witam chciałem się zapytać co myślićie o założeniu stożka zamiast zwykłego filtra? jest sens wogóle to troche poprawi oddychanie tej starej babci, czy to strata pieniedzy?
Wersja do druku
witam chciałem się zapytać co myślićie o założeniu stożka zamiast zwykłego filtra? jest sens wogóle to troche poprawi oddychanie tej starej babci, czy to strata pieniedzy?
Jeśli wydzielisz mu komorę (żeby nie zasysał ciepłego z okolic silnika) to pewnie trochę da. W innym wypadku nie ma to sensu.
Nie odczujesz różnicy, taki tuning jest dobrze widziany w golfie bądź też przy autach do driftu/1/4, ale tam wszystko ma znaczenie.
czy da czy nie da to wedlug mnie nie istotne bo stozek w 7er to Lepperiada
nie ma sensu ponieważ silnik będzie ssał ciepłe powietrze z pod maski tak jak pisał tuczi i efekt będzie odwrotny musiał byś dorobić obudowe i wlot z zewnątrz auta lepiej wymieniaj częściej orginalny wkład
no właśnie tak też myślałem więc rezygnuje z pomysłu dzięki i pozdrawiam
Dobrą alternatywą dla stożka jest sportowy wkład K&N ,sam mam coś takiego w swojej e32,jeżdżę na tym już czwarty rok,wystarczy taki filtr wyczyśćić nasączyć specjalnym preparatem i można śmigać dalej,nie licz na przyrost mocy rzędu 100 km ;) ,ale napewno silnik oddycha lepiej niż na zwykłym papierowym filtrze,pozatym pod maską wszystko orginalne,nie będzie Meksyku w postaci stożka i innych wynalazków jak w podrasowanych Golfach mk2 z silnikiem 1.1.
http://www.aqt24.eu/product/image/18...-pogl-dowe.jpg
Kolego ja miałem u siebie taką wkładkę K&N ale nie widziałem żadnej różnicy między pracą na zwykłym filtrze a tym. Jeżdżę teraz na zwykłym filtrze K&N leży sobie w garażu i jest tak samo jak było:)
Phdream ma coś wstawione - nie wiem czy nie stożek- o ile o jakich kolwiek przyrostach niema mowy to dzwięk pod obciążeniem zabija:cool:
ja też stosuje już w drugim bmw wkładke KN.I powiem że przyrostu mocy to nie ma ale kaska zostaje w kieszeni.Poprzednim autkiem zrobiłem 100tyś na tej wkładce i kiedy chciałem to miałem nowy wkład powietrza czyli mycie:icon_smile:Przez te pare lat bym musiał kupić z 10 sztuk wkładów powietrza , a że stosuje tylko orginalne filtry BMW to koszta jakieś tam są.A tak wkładka za ok 200zł i jest ok.Ja polecam z czystm sumieniem ze względu finansowego.
Cena filtra to ca. 200zł, środek czyszczący + olejek kolejne 50zł = 250zł. Filtr Filtrona 25zł. :rolleyes:
Tylko nie zaczynajcie wojny nt. jakości Filtrona, bo akurat filtr powietrza i kabinowy to można i z worka do odkurzacza zrobić byleby zatrzymywał co trzeba i przepuszczał ile trzeba...
Ja tylko dodam, że gdy zawiozłem motocykl do przygotowania do wyścigów to pierwsze co gość zrobił to wywalił filtr K&N :) i wsadził oryginalny zwykły filtr.
masz racje kolego tuczi ,coś obiło mi że VW wkłada filtry filtrona na pierwszy montaż
ja mam nie stożek ale coś w tym rodzaj duży filtr K&N i jest ok a kwestie wyglądu to kwestia odpowiedniej zabudowy filtra
Miałem ten wkład K&N w Volvo...powiem tak,jesli myć i nasączać i się pieprzyć to wolalem kupić zwykly filtr w Biltemie i po problemie...na mocy nie odczułem różnicy...silnik 2.0 Turbo 180 koni.Pozdrawiam.
W biltemie nie ma nic do 7er . Chyba ze mowa o tym zamienniku od opla.
Miałem kiedyś stożek w e32 m60b40. Oprócz przyjemnego, dudniącego dźwięku z pod maski nie zauważyłem przyrostów, czy spadków mocy.
A o wkładkach mam zdanie jak większość, czyli nie chce mi się pieprzyć z myciem i nasączaniem wkładki, wole wymienić filtr co parenaście tysięcy km :)