Do czego właściwie służą po zakręceniu felgi jeżeli np. pochodzi z e39? Jedni mówią że nie są potrzebne bo szpilki centrują ale z drugiej strony po co by one były?
Czy jazda bez pierścieni centrujących jest szkodliwa?
Wersja do druku
Do czego właściwie służą po zakręceniu felgi jeżeli np. pochodzi z e39? Jedni mówią że nie są potrzebne bo szpilki centrują ale z drugiej strony po co by one były?
Czy jazda bez pierścieni centrujących jest szkodliwa?
Wg mnie z czysto fizycznego punktu widzenia, bez pierscieni, kiedy (nazwijmy to) pasowanie otworu felgi na piascie jest luzne, sily dzialajace podczas jazdy nie rozkladaja sie rownomiernie po obwodzie otworu felgi lub pierscienia centrujacego, a przenoszone sa bezposrednio na sruby/szpilki.
Szpilka punktowo przejmuje dzialajaca sile, a to moze prowadzic do jej "nadwyrezenia".
Pierścienie są niezbędne jeżeli otwór centrujący w feldze masz wiekszy niż średnica kołnierza na pieście. Pierścienie daja opór/podparcie dla felgi - jest ona prawidłowo spasowana, sróbami wycentrujesz koło ale 7 nie jest lekie i krawężnik czy dziura sprawi że bez pierścienia na śruby będzie działać bezpośrednio siła która będzie starać się ją odkształcić, koło może się przesunąć, pokrzywić śrubę i nie być już centralnie osadzone. Po to właśnie są pierścienie aby tego uniknąć. Słyszałem też teorię że mogą wydobywać się z koła dziwne dźwięki i śruby mogą się samoistnie odkręcać. :sick:
Hmm to ma sens co piszecie ze śrubami, chyba kupię te pierścienie :D
kupuj pierscienie - inaczej raczej 100% beda Ci kola bily.
Dodam od siebie. Sam mam felgi od e39. Mam teraz pierścienie z kwasówki.
Plastikowe to tandeta Ubijają się i są praktycznie jednorazowe. Jak już to polecam stalowe. Jest trochę ofert na allegor lub wizyta u tokarza załatwi sprawę. Bez pierścieni szybko załatwisz zawieszenie. Wszystko dostaje luzu od tego. Na dodatek straszne telepanie samochodem koło 90 km/h. Na odkręcające się śruby nie mogłem narzekać, to było ok.
Jaka jest różnica otworu między e39 a e38 w mm?
1,5mm na srednicy (e39=74,1mm reszta swiata 72,6mm)
a ja zapytam inaczej.
czy do felg 8cali przód 9cali tył szerokości styling 32 ściągniętych ponoć z e38 potrzebuję pierścienie?chce założyć na swoje e38
Jeśli nie są z e39 to nie potrzebne są
Weź suwmiarkę i pomierz sobie otwór w feldze !!! Jak będzie mniej więcej 72,6 to nic nie musisz robić.
PS
Aby to zmierzyć musisz w suwmiarce zdemontować "dziuromiar" ;D
nie trzeba pierścieni. Z tego co Pamiętam e38 wychodziło z fabryki na takich felgach więc powinno być ok
Witam.
Może się też wypowiem bo żyję z handlu oponami.
Pierścień jest obowiązkowy chyba że otwór centrowania w feldze jest taki sam jak "kołnierz" na piaście ale to już rzadkość, choć występuje nadal w felgach fabrycznych. Kolega parę postów wcześniej pisał że pierścienie stalowe. Nigdy! Tylko plastykowe czy teflonowe nie wiem co to za materiał ale musi być plastyczny i taki żeby nie korodował i nie "zespawał" się z piastą albo z felgą, a metalowe będą albo za ciasne albo za luźne zależnie od temperatury!. Przecież musimy ją czasami zdjąć i wtedy co? Latem młot i naparzanie po feldze? A przy plastiku pasownie ale elastycznie (czasami są bardzo kruche krawędzie ale nic nie jest wieczne).
Co do wymiarów-rozmiarów otworów centrujących oraz rozstawu śrub to może pomoże ten link www.alcar.pl ,klikamy w members hasło i login to: ALCARPL , potem wybieramy z lewej konfigurator potem felgi aluminiowe a potem to już sami będziecie wiedzieć :)
Podsumowując problem to : śrubami przykręcamy ale centrujemy na piaście pierścieniami
pozdrawiam
Pamiętac należy , że są też felgi centrowane wyłącznie śrubami łeb śruby wtedy jest zbliżony do kuli tak samo miejsce w feldze jest sferyczne
http://megastore.pl/gallery/1005994/...B12879176E.jpg
http://firma-krolak.com.pl/allegro/s...iarusrub1x.jpg
w przypadku śrub z łbem stożkowym i płaskim ważne jest aby felga była wycentrowana przez piastę inaczej będą mocno odczuwalne wibracje , jesli średnica w feldze jest większa niż piasta to trzeba zastosować pierścień centrujący i też nie polecam jako zmieniacz gum innych niż plastikowe.