo po tylu się usypia auto ściągnąć klemę z aku i miernikiem sprawdzić kiedy spadną ampery po wyciągnięciu któregoś z bezpieczników no i sprawdzić za co ten bezpiecznik odpowiada
Sprawdzałem tak już dość dawno i bezpiecznik od modułu komfortu był za to odpowiedzialny. A jak wiadomo, ten moduł obsługuje wiele funkcji.
musisz szukać ja bym zaczął od wypięcia wtyczek w bagażniku od wzmacniacza, tv,zmieniarki i napędu navi może tam się coś nie usypia tym bardziej że była tam woda
Dziś sprawdziłem i po 16 minutach czytnik navi się wyłączył, tak jak po uspaniu, a mimo to diody przy lewarku dalej świeciły.. Odłączyłem aku na noc, zobaczę co teraz będzie... Wczoraj wykręciłem wszystkie moduły z tyłu i było sucho...