Witam jestem zainteresowany kupnem bmw f01 w wersji x drive, jaki silnik polecacie z tego co wiem to w napedzie na wszystkie kola sa dwa 740d i 750i, sklaniałbym sie bardziej ku dieslowi, co sadzicie o tym motorze ?
Wersja do druku
Witam jestem zainteresowany kupnem bmw f01 w wersji x drive, jaki silnik polecacie z tego co wiem to w napedzie na wszystkie kola sa dwa 740d i 750i, sklaniałbym sie bardziej ku dieslowi, co sadzicie o tym motorze ?
Czuję że nie znajdziesz na tym forum konkretnych informacji,raczej będą teksty typu "diesel?Nie..kup 750"
Z tego co wiem to F01 nie ma jeszcze na forum tak że będą to tylko spekulacje
Ma ktoś już na forum F01 bo pamietam że się przedstawiał
Z moich obserwacji jest sporo diesli,jak dla mnie to tylko benzyna w wersji 760 :D
Tato ma z pracy służbową 740d i powiem szczerze - piękne auto! Klekot trochę męczy na postoju, ale w trasie 0. Przyśpieszenie wspaniałe, wygoda... długo by tak pisać :sarcastic:
740d to 3 R6 litrowy diesel na 2 turbinach
750 to v8 4.4 też na 2 turbinach
wybór zależy od tego jak dużo jeździsz i czy lubisz diesle
Miałem styczność z jednym i drugim motorem, tylko nie w tym modelu. Oba rewelacyjne.
Ja bym wziął 750, bo różnica w spalaniu niewielka, a serwis będzie tańszy no i kultura pracy i moc większa. Powinien być też mniej awaryjny i mniej wrażliwy na polskie paliwo.
ja ostrzę zęby też na efa za jakieś 2 lata, ale nie będę szedł skrótem tylko mam nadzieje do 760 ;-)
Powiem tak, obydwa silniki wychodza serwisowo podobnie, w 4.4 V8 jest wtrysk bezposredni co uczula go tak samo jak diesla na jakosc paliwa. Polecam udac sie na jazde probna to powinno zdecydowac. Jezeli istotne dla Ciebie jest mniejsze spalanie to diesel...
Frajda z jazdy wieksza w przypadku V8 bo tu oprocz ciagu od samego dolu dochodzi dzwiek V8 ( niestety nie na wolnych obrotach z powodu pracy dosc glosnych wtryskiwaczy, podobnie jak w przypadku V12 niestety... ).
Jak poprzednik pisał. Oba silniki to common-rail. Diesel w tym przypadku jest o tyle "bezpieczniejszy" że common-rail istnieje od kilku lat i warsztaty coś na jego temat już wiedzą. W przypadku benzyny wielu boi się zabierać za to.
Tak więc patrząc na osprzęt to koszta utrzymania wyjdą podobne, może nieco wyższe w benzynie(2 cylindry więcej)
Coż mnie nie stać i pewnie nigdy nie będzie na takie auto, ale jak by już stać było :D to jednak benzynka, po tym na co się napatrzyłem na praktykach w serwisie diesli to nigdy ropola nie kupie
Jestes pewien do tego serwisu? Bo mi sie nie wydaje. Jezeli za serwis uwazasz standardowe przeglady to 3.0 R6 musi byc tansze niz 4.4 V8 jezeli chodzi o przyszlosc i awarie w stylu uwalone turbiny to i tu mozesz byc w szoku. Co prawda nie mialem zbytniego doczynienia z turbo w benzynie ale slyszalem ile kosztowaly turbosprezarki do silnikow benzynowych BMW i ceny za zregenerowanie turbin w 4.0d (E38) przy tym to pare marnych drobnych, ale ok czasy sie zmienily i technologie tez, nie wiem jak duze turbiny sa w jednym i drugim silniku.
A niby co takiego widziales? :)
Kazdy ma swoj leb, jedni potrafia myslec inni zawsze byli i beda trepami. Sa tacy co leja Verva ON i tylko najlepsze oleje syntetyczne, a sa tacy co leja lotos mineralny z beczki i bioester albo inny syf na rozpuszczalnikach z szopy i ciesza sie, ze zaoszczedzili 50gr na litrze :D
Kruciutko napisze, moje 3.0d:
wtryskiwacze padly przy 270 tys km (liczone na 150)
turbina przy 280 tys km (nie wiem na ile ja oblicza BMW)
skrzynia skonczyla po 380 tys km (liczona na 400 tys)
Ja jestem zadowolony z mojego auta i tych wynikow tym bardziej, ze nigdy nie oszczedzalem mojego auta!
coboos to co piszesz o swoim silniku dowodzi że te diesle to naprawdę porażka.mam jeepa 3.1 td .silnik VM uważany za jeden z najgorszych silników na rynku a jednak ma już 330tyś i nikt palcem nie dotykał wtrysków ,pompy turbiny itp. a nieraz zdarzało sie zagotować płyn w terenie , a olej mineralny 15w40 ,no i paliwo co popadnie aby palne:D
Wlasnie chcialem spytac kolege co to za motor bo 2,5TDS jakiego mialem wczesniej mial ponad pol miliona i tez sie zagrzal kilka razy a mimo to jedyna usterka jaka mu sie zdarzyla to byl cieknacy wtrysk sterujacy, nawet oleju nie musialem dolewac robiac 15 tys na syntetyku! No i pompa wody, to wiadomo...
BMW nowe silniki diesla podobno znow robi dobre i mam nadzieje, ze cena dzis jest adekwatna do jakosci. A jak chcesz porownac czasy CR 1 i 2 to podpytaj wlascicieli VW i innych marek jakie oni maja wyniki w tych 3 podstawowych najdrozszych w naprawach kategoriach.
Panowie trzymajmy sie tematu wątku a nie o silnikach w Jeepie!!!
Jak dla mnie w F01/F02 tylko benzyna. To moja subiektywna opinia i nie będę nikogo do niej przekonywał ;)
Dzięki za sugestie
diesel jest fajny ale benzynę kocham bardziej
Uważam ze należy sie przejechać tym i tym zeby sprawdzić co komu bardziej odpowiada.i nie zaszkodzi tez spytać o opinie innych.
A ja bym wybral diesla :) 3.0 286 + chip przez bmw w niemczech . Naprawde bardzo oszczedny,a dynamika i osiagi wedlug mnie wystarczajace na wszystko ;) pozdrawiam :D
coz, na pewno pokochasz zasieg na dieslu :)
po przesiadce z 3.0d na 4,4 jestem co 4-5 dni na stacji... zamiast raz na 2 tygodnie
Ostatnio miałem okazje pojeździć chwile 740i i powiem wam - żadnego wrażenia na mnie to auto nie zrobiło :noidea:
Owszem zbiera się, owszem jedzie i owszem prowadzi się jak po sznurku, ale moje e66 robi to tak samo dobrze o ile nie lepiej - 740 ma 326 km a moja 333 km dla mnie zamiana była by krokiem w tył :sad:
Auto wygodne, ale nie miało DD więc przechyły były większe w zakrętach,przyspieszenie słabsze niż u mnie - przynajmniej tak subiektywnie to odczułem,
Dodatkowo auto ma ikonę żółta silnika na BC ale błędu nie ma więc cholera wie co i jak trzeba by sprawdzać dokładniej ( w ogóle zauważyłem że dużo x6 i F01/2 ma właśnie ta ikonę świecąca na zegarach) chyba jakaś usterka która dosięga większość egzemplarzy
Reasumując dalej podtrzymuje swoje zdanie ze jak seria F to tylko 750 lub 760 :eyebrows:
znajomy kupił roczna 740xd i bardzo zadowolony a dodam ze On zawsze miał dobre auta i często zmienia więc ma porównanie. Natomiast mówił ze dużo złego słyszał o 740i
@ ADASIO a czego Ty się spodziewałeś? Proponuję Ci przejechać się Mercedesemn S500 W221 to w ogóle będziesz miał niesmak do F01. A ikona która tam świeci to to mnie akurat nie dziwi.
Czemu nikt nie chce uwierzyć ,że teraz wszystko jest zrobione z gów.a i papieru toaletowego, a jeżeli chodzi o klasę premium to BMW jest w tym liderem.
Adasio ja wiem ,że też jesteś wielkim fanem modelu 7er ale realia naprawdę są inne niż te co zostały w Twojej pamięci.
Proponuję Ci jak nie Merc to np. Jaguar XF 5.0L 385KM Piękny samochód i zdecydowanie jakościowo lepszy.Wrażenia gwarantowane.
Sorry za OT ale ja juz tak mam. Pozdrawiam
Ło Boszeeee:scared: XF? Miejsca tyle co w BMW serii3 z gorszą pozycją za kierownicą. Jakościowo lepszy ? To mega nadużycie i to nawet dla wersji Portfolio!!! Wiele minusów, które mógłbym wymienić ale szkoda zaśmiecać tematu. Jeden plus to ładna bryła i na tym koniec:/ To fajne auto ale w porównaniu z Fordem Mondeo czy Oplem Insygnia.
Hehe XF to lekka tandeta przy serii 7, taka prawda.
Spodziewałem się tego że 740 będzie miała większe przyspieszenie bo ma turbinę,wiekszego komfortu,lepszego prowadzenia i wodotrysków - w końcu limuzyna klasy najwyższej :thumb:
Opisałem moje odczucie z jazdy 740i i osobiście nie kupił bym takiego auta dla siebie bo moje e66 jedzie lepiej - Tyle w temacie
Co do mercedesa S owszem bardzo mi się podoba z zewnątrz ale wewnątrz dla mnie to mega kredens i nawet do e65 nie ma podejścia o F nie wspomne, jak jedzie nie wiem bo nie miałem okazji jeździć
Co zaś tyczy się Jaguara to jakoś nie przekonuje mnie ten samochód niczym, tak jak piszą wyżej miejsca mało a i prestiż do 7er żaden jak dla mnie
i tak jak napisałem jak F01/02 to tylko 750 lub 760 choć ta 740d tez niezłe ponoć się odpycha
740d odpycha się ok ale to tylko 3.0 turbo więc w porównaniu do V8 4,4 E65 to zjazd w dół.
dodam kilka słów od siebie, kupując teraz auto miałem taki dylemat 4.4v8 biturbo czy 3.0 triturbo ze wskazaniem na benzyne, tymi autami zrobiłem ok 2 tys kilometrów, moim zdaniem wrażenia z jazdy dieselem dużo lepsze, zwolennikom benzyny proponuję przejechać się tym dieslem na 3 turbinach bo na prawdę warto, już nie wspomnę o spalaniu bo jest ok 1litr większe od 740xd. Moim zdaniem ten 3.0i biturbo jest bardzo przeciętny, jeździłem 6 z tym motorem i kompletnie mi nie podpasował.
750xd to kompletnie inna bajka. Dobra jednostka. Ale jak ktoś preferuje benzyne to tylko 4,4 V8
zgadza się jak benzyna w F to tylko 4.4. Rok temu jeżdziłem 760li to większego szału na mnie nie zrobiła co innego różnica w cenie (podstawa)między 4.4 to ponad 220tys. a za 700tys to można kupić Bentleya Flying Spur.
Czyli potwierdzacie że najlepszy motor to 750i/li :biggrin-new:
A co z tym żółtym oznaczeniem silnika na zegarach - jaka przyczyna standardowo? coś poważnego?
z benzynowych na pewno tak :)
Pewnie poważna sprawa, jak na razie u mnie się to jeszcze nie świeci:D a co do 760i to magia V12 zawsze będzie ale szkoda, że xdrive nie można z tym silnikiem skonfigurować.
moim zdaniem to największa wada zaraz po cenie.
Mój ojciec własnie odebrał z salonu X5 40d więc narazie mogę tylko opisac kulturę pracy SILNIKA oraz osiągi... Krótko BAJKA! Motory chyba są takie same...
Szkoda, że nie poznaliście 50d lub 50i. Tam jest bajka. 4.0D to niestety tylko głos rozsądku.
Kolego euro_tuned dla większości obywateli tego pięknego kraju głosem rozsądku jest 2.0 TDI...:glee:
Glosem rozsądku jest 1.2 max 1.6 - 2.0 to wieli silnik który mega pali..