Witam panowie, posiadam w swojej siódemce zwykłe lampy przednie. Przeglądając allegro znalazłem taki o to zestaw
http://moto.allegro.pl/ShowItem2.php...&ars_rule_id=8
Czy da się to bezproblemowo zamontować do mojej beemki? ( wersja przed liftem )
Wersja do druku
Witam panowie, posiadam w swojej siódemce zwykłe lampy przednie. Przeglądając allegro znalazłem taki o to zestaw
http://moto.allegro.pl/ShowItem2.php...&ars_rule_id=8
Czy da się to bezproblemowo zamontować do mojej beemki? ( wersja przed liftem )
dac sie da na pewno, gorzej z policja - xenony wymagaja samopoziomowania, oraz czasem tez oczyszczania lamp.
Druga sprawa - kupilem takie cos wlasnie z allegro, wsadzilem i powiem jedno - jedna wielka kupa. Migaja, niezawsze zapalaja sie obydwa zarniki, jakies dziwne akcje, wiec po 2 dniach kupilem jakies lepsze zarowki(firmowe, a nie niebieskie:P) i jestem zadowolony + nie mam problemu z policja.
Z drugiej strony - kiedys w E38 mialem taki zestaw i tam rzadko bo rzadko, ale tez jeden zarnik potrafil nie odpalic, ale generalnie przez niecaly rok nie bylo wiekszych problemow.
Da się, jednak to zwykłe chińskie badziewie, wg mnie lepiej przeczyścić dokładnie lampy i kupić dobre żarówki (mniej więcej będą w tej cenie to cen cały zestaw "xenonów"). Wszystko będzie zgodnie ze sztuką i efekt też będzie widoczny. Jeżeli dobre żarówki (zwykłe nie do xenonu) kosztują tyle co ten cały zestaw to masz odpowiedź jakiej to jest jakości :)
poprzedni właściciel wstawił w mojej E38 też ala xenony i potwierdzam to co pisał BRABUS - zdarzał się że jeden żarnik nie odpalał. Raz się palił , raz nie. Poza tym oświetlenie drogi ( szczególnie na "krótkich") było mniej niż marne. Nie polecam.
Ja w swojej e32, miałem oryginalny ksenon, który mi się popsuł i musiałem zmienić na zwykłe lampy. Po zmianie jeździłem na zwykłych żarówkach H1, ale jednak bez rewelacji to było, więc kupiłem chiński ksenon z allegro. Najpierw miałem 8000k, jednak za niebieskie później 6000k, to też było nie to, i ostatnio jak spaliła mi się jeden żarnik 6000k, zmieniłem oba na 4300k i powiem Ci rewelacja! Miałem te ksenony u siebie 3 lata, i żadnych problemów.
Xenony będą pasowały na 100% lecz jak dla mnie to tatalna lipa, miałem tak we wcześniejszej e38, żarnik czasami świecił światłem pulsacyjnym a czasami gasł, lepiej zainwestowaś w oryginalne hella tzn, kompletne lampy.
Dokładnie, lampy do przedliftu da się kupić w przyzwoitych pieniądzach. Do tego polecam palniki marki General Electric. W porównaniu z osramem lub philipsem jest spora różnica, świecą mocniej, wprawdzie na początku świecą lekko żółtawo, ale po dopaleniu świecą na biało bez niebieskiej poświaty itp.
Szajboos od ponad roku ma takie u siebie i sprawdzają się świetnie, a cena 120zł/szt jest akceptowalna
Pamiętaj, że niezależnie jak ksenon dołożysz musisz mieć spryskiwacze lamp przednich. Wielu gliniarzy nie sprawdza poziomowania, tym bardziej, że w e38 nawet zwykłe lampy robią ruch góra-dół zanim się ustawią
To co napisales, to mozna odczytac jako - "wrzuć xenony z allegro, zamontuj jakies spryski, tak zeby byly i jezdzij" ;)
Otoz wg mnie, intensywne oczyszczanie reflektorów oraz samopoziomowanie słuzy temu, aby były one bardziej przyjazne dla innych użytkowników, bo co z tego że Ty bedziesz miał dobrze, jak bedziesz ciagle oslepial innych. Wiadomo ze dla policjanta, to wystarczy cos wystajace ze zderzaka i wygladajace jak sprysk, ale tu mysle ze akurat jest ziarno prawdy - skoro jest to stosowane po obecne czasy.
Ja pare lat temu do swojej 728i montowałem w tej firmie xenon
http://www.well-done.pl/component/pa...id,4/vmcchk,1/
i działały mega - nikt mnie nigdy nie zaczepił ani nie kontrolował w sensie z Policji - ale dziś czepiaja sie pewnie bardziej
Jednak za jakość firmy i ich produktów z linka ręcze !!!
Adasio kiedys to były tylko ori zestawy xenon a nie zadne hidy. pamietam ze kilka lat temu kupowałem taki z mercedesa było hella . koszt chyba 650 zł i to używka oczywiście.
Może i faktycznie macie panowie racje, nawet mi to wygląda na tanią robotę jakiegoś chinola. Kipie na razie porządne żaróweczki bo moje są miernej jakości, a z czasem jak uzbieram to zamontuje coś konkretniejszego.
Szczurek ale ja miałem xenon a nie hidy
i montowali mi to w Mysłowicach i dzaiałało przez 3 lata az auto poszło do sprzedania bez szwanku awarii czy czegokolwiek
Jako że zostałem poniekąd wywołany do tablicy to się wypowiem.
U mnie fabrycznie ksenonu nie było. Kupiłem lampy pod ksenon (orginalnie polift bez ksenonu nie ma soczewki), założyliśmy biksenon z e60, orginalne przetwornice z e38 + markowe żarniki (rzeczone GE). Spryskiwacze zostały dołożone fabryczne. Nie wiem co dla Ciebie oznacza "intensywne oczyszczanie reflektorów", ale takiego czegoś nie ma w e38. Było intensywne mycie szyby czołowej, ale to osobny zbiorniczek. Występowało to razem ze spryskami reflektorów. Ale orginalna instalacja mycia reflektorów to poprostu większy zbiorniczek spryskiwaczy, druga pompka w nim, węże i same dysze w zderzaku. No i przekaźnik za schowkiem.
Co do poziomowania, to mam tylko pokrętłem z wnętrza kabiny i przez 55 tysięcy przejechanych z tymi ksenonami nikt mi nie mrugał, dbam o ustawienie świateł i zawsze jak jadę obciążony przekręcam pokrętełko żeby niżej świeciły. A różnica jest kolosalna względem braku ksenonu
Można dołożyć parę złotych i kupić używane ORI. Trochę własnej pracy i nie trzeba wynalazków.
Samopoziomowanie na polskich drogach i tak się nie sprawdza, szczególnie na śląsku, gdzie bardzo dużo jest uskoków na drodze. System ma na tyle dużą zwłokę, że zawsze jestem oślepiony szczególnie przez auta typu suv. Tak więc jeśli ktoś wstawi przedliftowe lampy, które fabrycznie wychodziły z xenonem ( nawet w e32 750 był już dostępny xenon) to nie widzę sensu dokładać samopoziomowania tylko dokładnie ustawić i co te 15kkm jechać na stację dać te 14zł (ustawowo tyle wynosi opłata za regulację świateł) i sprawdzić ustawienie i cieszyć się lepszą widocznością , a na dziurach i uskokach i tak i tak będziemy oślepiać czy to dobrą żarówką czy xenonem .
W e34 miałem opisany zestaw HID i gdyby nie to iż lustro i soczewka są inne niż w fabrycznym ksenonie to było by ok przy żarnikach 4300. Zdemontowałem to jednak, gdyż wiem że oślepia to strasznie w momencie gdy auta znajdują się w odległości około 5-10 metrów przed sobą mimo iż miałem wsadzoną przesłonkę która robiła ze standardowego światłocienia __/ światłocień ____ (płaski) i obniżoną granicę światło cień z 1,0% na 3,5%.
Jeśli Diagnosta na przeglądzie jest "Kumaty" to bez samopoziomowania i spryskiwaczy żadne Xenony nawet oryginalne lampy od E38 czy też zamontowane Hidy w zwykłych - nie przejdą - to samo z Policją - Dyrektywa UE z przed 2 lat. Jeśli auto z takimi lampami brałoby udział w wypadku i doczepili by się właśnie oślepienia - to Problemy murowane - to tak dla świadomości. Przerabiałem temat moim E38 z Asso, diagnostą, Policją, prawnikiem.
A co powiecie o tym:
http://moto.allegro.pl/led-canbus-h7...061018070.html
widział ktoś na żywca?
ja śmigam na hid'ah za 90pln ^^' Jak dotąd nie było problemów ładnie swiecą obydwa się zapalają ;)
ja sie wypowiem bo hidy montuje od 2006r. Zasady to: nie montować hida do lamp bez soczewki i szkieł ryflowanych bo oślepiają jak cholera, poziomowanie to pic na wodę, mam w e39 i naprawiałem w e90 i nie działa to na zasadzie że przestawia lampy jak sie jedzie po dziurach tylko w chwili kiedy obciążymy samochód sterownik posługujący sie 2 czujnikami z przodu na wahaczu i z tyłu również na wahaczu zmienia ustawienie lamp w czasie jazdy sie już nie reguluje, najbliższe linie światło cienia są w przypadku żarówek h7 na soczewce są prawie identyczne jak w ori d2s, układ zmywania to pic na wodę dosłownie kiedy jedziemy za dajmy na to ciężarówką i cały czas leci brud z pod kół to przy intensywności działania tego w przypadku e39 co piąte mycie szyby lub ok 5 min brud schnie na kloszu gdyż rozgrzewa sie on przez skupiającą światło soczewkę idealnie w punkcie padania snopa światła. Zmywanie samych płynem bez ingerencji mechanicznej w brud nic nie daje. Owszem jak np. w volvach są wycieraczki to wtedy tak. Dobre zestawy HID działają bez zarzutu ok 2 lata lub 50 000 km tzn potem działają dalej ale spada skuteczność światła bo żarniki zaczynają sie wypalać, z moich obserwacji wynika że przy przebiegu 25000 km rocznie należy zmieniać żarniki co rok wtedy cały czas jest dobre światło. Odnośnie barwy żarników to moim zdaniem tylko 4300 K bo świecą prawie całkowicie białym światłem. przetwornice w e38 montuje w oryginalnych miejscach czyli pod lampą po otworzeniu maski w ogóle nie widać że jest coś grzebane przy lampach. Dodatkowo u siebie mam przestawioną przesłonę na wersje usa czyli --- --- a nie --/ ---/. Po przestawieniu mam pewność ze np. na zakrętach nie będę oślepiał nikogo strefą doświetlania pobocza, a pobocze w po założeniu hid w opcji --- --- jest lepiej oświetlone niż na standardowych żarówkach h1 i standardowych ustawieniach przesłony. Jeszcze jedna rada jest taka że należy przy montażu xenonu rozebrać lampy i je wyczyścić z takiej mgły która sie zrobiła przez 10 czy 15 lat.
W zależności od wersji oryginalnych xenonów auto reguluje wysokość świecenia w zależności od prędkości. Nazywa się to ALWR.
525d może mógłbyś coś polecić z doświadczenia?
http://moto.allegro.pl/zestaw-h1-h7-...064861633.html
może być coś takiego jak byś kupował to bierz h1 4300 K jeśli to do e38 przed liftem. Ogólnie nie ma znaczenia jakiej to firmy bo wszystko mniej więcej to to samo, przetwornice slim sa dobre bo są małe i idzie je upchnąć gdzie chcesz i są cyfrowe więc nie ma zakłóceń.
Dzięki 525d, pozdrawiam!
i tak zakłócenia istnieją i komp. w E38 -> "Nie wie o Co Kaman" mam takie Xenon HIDY na "długich" - drogowych i jak ja zrobię -> ON to coś piszczy lub mam Brak świateł całkiem i ... -> Ciemność widzę - hehheh :p
U mnie mam jeszcze zestaw dość stary bo z 2008r i nic nie wywala żadnych błędów.
Ja w E36 miałem zestaw podobny do tego, który proponuje 525d ( 4300 K ). Robiłem kilka testów z kumplem ( jechaliśmy na przeciw siebie na prostej, z górki, pod górkę itp ) i nie miał żadnych zastrzeżeń. Jakość oświetlania drogi była bardziej niż zadowalająca, diagnosta się nie czepiał ( przetwornice miałem na kielichach ). Wg mnie dobrze dobrane i zamontowane Hid-y będą lepsze niż np żarówki "xenon mega blue" itp wynalazki.
I jeszcze jedno pytanie. Czemu temperatura barwy światła 4300K?
Jest najbardziej zbliżona do białego. Mocniejsze świecą już na niebieski i fioletowy. I nie razi tak jak to robią 6000 K i 8000K. Znajomy założył do Mondeo 8000K i wyglądało to tak jak by miał ultrafiolet w lampach. Tu przykłady koloru światła: http://www.mapet-tuning.com/sklep/images/xen.jpg
Przy temperaturze barwowej 4300 K masz największy kontrast odbicia światła od elementów na drodze znaków lini odblasków itd. I co najważniejsze przy mokrym asfalcie 4300 powoduje że widać najlepiej przy 6000 K jest już gorzej a przy 8000K nic nie widać. Poza tym ori żarniki philipsa, osrama itd montowane na pierwszy montaż do aut z ksenonem to 4300K. BMW wyposaża tylko w takie żarniki zdarzają się wyjątki np. w Audi R8 jest 6000K.