witam czy mozna kupic same te szkła okrągłe w reflektorze,jak zakładałem ringi to je próbowałem wyczyścić ale marny efekt
Wersja do druku
witam czy mozna kupic same te szkła okrągłe w reflektorze,jak zakładałem ringi to je próbowałem wyczyścić ale marny efekt
wyczyścisz,wyczyścisz ja dałem rady :) jednak przejrzyj jeszcze ''Instrukcje,Schematy'' jest też opisane ;)
u mnie też były żółte a po czyszczeniu jak nowe ;)
a czy były czyszczone, ja moczyłem długo w wodzie,używałem różnych past i słaby efekt a może jest jakiś środek?
Ja osobiscie czyscilem pasta,ale z tego co wyczytalem to WojtekD-stosowal jakis plyn z myjni bez dotykowej ;)
poszukajcie na Forum jest to na bank
Same szkła są nawet dostępne w e-Shopie. Jak są mocno poobijane kamieniami to po wyvzyszcznu dalej no będzie ok.
są do dostania w aso 560 zł za komplet 2 szkiełek i tego czarnego plastiku bo występuje to jako całość w sumie ok 1000 zł za komplet szkiełek z plastikami na obie strony
ja czyściłem cifem ;)
przed:
http://img339.imageshack.us/img339/8408/0000011s.jpg
efekt po :)
http://img72.imageshack.us/img72/4755/0000010o.jpg
Ja za swoje się zabierałem już kilka razy i bez rezultatów. Było źle, jest co najwyżej trochę lepiej.
Sporo o tym czytałem/szukałem, sugestie powyżej pojawiają się niemalże wszędzie więc pewnie sporo w nich prawdy.
Polecam przeczytać tu, link kiedyś znalazłem na innym forum BMW właśnie w odniesieniu do tego tematu:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7808
czyli ten środek zdałby egzamin?-http://allegro.pl/plyn-czyszczacy-dimer-2kg-aktywna-piana-do-karcher-i2306123894.html
z tego co pisze Grabol to tak tylko jeszcze w jakiej proporcji to rozcieńczyć dzisiaj spróbuje podziałać z dimerem i dam znać jakie są efekty. Ja myje nim podwozia i silniki i naprawdę jest skuteczny a z ciepłą wodą wręcz zadziwiająco. Myłem nim cały spód e38 i po wymyciu zeszło 90 % wszelakiego brudu.
Potwierdzam plyn z myjki na 10 min i żółte samo spływa. Ja rozcienczylem 1:2 ale wydaje mi sie ze mogloby byc nierozcienczone.
Pasta polerska jest po to, że po wyjeciu z tego srodka szkielka są matowe i trzeba im przywrocic blask :D
dokładnie wczoraj czyściłem szkiełka po dimerze zrobiły sie matowe ale użyłem pasty polerskiej na polerce mechanicznej i efekt jest zdumiewający szkiełka wyglądają jak nowe nie dość że są białe to zniknęły drobne ryski. Po południu wstawię zdjęcia.
Szkielka faktycznie stają sie matowe, ale to dlatego, ze za duży roztwór stosujemy, lecz jest to nie uniknione jeśli są bardzo żółte i wówczas Polerka mechaniczna z zieloną 3M robi robotę! :)
Panowie a ten żółty nalot jest od zewnętrznej strony czy od strony żarówki? Bo z zewnątrz polerka owszem ale od środka to już trochę trudniejsze będzie.
A ja mam inne pytanie odnośnie tego czyszczenia i polerowania... jak to wygląda od strony "świecenia"... chodzi mi o długie... jakby nie było to te szkła są tak zaprojektowane, aby rozpraszały światło w odpowiedni sposób. Czy po takim zabiegu czyszczenia, a w szczególności polerce daje to lepsze czy gorsze rezultaty w oświetlaniu drogi ?
Pytam się z tego względu że długie światła są mi dość potrzebne :) czasem jeżdżę w tereny górskim gdzie drogi kręte a i chyba gorsze jak w Rosji :D
Chcę dać do regeneracji odbłyśniki bo są delikatnie wypalone. No i zastanawiałem się co zrobić właśnie z tymi szkiełkami... mi nie chodzi tylko o wygląd, ale też o stronę praktyczną... Więc fajnie byłoby gdyby ktoś się wypowiedział na ten temat :)
Odbłyśniki zawsze są zakurzone więc prawdopodobnie wystarczy jeśli je wyczyścisz delikatnie wilgotnym miękkim papierem toaletowym (nie dotykaj palcami).
Szkiełka są po prostu tym pokryte, podejrzewam że na skutem temperatury wytrąca sie z nich coś takiego. Nie ważne - wrzucaj w koncentrat na 5-10 minut, dokładnie spłucz, pasta polerska i polerka lub kontóweczka na małych obrotach (obustronnie!) spłukujesz i są jak nowe. Umyj i nawoskuj skromnie (!) lub pociągnij plakiem czarne plastiki ("okulary"), z odbłyśnikami zrób jak powyżej i lampy będą jak nowe. Nie ma tu żadnej filozofii :)
Nie każdy o tym wie więc na wszelki wypadek: Lampy sa przykręcone na 2 śruby POD LAMPAMI do których dostęp użyskujemy przez podważenie od strony nerek tych blaszek w kolorze nadwozia pod lampami. Powinny zejść z plastikowych listew. delikatnie! Potem długi śrubokręt (nie pamiętam na jakie śruby), nakrętki od góry, kostki z kablami i lampa wysunie się do przodu.
Powodzenia!
Śróbki o których wspominasz to torx 20.
Rozbieranie reflektorów opisane jest m.in. w moim blogu (made by Grabol).
Należy jeszcze dodać że w wersjach przed liftem trzeba z góry przez otwór błotnika(okrągła dziurka ząślepiona plastykiem)poluzować kierunkowskaz śrubokrętem gwiazdkowym bo inaczej może być ciężko z wyciągnięciem reflektora przynajmniej u mnie tak było
A ja się pozbyłem tych rozpraszaczy całkiem,doszły ringi CCCF,żarnik 8tyś kalwinów i nowe szkła z e-shop,a w miejsce żarówki H7 zwykłej zastosowałem Philipsa H7 Blue i sądzę żę efekt tej modyfikacji wyszedł całkiem nieźle,pozatym podczas regulacji świateł na stacji diagnostycznej nie było problemów,pozdrawiam.
Pokaż zdjęcia
Jak tylko zrobię to zapodam.
To idź teraz zrób :P
Już mam
i tak to wygląda.
No wygląda to fajnie (nie podobają mi się tylko niebieskie żarówki) ale czy nie oślepia kierowców z naprzeciwka? Robiłeś kiedyś taki test ze znajomym? Przecież to szkiełko ma taki kształt że modeluje w jakiś sposób wiązkę światła i pewnie nie bez powodu...
jak dla mnie,to też za niebiesko :( to nie Honda Civic.
Tylko znowu chodzi o gust właściciela.
Tak jak diodowe podświetlenie tablic ...bleeee :D
Ramzes tak ogólnie to wygląda bardzo młodo, jeśli nie oślepia kierowców to też wyjmę te plasticzki. Mógłbyś to sprawdzić w jakiś sposób? Głupio byłoby mieć czyjeś życie na sumieniu
jak dla mnie,to też za niebiesko :( to nie Honda Civic.
Tylko znowu chodzi o gust właściciela.
Z doświadczenia wiem że każde długie światło oślepia nadjeżdżającego z przeciwka kierowcę,więc nie używam za mocno tych długich świateł,poza tym po wymianie szkieł na nowe i oczyszczeniu soczewki widoczność znacznie się poprawiła,cały zabieg według mnie znacznie odmłodził auto,bo i o to też mi chodziło.
Poza tym światło mijania modeluje soczewka,ona jest odpowiedzialna za zarys pola świecenia,i jeżeli z soczewką nie ma żadnego problemu jest on bardzo dokładnie widoczny.
Właśnie o mijania mi chodziło, czyli wg. Ciebie wszystko jest ok i nie stwarza zagrożenia?
Nie,nie ma żadnego problemu światła byłu ustawiane na stacji djagnostycznej i wszystko wyszło dobrze.
kolego a do czego zamontowales ringi?:> tez chetnie bym te plastiki wyjal bo juz je raz wyjalem (tylko z dlugich) ale musialem zalozyc przy okazji monotwania ringow (smd) ktore musialem na te wlasnie zolte brzydkie niepodobajace mi sie szkielka przykleic..
a ile dałeś za nowe szkła w e-shopie i co to za sklep?czy te szkła idealnie pasowały i lampy nie parują?
kolego e-Shop jest na Forum ;)
http://7er.pl/cart.php
dzięki- nawet nie wiedziałem
Albo mam jakiegoś pecha albo moje szkła zżółkły na amen. Moczyły się kilka dni temu przez noc w jakieś aktywnej pianie z Tesco, dziś już pół godziny w Dimerze i NIC. Doprowadza mnie to powoli do białej gorączki, od dwóch lat walczę z tym żółtym nalotem. Miał ktoś taki problem czy wszystkim ten dimer pomógł?
Szkła w sensie te okrągłe plastiki.