Witam silnik strasznie zaczął kuleć sprawdziłem świece i cewki, pracują wszystkie cylindry a silnik pracuje jakby wszystkie gary nie chodziły, raz jest dobrze a raz nie co to może być i proszę o przetłumaczenie tych usterek co pokazała mi inpa
Wersja do druku
Witam silnik strasznie zaczął kuleć sprawdziłem świece i cewki, pracują wszystkie cylindry a silnik pracuje jakby wszystkie gary nie chodziły, raz jest dobrze a raz nie co to może być i proszę o przetłumaczenie tych usterek co pokazała mi inpa
Pisze, że masz zwarcie do masy i jest to błąd statyczny czyli permanentny. Powinieneś sprawdzić czy nie masz gdzieś przetartego kabla pod autem, czy na pewno dobrze jest sonda podłączona - może kable od grzałki są zamienione z tymi sygnałowymi? Wreszcie sprawdź czy gdzieś dalej nie masz zwarcia, np. mierząc ohmomierzem przewody od wtyczki sterownika silnika.
wyskoczył jeszcze taki błąd
i pytanie dla pewności która jest sonda nr 1 ?
Zwarcie do plusa zasilania.
Pewnie masz na odwrót przewody podłączone np. jeden przewód od grzałki jest podłączony do masy tak jak powinno być a drugi od grzałki do sygnałowego. W drugim przypadku masz podobną sytuację: przewód zasilający od grzałki masz podłączony prawidłowo a przewód sygnałowy masz podłączony do drugiej końcówki grzałki.
Zrób porządek z nimi i błędy znikną a sondy (a nie sądy) zaczną pracować.
dziwne bo sondy mają oryginalne wtyczki i inaczej nie da się je wpiąć
A sondy Bosch? Przewody od grzałki są tego samego koloru (białe?), możesz sprawdzić w WDS czy łączą się na wtyczce z odpowiednim kolorem. Dodatkowo możesz zmierzyć czy występuje na nich zasilanie 12V po rozruchu silnika (jak silnik jest zimny).
sondy są oryginał ,wcześniej na zamiennikach bosch był ten sam błąd,jutro sprawdzę kabel od sondy od wtyczki idzie aż do komputera tam gdzie bezpieczniki pod maską?a czy może to być wina przekaźnika od sond?
Panowie. I juz sie stalo. Diagnosci i kierowcy mysla, iz komputer prawde ci powie.
Blad w sterowniku na naprowadzic diagnoste na rodzaj usterki, ale nie mowi by wynienil od razu czesc.
Diagnoza polega na zidentyfikowaniu rodzaju usterki, sprawdzenia obwodu oraz podzespolow w ktorych wystepuje usterka i naprawe lub wymiane podzespolu lub czesci obwodu.
Wiec np. mamy tutaj sonde lambda. Sprawdzamy, sonde, przewody wtyczka wiazki-sterownik oraz sam sterownik. A nie z buta wymieniamy sondy, bo tak komputer napisal.
Greg, to miała być mój następna podpowiedź.
Skoro na wszystkich nowych sondach tak samo się dzieje - winne nie są sondy, ale obwód lub sterownik. Trzeba sprawdzić czy przewody nie mają zwarcia z jakąś linią zasilającą:
Kolejność sprawdzania wszystkich przewodów sond przy wyłączonym zapłonie oraz odpiętej wtyczce do sterownika (choć to pierwsze można zrobić również na włączonym zapłonie):
- woltomierz; na linii sygnałowej może występować nieprawidłowe napięcie (z innego obwodu),
- gdy brak napięcia, ohmomierz - mierzymy zwarcie do masy oraz zwarcie między przewodami
- test żarówki: mierzymy za pomocą świecenia żarówki na każdym przewodzie z osobna czy "przechodzi" napięcie podane po drugiej stronie; mierzymy również sąsiednie piny wiązki
Gdy test przewodu wypadnie nam wzorowo, tj. gdy nie znajdziemy zwarć między poszczególnymi przewodami oraz zwarć do masy i zasilania pozostanie nam sprawdzenie/wymiana modułu DME, do którego te wiązki wchodzą.
witam sprawdziłem wszystkie kable i zwarcia nie było i okazało się że chyba jedna sonda była walnięta bo wymieniłem na inną i na razie nie ma błędów,zobaczymy jak dłużej pojeżdżę,dam znać,dziękuję za pomoc
A sprawdź jeszcze w inpie czy masz odczyty z sondy. Jak tak, to powinno być wszystko ok.
Po pierwsze czy jest lpg?
Po drugie jakie wartości mają korekty składu mieszanki w analog 2? ( ostatnie 4 wartości od dołu )
Po trzecie jaka jest masa powietrza na wolnych obrotach i zagrzanym silniku?
jutro zrobię kilka fotek z inpy,powiem szczerze że nie za bardzo znam się na innych odczytach
zrobiłem jeszcze takie odczyty z inpy na gorącym silniku czy są prawidłowe?-
Z tego co widać zawyżony odczyt z przepływomierza.
Dorzuć jeszcze parametry - integrator, additiv i multi
mam pytanie na którym kolorze kabla ma być 12v na zimnym silniku przy odpaleniu?bo na żadnym z 4 kabelków nie pojawia się napięcie , 2 białe to masa a czarny i siwy to co?
daw biale sa od grzalki i na nichpowinno sie pojawic napiecie
No to chyba masz odpowiedź dlaczego sondy były źle podłączone.
Białe to zasilanie grzałki jak napisał kolega wyżej. Polaryzacja w tym przypadku nie ma znaczenia.
A pozostałe dwa, odseparowane galwanicznie od masy (obudowy) to sygnał/pomiar z sondy.
tak sobie tylko stwierdziłem że białe kable to mogą być masy-sondy są na pewno dobrze podłączone,jeśli nie idzie napięcie na grzanie sond to co może być przyczyną?przy komputerach są 2 przekaźniki pomarańczowy i biały,może być któryś odpowiedzialny za grzanie?czy to napięcie powinno się sprawdzać na podłączonej sondzie do wtyczki czy już w samej wtyczce bez sondy ma się pojawić napięcie?
Napięcie powinno wystąpić w początkowej fazie pracy silnika.
Powinieneś prześledzić schematy
http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...0209.svg?m=e38
http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...1409.svg?m=e38
http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...1408.svg?m=e38
Witam, podłącze się pod temat. Wymieniłem sondy w m62b35. Wyskakują mi błędy grzałek i samych sond:
5 - Lambda sensor heater Pre cat bank2
10 - Lambda sensor Pre cat bank1 sensor 1
13 - Lambda sensor Heater Pre cat - no signal bank1 sensor 1
18 - Lambda sensor Pre cat bank2
Mimo to sondy chodz na wykresach ładnie.
Additive adaptation jest w granicach 0 do -3
Multiplicativ adaptation na 8
Spalanie jest zawyżone - około 16 po mieście (wcześniej było około 13-14, małe miasto)
nic nie czaje