witam....
Panowie i Panie. Mam pytanie w sprawie mechanizmu wycieraczek.
Czy byly roznice w budowie mechanizmow w samochodach przed filtu i po lifcie? dzieki z gory za odpowiedzi pozdrawiam
Wersja do druku
witam....
Panowie i Panie. Mam pytanie w sprawie mechanizmu wycieraczek.
Czy byly roznice w budowie mechanizmow w samochodach przed filtu i po lifcie? dzieki z gory za odpowiedzi pozdrawiam
Na 99% nie ma róznicy :)
no to super:)
Tylko sprawdz sobie czy masz elektryczny docisk lewej wycieraczki :)
jak to sprawdzic?
Tam gdzie jest przykręcone lewe ramie wycieraczki zdejmij plastikową osłonę.
Jeżeli ramię jest przykręcone zwykłą nakrętką to docisku nie masz ,a jeżeli jest przykręcone duzą gwiazdką to masz docisk. :)
jest przykrecone duzym torxem czyli rozumiem ze jest z dociskiem..? ale jak to ma sie do "elektrycznego docisku wycieraczki"?
bo w moim mechanizmie problem ktwi w tym ze wlasnie przy wycieraczce od strony kierowcy(tam gdzie jest ta duza gwiazdka) zerwal sie gwint-wlasciwie to go wcale nie ma:( dodajac do tego wytarty frez na wycieraczce=ze wycieraczka nie chodzi
Ma się w ten sposób,ze tym torxem po wymontowywaniu trzeba wyregulować ten docisk.
Jak wykręcisz te śrube na torx ,to pod spodem będzie bolec na jaki naciska silniczek z przekładnią ślimakową jaka jest przykęcona od dołu do mechanizmu wycieraczek. Znając życie nie działa Ci to.
Jak to rozkręcisz to możesz wszystko przeczyśćić i moze zadziała :)
Dzieki ELVIS za informacje. Narazie cale podszybie rozbebeszone i czekam na nowy mechanizm.
A czy inpą da sie jakoś sprawdzić czy działa ten docisk?
a czy ktos wie moze, czy srednica stozka(frezu na ktory nachodzi wycieraczka) od strony kierowcy rozni sie od wersji z elektrycznym dociskiem od tej zwyklej?
Popatrz tu : http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=61&fg=45 może Ci rozjaśni obraz.
Co do stożków, to jestem przekonany, że są zawsze takie same, gdyż nie słyszałem by były jakieś różne ramiona wycieraczek.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...=61&fg=45&hl=1
dzieki Wojtku za linki...
zastanawialem sie tylko dlatego czy gdybym przez przypadek dostal "zwykly" mechanizm to czy ramie z mojej dotychczasowej wycieraczki by podpasowalo... obawialem sie ze te bez elektrycznej regulacjii maja mniejsza srednice stozka(taka sama jak wycieraczka od strony pasazera)
może trochę nie na temat ale da się sprawdzić czy działa ta regulacja inpą wchodzi się w central body elektronics i tam w active jest claening i opcja wiper regulator i opcje open albo close jak się tam kliknie to włącza się mechanizm dociągania słychać silniczek. Piszę jakby ktoś chciał sobie sprawdzić czy to działa.
Nie chcę zakładać nowego tematu. Mam problem z pozycją wycieraczek. Włączę wycieraczki, idą do góry, wracają na sam dół i jeszcze trochę się podnoszą, a powinny być schowane, prawda? Da się to jakoś wyregulować?
525d przekaźnik masz do wymiany od sterowania wycieraczkami.jak masz auto po lifcie to znajdujew się w skrzynce z komputerami na samy dole.
miglanc153 to miało być do mnie? Mam przed lifta, ale przekaźnik też jest pod komputerami. Za poprzedniego właściciela instalacja tych przekaźników była naprawiana, ponieważ kable były zalane płynem do spryskiwaczy i wycieraczki nie działały wcale. Wszystko wygląda tak, jakby cykl był przesunięty.
Mam pytanie bo też przymierzam się do demontażu mechanizmu wycieraczek w E38 > jaki rozmiar torxa jest na wycieraczce z dociskiem?