Witam, muszę kupić klocki i tarcze na przód do mojej Beatki, w Waszych postach chwalicie głównie Jurida i Textara. Co byście polecili, czy może zrobić mixa klocki innej firmy a tarcze innej. A może jakieś inne propozycje ? Pozdrawiam :D
Wersja do druku
Witam, muszę kupić klocki i tarcze na przód do mojej Beatki, w Waszych postach chwalicie głównie Jurida i Textara. Co byście polecili, czy może zrobić mixa klocki innej firmy a tarcze innej. A może jakieś inne propozycje ? Pozdrawiam :D
Ja przekonany jestem do zestawu Bosch + Bosch.
Niektórzy marudzą na taki zestaw, ale najczęściej to są teoretycy co czerpią swoją wiedzę od kumpla szwagra :cool:
przod jeszcze przede mna ale w zeszłym roku wymieniałem tył i wsadziłem tatcze ATE i klocki bodajze ferodo, nie moge złego slowa powiedziec
Ja miałem w e36 zestaw nacinanych tarczy ATE plus klocki ATE. Klocki się skończyły i kupiłem TRW. Złego słowa powiedzieć nie mogę ( pół roku jazdy w tym raz Czestochowa - Zakopane przez wiochy: gaz, hamulec w podłogę, gaz hamulec i tak przez 200km i nic ).
ja jeżdżę na komplecie ATE i jest ok
Fajne tyle że nie produkują ich do E32 są ceramiczne klocki ATE.
Czytałem też że ATE bardzo pylą, czy to prawda?
zrobiłem bardzo mało km ale nie narzekam na nic
a ja miałem poprzednie klocki ATE i fakt u mnie bardzo pyliły
Ja użytkuję w chwili obecnej zestaw Meyle - tarcze i Zimmermann - klocki i nie narzekam. Nic nie piszczy i hamuje jak trzeba tylko fakt faktem klocki trochę pylą.
Wedle mnie najlepsze są Zimmermana oraz oryginały. Tarcze Zimmermana mam ja oraz wielu moich znajomych, żadnych problemów nigdy.
w 735 miałem Zimmerman Sport i zwykłe klocki ATE.. Hamowało bardzo dobrze. Gdy założyłem zielone klocki zimmermana za 3x tyle co ATE hamowało tak samo :P
Teraz w 750 mam nawiercane i nacinane Mikoda GT i klocki ATE. Jak jest fest gorąca tarcza to potrafią zapiszczeć, dlatego następne klocki założę jakieś lepsze..
Mam tarcze ATE, i miałem też takei klocki. Pyliły strasznie,założyłem klocki textar i problem znikł.
Tez jestem przed tym dylematem. Myślę że jednak bosch bedzię ok
ja mam zestaw na przodzie tarcze ATE i kocki BOSCH-a nie narzekam i hamowanie jest bdb nawet z dużych prędkości
Do E32 740i wstawione mam tarcze ATE i klocki ceramiczne, jak jezdzi ten zestaw i czy będzie pylić - wyjdzie w praniu bo autko na warsztacie stoi (brak czasu) ale juz w kwietniu pojade po nią. A w E38 tarcze ori. (szykuje się wymiana) plus kocki BOSCH i tak pyli. Osobiście namyślem się nad tarczami do E38 firmy TAROX (cena troche konkretna ale nie wymienia się tego co 5 minut a furka nieco potrafi) i klckami jakimiś do nich pewnie TAROX (ciekawe czy cena adekwatna do jakości bo prawie 1000zł komplet) ale to wyjdzie w praniu z uwagi na mnogość ofert na rynku a niechcę po każdej trasie czyścić felg bo wyglądają jak z pieca wyjęte hiii
Mam obecnie zestaw - tarcze oryginalne z aso + klocki textar o numerze pierwszego montażu - zestaw idealny jak dla mnie (siła hamowania bardzo dobra - jak na tą średnicę i masę auta, klocki nie znikają szybko i nie pylą za bardzo).
textary chyba były stosowane a 1 montaż jak się mylę popraw mnie
textar na 1 montaż w E32? Nie sądzę
A mi się wydaję, że piszczenie to wina tarcz a nie klocków. Mikoda nigdy nie miała dobrych opinii ( wręcz odwrotnie ). Znam trochę tą firmę ( jest na Podhalańskiej w Częstochowie jakieś 400m od mojego domu rodzinnego ) i wszyscy łącznie ze mną narzekali ( po jednym awaryjnym hamowaniu tarcze się krzywiły ). Możliwe, że się poprawiły dlatego chciałem zapytać jak długo je masz i jak się u Ciebie sprawują???
Kupiłem mikody, bo sprawdziły sie doskonale w mojej e30 z m52tub28.. Nie raz hamowalem z 200 do 0 i sie fioletowe czy krzywe nie robiły. Zrobiłem na nich z 15 tys. i nic.. w e32 mam je kilka miesiecy, a przejechalem może z 1000km. Myślę że to wina niekompatybilnosci klocka z tarczą. Teraz najważniejsze by nie pyliło bo felgi uwali ;)
Tapnięte z mojego HTC Desire HD
Dzięki Panowie za info, myślę że tarcze ATE i klocki Textara zafunduję mojej damie ale więcej porad mile widziane bo sprawa jeszcze w toku:)
Miałem poprzednio klocki i tarczę ate pylił na maxa. Teraz tarcze ate i klocki ferrodo i pylą mniej a hamuje tak samo.
Witam
Też jestem na etapie poszukiwań tarcz i klocków do mojej buni (oraz amortyzatorów, ale to w innym wątku). W tej sprawie napisałem do specjalisty z Łodzi w tej dziedzinie, o to co mi doradził:
"Przod
tarcze Zimmermann 350,- komplet gladkie
Zimmermann Sport nawiercane 650,- komplet
tarcze Brembo gladkie 330,- komplet
klocki Ferodo Premier 190,-
klocki Ferodo Racing DS. 410,- i takie chyba trzeba zalozyc
tarcze sam nie wiem, gladkie nie popekaja przy dynamicznej jezdzie,
co się po 40-50 tys. km zdarza w kazdych nawiercanych, ale z drugiej
strony przy srednicy 302 te otworki jednak daja nizszza temperature pracy.
Ja jezdze bardzo dynamicznie i na gladkich.
Tyl
tarcze Zimmermann 260,- komplet
z Brembo nie ma a generalnie jest klopot nawet u konkurencji
klocki Ferodo Premier 140,-
w tej chwili nie ma sportowych
320,- cena z poprzedniej dostawy
Na tarcze Zimmermann trzeba poczekac do tego auta. Nie ma zadnych w
magazynie.
Czas oczekiwania powinien potrwac do 30 marca jeśli wszystko maja
naprodukowane.
Teraz latwiej o tarcze do najnowszych modeli, a do starszych potrafia się
zatrzymac w realizacji"
Jeżeli ktoś chce to mogę podać namiar na gościa.
a co to za specjalista??
zachwala to czym handluje.
Zimmerman czy Brembo.. obie dobre.
Ale cena jest dość atrakcyjna, co nie?
Aha i poproszę o namiar, śledzę ten temat bo szykuje mi się wymiana tarcz i klocków.
Też siedzę na sprzedaży w IC i tak myslę sobie po co Ci te Ferodo Raceing za 400pln?? Trw/Lucas możesz kupić za 120zł albo Ate za ok. 200zł kpl i to będzie w zupełności wystarczające jak juz chcesz dobre:smile:
poza tym typowo sportowe klocki beda hamowac lepiej dopiero jak osiagna odpowiednia temp. A poki jej nie osiagna to czesto beda gorsze od 3x tanszych zwykłych, ktore sa zaprojektowane zeby hamowac jak najlepiej juz od poczatku, gdy sa jeszcze zimne
brembo jest znane z tego że jest znane ;) a zimmerman z tego że jest dobry. Jednak mowienie że brembo to syf uważam za lekka przesada, spokojnie mozna zaliczyc je do sredniej połki jest wiele gorszych firm
To dlatego, że jest "brembo" i brembo. Jedno budżetowe, a drugie absolutnie z najwyższej półki i stąd rozpoznawalność marki i wrażenie, że wszystko co zrobi to jakościowy produkt. Lata temu założyłem tarcze brembo w Citroenie ZX 1.4 (tak, tak wiem...) i po kilkuset kilometrach już biły. Od tamtej pory pomijam tą markę przy wyborze.
miałem kiedys forda escorta i miałem tam brembo i nic niepokojacego sie z nimi nie działo, ale musze przyznac ze to auto nie było ani cezkie ani szybkie takze tarcze nie miały wymagajacych warunkow, takze w małym aucie do spokojnej jazdy były jak najbardziej ok. Mozliwe ze np. W 7 maja ciezszy zywot i juz nie sprawuja sie tak jak powinny?
Mam u siebie na przodzie Brembo od prawie dwóch lat. Nie mam im absolutnie nic do zarzucenia.
Ja mam z przodu taki zestaw jak Kafarek, Mikoda gt nawiercane, nacinane, wentylowane + klocki ATE, nic nie piszczy, bardzo dobrze hamują przy wyższych prędkościach ok.180km/h, i właśnie wtedy lubią się klocki troche sypać, jak jeżdże z prędkościami do 110km/h bez ostrych hamowań to nie mam syfu na felgach.
Chłopaki, a co sądzicie o takim zestawie (chodzi co prawda o E38, ale...):
Klocki
- Ferodo Premier; 220 zł
Tarcze przod
- Brembo; 420 zł,
- Zimmermann gladkie; 600 zł
- Zimmermann nawiercane; 800 zł
Ewentualnie tarcze
- EBC Tarcza Turbo Groove; 549,80 zł
- EBC Tarcza Ultimax; 549,80 zł