Jutro zamierzam rozebrać i zobaczyć co nie działa w mechanizmie regulacji kierownicy.Problem jest taki,że nie działa regulacja góra dół i bardzo mnie to wkurza bo kierownica jest w dolnym położeniu.
Wiecie może jak skomplikowana to jest operacja?
Wersja do druku
Jutro zamierzam rozebrać i zobaczyć co nie działa w mechanizmie regulacji kierownicy.Problem jest taki,że nie działa regulacja góra dół i bardzo mnie to wkurza bo kierownica jest w dolnym położeniu.
Wiecie może jak skomplikowana to jest operacja?
Zrób przy okazji jakiś poradnik i kilka foto bo to dość częsty problem mam to samo - na szczęście kierka jest w dobrym położeniu... i sam muszę się za to zabrać ale chyba jak się cieplej zrobi.
No niestety dziś nie wyszło,może jutro będzie spokojniejszy dzień.Postaram się zrobić fotki i poradnik jeśli się uda naprawić.
Miałem to samo ,powód to zacięty ślimak będzie widoczny po zdjęciu osłonek z lewej strony,silniczek fizycznie działał ale nie dawał rady, sporo wd40,ale i tak musiałem odkręcić taki wspornik na dwóch śrubeczkach i joystickiem góra dół aż strzeliło tak było zapieczone czy zaklejone cholera wie ,ale ruszył mechanizm i jest malina ,nasmarowałem smarem i wsio do kupy , zajęło mi 2h na spokojnie.Dojście jest trochę utrudnione ,ale wykonalne.Powodzenia
Dzięki,budzik nastawiony,chęci zbieram.Nienawidzę jak coś nie chodzi jak fabryka przykazała.
No i niestety porażka,okazało się,że silnik chodzi i kręci ale był w dolnym skrajnym położeniu i nie mógł kręcić dalej a do góry nie chodzi,po naciśnięciu "joysticka" niestety głucha cisza,chodzi przód,tył,dół tylko do góry nic.
Joysick jest na 99% dobry ponieważ go rozebrałem i zwierałem styki ręcznie,niestety ta sama sytuacja chodzi przód,tył,dół góra nie reaguje i zupełnie nic nie słychać.
Kierownicę podnosłem ręcznie,specjalnie wygiętym kluczem nr. 13 kręciłem nakrętkę na wałku od regulacji w pionie.
Następne pytanie brzmi co dalej sprawdzać?
Pokazują się błędy w INPA:
5D36 Hall Sensor Inclination
5D31 MLSN +
5D30 MLSL -
Pomożecie rozszyfrować te błędy?
Jutro zrobię zrzuty ekranu,dziś niestety systemowy print screen nie działa jak należy.
...a u mnie po wyjęciu kluczyka kiera odjeżdża do góry, ale po włożeniu już nie wraca na swoje położenie, he he. Ręczne sterowanie działa we wszystkich kierunkach. Olałem temat !
http://img406.imageshack.us/img406/4...0202141612.jpghttp://img256.imageshack.us/img256/9...0202141347.jpg
Screeny na zapalonym silniku i na zgaszonym,dlatego napięcia sę różnią,błedy się pojawiają tylko jak ruszam joystickiem w górę,w inne kierunki czyli przód,tył,dół błędy się nie pojawiają.
Ten trzeci błąd,o którym pisałem wyżej nie pojawił się więcej po wykasowaniu.
Odświeżę temat,może jednak ktoś wie co to znaczy,szukałem w tablicach kodów ale takich nigdzie nie spotkałem,więc bez Waszej pomocy ani rusz a jak nie działa to nie fajnie.
Jeszcze jedno pytanie:gdzie znajduje się przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie kierownicą?
Przyszła pora na kierownicę. Wcześniej w temacie napisałem, że olałem temat, ale teraz jednak chciałbym to naprawić.
Jak wyjmuję kluczyk, to kierownica odjeżdża w górne położenie. Po włożeniu kluczyka powinna ustawić się w zapamiętaną pozycję, ale nic z tego. Muszę ją wyregulować joystickiem ręcznie. Coś jest z pamięcią, bo zapamiętuje tylko ustawienia fotela. Lusterek i kierownicy już nie. Czy INPA pokaże jakiś błąd ? Czy ewentualnie można wyłączyć odjeżdżanie kierownicy, aby tylko ręcznie regulować ? Nie mam za bardzo do kogo się zwrócić, bo nie znam nikogo w moich okolicach, kto się na tym zna i mógłby podłączyć pod kompa.
Proszę o jakieś podpowiedzi.
Pzdr
Odgrzeję kotleta,kupiłem używany CIM i po wymianie wszystko hula jak należy,kierownica chodzi we wszystkich kierunkach a po zgaszeniu auta odjeżdża do góry i do przodu na maxa.
Po wyjęciu i rozebraniu starego było wyraźnie widać spalony tranzystor,odpowiedzialny za nie działanie kierownicy.
Po drodze padło mi jeszcze DD i musiałem to ogarnąć jako pierwsze ale teraz elektronika działa w całości.
No to fajnie. Cieszy, jak coś "ożywa".
A ja jeszcze nie ogarnąłem tematu kierownicy. Jak wcześniej napisałem w górę odjeżdża, a z powrotem nie obniża się. Ciekawe jest to, że czasami zadziała :-)
Lustra też działają...
Pzdr
Zapamiętałeś ustawienia fotela i kierownicy?
Tak, wielokrotnie. Fotele i lusterka zapamiętuje, a kierownicy nie. Choć, jak napisałem, czasami zapamięta i kierownicę (statystycznie 1 na 100)
Miałem tak samo co lukasz7, zapiekł się ślimak od położenia kiery góra dól, z tym że aby go zruszyć musiałem użyć bardziej drastycznych metod jak młotek i śrubokręt do stukania, dopiero te narzędzia to zruszyły i oczywiście dużo smarunku
moze ktos wstawi zdjecia jak sie tam dostac poniewaz moja kiera idze tez tylko przod tyl a gora dol juz nie gdy bawie sie joyem to slychac cykanie ze chce ale nie moze
Słychać cykanie w obie strony (góra,dół),czy tylko w jedną?Jak tylko w jeną,np. w górę a kierownica jest w górnym położeniu,to będzie uwalony modół,jak cyka w obydwu kierunkach,jest szansa,że jest tylko zapieczony.
kiera w polozeniu gornym a cykanie w obu kieronkach slychac
U mnie natomiast regulacja joystickiem dziala idealnie ale po zgaszeniu auta kiera nie odjeżdza...
Nie działa mi opuszczanie i podnoszenie szyby kierowcy ale lusterka i fotel działają i je zapamietuje..
co moze byc?
... a u mnie już po sprawie, naprawione. Wykonałem INPĄ test kolumny kierownicy + nastawy i zaczęło działać, jak powinno. Po prostu wkradł się błąd w sterownik :-)
Witam koledzy pomóżcie tak łopatologicznie jak dostać się do tej przekładni, zdjąłem pokrywę plastikową z dołu i co dalej ???. U mnie słychać że pstryka góra dół i nic.
Sprobuj ustawic jak nalezy i zapusac na pozycji nr2. U mnie tez sie chowala a nie wysowala i wystarczylo zapamitqc ustawienia od nowa
ok dzieki bede wiedział na przyszłość. Kierownica juz działa. Podpowiem, że jak silniczki sie ruszają to na 99 % trzeba dokręcić jedną nakretke na klucz 13 i wszystko hula czyli opuszczenie i podnoszenie kiery. A jest gdzieś na forum jakaś instrukcja do inpy jak np co włączyć żeby coś przetestować??
Nie czytałem żadnej instrukcji. Wydaje mi się, że menu INPY jest intuicyjne i śmiało można sobie "poklikać" i próbować opcje. Oczywiście ostrożności nigdy nie za wiele :-)
temat trochę stary ale może komuś też wydaje taki dziwny dźwięk przy podnoszeniu jak u mnie ,wszystko chodzi tylko jak kierownica idzie do góry przy zgaszeniu to tak buczy jakby tarł metal o metal aż czuć wibrację na kierownicy już rozebrałem obudowę i smarowałem wszystko co się dało tego ślimaka też ale nic to nie dało, dalej tak buczy możliwe ze ten silniczek daje taki dźwięk ? a może jego trzeba rozebrać i jakoś w środku nasmarować ? albo może coś dokręcić albo poluzować ? tylko w tej płaszczyźnie wydaje takie buczenie w inne strony chodzi normalnie cicho
Miałem tak w poprzedniej E65. Trzeba nasmarować ale jest trochę rozbierania.
.>>>> https://www.youtube.com/watch?v=xgY3quloX9A.................
Naprawa dziwnych dzwięków
witam czy wiecie moze dlaczego skrzypi kierownicqa , jak ustawia sie tylko do góry ???
WD-40, otwierasz dekiel tuż pod licznikiem, rureczką psiknij i zapomnisz o skrzypieniu, a przy okazji unikniesz zakleszczenia się podkładki w górnym położeniu kierownicy. Operacja na 5 minut :).
Ja to robiłem w poprzedniej E65 i coś mi się pamięta ,że tam wtedy wd40 nie chciało jakoś specjalnie pomóc. Rozbierałem coś więcej i to zajęło mi dosyć dużo czasu,no ale zawsze warto spróbować najprostszych rzeczy. W tej obecnej cichutko kolumna pracuje ,aż dziw bo to dosyć popularna "usterka"