Witam, jakiej firmy p³yn do wspomagania bêdzie najlepszy co polecacie?
Wersja do druku
Witam, jakiej firmy p³yn do wspomagania bêdzie najlepszy co polecacie?
ka¿dy zgodny z norm± ustalon± wed³ug zaleceñ serwisowych ;]
Ja wlewa³em Febi ale mam Nivo co prawda odpiête ale pompa fabrycznie na nim mi powinna pracowaæ.
do wyboru masz febi albo oryginalny chyba ze masz uklad na atf
ATF albo CHF. Zale¿y jak informacja jest umieszczona na zakrêtce zbiorniczka.
~wys³ane poprzez Tapatalk
Dexron III
Pod³±cze sie do tematu bo i mnie czeka wymiana p³ynu wspomagania...na zakrêtce jest napisane , ¿e mam zastosowaæ p³yn CHF ale w moim aucie nie ma nivo.Zatem czy to mo¿liwe ¿eby stosowaæ ten p³yn do samego uk³adu wspomagania? Jest to moje pierwsze bmw i nie chce niczego uszkodziæ.Zgory dziêkuje za odpowied¼
Ja te¿ mam CHF11s i te¿ nie mam nivo - a lejê Pentosin.
Oczywi¶cie tak zrobiê. Nie by³em pewien bo oczywi¶cie stosujê siê do zaleceñ producenta i CHF11s zalejê(obecnie jest dobry p³yn ale barwy czerwonej a z tego co mi wiadomo CHF jest zielony) ale w pewnym momencie zacz±³em siê zastanawiaæ czy mój mechanik czego¶ nie przeoczy³ przy wymianie oleju w asb i dyfrze (a konkretnie nivo)..Zatem na weekend czeka mnie wymiana p³ynu..dziêki wielkie za poradê:car:
Zgadza siê kolego.Mam zalany atf 3 , a konkretnie Valvoline bo jest kartka. Moje pytanie by³o spowodowane tym , ¿e gdyby okaza³o siê ¿e jakims cudem jest nivo to zalanie atf podobno uszkodzi³oby amorki. Obecny p³yn jest czysty ale i tak chcê go wymieniæ. Korek raczej jest od tego auta, choæ trudno to oceniæ po 20 latach eksploatacji. Na alledrogo CHF11s jest za 49z³ i jest o dziwo dostêpny od rêki wiêc czy nie lepiej przej¶æ koledzy na takowy z czerwonego?
Ja bym nie liczy³ na to, ¿e kto¶ korek zmieni³ (bo to raczej czê¶æ, która siê nie psuje), tylko zala³ olej odpowiedni do twojego uk³adu - czyli CHF11s.
Ciekawe spostrze¿enie ze ¶rednic± korków, nie wiedzia³em o tym.Oczywi¶cie zalejê taki jaki powinien byæ koledzy...wiem , ¿e uk³ad wspomagania to prosty temat i trochê mi g³upio ¿e a¿ tyle pytañ zadajê ale przyzwyczajony jestem do mercedesów, którymi je¼dzi³em i powiem Wam , ¿e te dwie marki bardzo siê ró¿ni± od siebie specyfikacjami i mo¿liwo¶ciami zastosowania "p³ynów ustrojowych"...ok, zatem wszystko jasne
BMW stosuje bardzo wiele rodzajów p³ynów (nawet w obrêbie jednego modelu - np.e32) - ale wszystko jest doskonale oznakowane (naklejki na korkach, oznaczenia na skrzyniach, tabliczka na dyfrze, ¿eby odró¿niæ szperê ), wiêc trzeba tym oznaczeniom tylko zaufaæ ;-)
BMW 730iA M60B30
ATF - http://img11.allegroimg.pl/photos/or...3/2203736337_6
CHF - http://photos03.otomoto.pl/photos/or...23050414_7.jpg
Podmiana korków - NIEMO¯LIWA.
Oooo...tego nie wiedzia³em,tzn dekielki sa róznej ¶rednicy czy te nakretki co dociska siê dekielek s± inne?...Bo napis chyba jest na tym dociskjacym pokrêtle...ju¿ nie pamiêtam dok³adnie bo swoj± E32 widujê 2 razy do roku.A te nakretki potrafia siê zepsuæ...u mnie tak siê sta³o,ta ¶rubka w ¶rodku zerwa³a osadzenie w tym plastiku i korek okrêca³ sie nie dociskaj±c dekielka.
No to jak...nie wiesz czy masz nivo?Wystarczy lukn±æ na tylni amor.Pozdrawiam.
Zgadza siê, fabryki poprawiaæ nie bêdê :D. Wszystkie p³yny i oleje mam ju¿ ogarniête, oprócz oczywi¶cie wspomagania. Jestem detalist± i wszystko ma dla mnie znaczenie.Obecnie porównuje moj± 7 do S-klasse W140 i jak na razie nie ¿a³uje wyboru. Gdyby Panowie który¶ z Was potrzebowa³ pomocy z zakresu MB to polecam siê, bo na niektórych rzeczach zêby zjad³em heh. Z obecnym 7 te¿ mia³em parê psikusów elektrycznych i nie tylko, heh oby jak najmniej...dzieki wielkie raz jeszcze za dorady
Arturo, w wersji na ATF jest (o ile dobrze pamiêtam) nakrêtka z normalnym gwintem, któr± dokrêca siê pokrywê. Pod pokryw± jest wielka puszka z sitkiem :D
Wersja CHF ma tradycyjnie zakrêcany korek. Co¶ jak na zbiorniku wyrównawczym.
A widzisz... Ja do tej pory widzia³em tylko takie nakrêtki z wyt³oczonym napisem ATF, wiêc równie¿ siê myli³em. Wniosek? Patrzeæ co jest napisane na nakrêtce i tyle ;-)
Wybacz Off w temacie p³ynu do wspomagania.
Gdyby chcia³o ci siê co¶ napisaæ wnosz±c swoje uwagi to by³y tu dwa w±tki odno¶nie W140:
http://7er.pl/showthread.php/9227-Mercedes-w140-S500
http://7er.pl/showthread.php/14366-W140-s600 ten w±tek jest chyba ¶wie¿szy
Kto¶tam jeszcze zastanawia³ siê nad przesiadk± czy dokooptowaniem W140 do kolekcji wiêc pewnie siê przyda :D
Amen heh. Co do porównania S-klasse z 7 chêtnie sie wypowiem, i odno¶nie w126 i w140.Mia³em miêdzy innymi te auta i czytaj±c posty na ten temat przyznam ¿e jestem nieco zdruzgotany.Ale nie bêdê robiæ OFF, w odpowiednim w±tku na pewno sie wypowiem
Mam e32 730i z roku 87, ma pod mask± regulator ci¶nienia taki jak przy nivo, jest gruszka i zamiast serwa hydrauliczna pompa wspomagaj±ca pompe hamulcow± ale nivo nie ma i nigdy nie by³o bo pompa ma tylko wej¶cie i wyj¶cie i w metalowym zbiorniczku nie ma powrotu od nivo
Moje pytanie jaki p³yn bo na zbiorniczku i na korku nie ma nic
LHM bêdzie ok. Chyba, ¿e chcesz zalaæ Pentosin 7.1
Ok pewno¶ci nie mia³em a kto¶ zala³ zwyk³ym atf-em
Panowie, przeczytalem ten temat, ale ja mam inny problem. Przy wymianie odmy zauwazylem ze stare obejmy na wezach od wspomagania juz nie trzymaja i wylatuje plyn. Chcialbym to zrobic razem z wymiana plynu, z tym ze na moim korku nie ma naklejki jaki to powinien byc plyn. Udalo mi sie pobrac probke tego plynu i wyglada to jak ATF ale nie jestem do konca pewien. Odcien raczej brazowo-herbaciany i widac male pecherzyki powietrza, nie wiem czy tak powinno byc.
Plyn:
http://imgur.com/2ivwgu4
Korek i zbiornik:
http://imgur.com/ULLbf9K
Sorry za bajzel :P
To kupuje dextron 3, dzieki