Witam!
Wymiana nanosów w moim silniku powiodła się!Oprócz wymiany vanków wymieniłem rozrząd, łańcuchy, napinacze itd. Chodzi silnik igła jak elektryczny. Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia nad wymianą to polecam. Pozdrawiam!
Wersja do druku
Witam!
Wymiana nanosów w moim silniku powiodła się!Oprócz wymiany vanków wymieniłem rozrząd, łańcuchy, napinacze itd. Chodzi silnik igła jak elektryczny. Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia nad wymianą to polecam. Pozdrawiam!
możesz mi na PW podać koszt całkowity operacji w polskiej walucie ;)
siema.A ile Cie to uczyniło i kto się tym zajmował ?
no właśnie jaki koszt?
jeśli same vanosy to koszt ok 4,5tyś zł (części + robocizna)
Ja gdybym drugi raz kupował auto to zastanowilbym sie powaznie nad m60 bez vanosow ale wtedy rok bylby troche slaby i przedliftowa.Ale silniczek duzo ladniej moim zdaniem chodzi a ten z vanosem ma tylko pare niutonometrow wiecej i przyspieszenie 0,5 s lepsze.
Jak dbasz tak masz :-) to prawda.Ale nigdy niewiesz jak dbał ktoś przed Tobą.A druga sprawa to że ten vanos może sie nię bedzie rozlatywał ale będzie po malutku kłapał jak diesel-ek niezależnie jakbyś dbał.
P.S. Ciekawi mnie czy jest ktoś kto kupił nowe z salonu i tak sie przywiązał że ma do dzisiaj je ??
dbam o każdy pojazd jaki posiadam, z tego co piszesz to tu mało kto dba o auto bo wiele osób na tym forum posiada m62tu i ma problem z vanosem, więc chyba nie jest to kwestia dbania o auto a poprostu cecha tego silnika że po około 200kkm zaczyna klepać i koniec, zaraz pewnie będzie z tego burza tak jak mówiłeś, ale trzeba spojrzeć na to obiektywnie a nie przez miłość do marki nie dać sobie powiedzieć że vanos jest nie trafionym pomysłem w tym silniku
Ale nie jest powiedziany ze jak klepie to już na 100% zepsuty. Wiadomo można wtedy pomylić z ropniaczkiem ale to chyba aż tak nie przeszkadza.
Ja mam zamiar zrobić vanoski jak wszystko bedzie w trakcie fotoreportaż bedzie :) i wtedy okaze sie czy cos w osiagach czy w elastyce auta sie poprawiło )
to co wszyscy mają przekręcone liczniki? mój napewno jest kręcony to wiem nie wiem tylko ile, ale wiele razy czytałem opisy że po 200kkm niestety się vanos odzywa
Ja też mam zamiar robić vanosy, znalazłem nawet gościa który podejmie się regeneracji, bo na nowe to nie dam 3tysie albo więcej, a podobno efekt ten sam a koszt około 150zł sztuka
Klepie jak ma 500 , Panowie i w końcu wbijcie sobie to do głowy że Wasze auta nie mają najechane po 180, 250 czy 300 tys. Ja mam służbowe auto teraz kolejne nowe i w nieco ponad pół roku zrobiłem 45 tys km! Kiedy w końcu dotrze to do wszystkich że te auta nie stały w garażu ani nie używało się ich do jeżdżenia do kościoła . Vanos jest na prawdę bardzo wytrzymały w naszych autach.
chyba nie ma co dyskutować na ten temat, może i mam 500kkm i inni użytkownicy też mają tyle tylko nie wiedzą, a wielu choćby nie wiem jakie cuda się z ich autami działy i tak powiedzą że to nie są awaryjne auta i koniec kropka
u mnie wystarczy wymienić ślizgi łańcucha (jest minimalny luz tego krótkiego łańcucha po stronie kierowcy) bo same vanosy sztywne jak diabli :D
przebieg: 310.000km
btw znajomy wymieniał vanosy w M5 (S62) i po 3k km znowu klepią :eyebrows: wymieniane było w ASO :p
VANOS to temat-rzeka. Ja swoją wiedzę na ten temat pogłębiam czytając zagraniczne fora -- ogólne BMW, x-outpost, Land-Rover. Wszędzie, gdzie znalazłem wzmiankę o M62TU. Ale przede wszystkim Beisan. Tam piszą bardzo dużo o polimerach z jakich wykonane są uszczelki rzekomo odpowiedzialne za klepanie VANOSa.
Generalnie trzeba by zebrać wiedzę o VANOSie w M62TU. Jak pozbieram trochę info to założę wątek.
Ceny? Ceny? Ceny?! Jakie koszta poszły na części i robocizne w Białymstoku?
te zestawy gum są nic nie warte jak vanos jest zużyty mechanicznie
a co do przebiegów w przyszłym roku 700 000km pęknie i z vanosami problemów brak bo ich po prostu nie mam ;)
A co konkretnie się zużywa? Chodzi o te helikalne zazębienia?
Zresztą nie ma co gadać. Póki co nie mam czasu i kasy, żeby zrobić swoje VANOSy. Może na początku stycznia.
Jak zrobię, to będzie jasna sprawa -- albo dobrze albo źle.
Co do cen:
- za robociznę biorą około 1000-1500zł (ASO 4200zł)
- nowe nastawniki chodzą za 1200 - 1500zł sztuka ALBO zestaw uszczelek 400zł
- uszczelki i inne rzeczy (np. rozdzielacz 11361433660) - nieco ponad 1000 zł
razem: 4200 - 5500zł za całość, ALBO 2400 - 2900 zł w przypadku użycia uszczelek.