Czy ktoś coś slyszał żeby ktoś montował jakiś inny układ wtryskowy albo jakiś patent na obciecie mocy i przez to mniejsze zuzycie paliwa??
Wersja do druku
Czy ktoś coś slyszał żeby ktoś montował jakiś inny układ wtryskowy albo jakiś patent na obciecie mocy i przez to mniejsze zuzycie paliwa??
Może instalacja HHO,ponoć dodatkowe zasilanie wodorem minimalizuje spalanie benzyny o 50 % w trasie i 65 % w mieście,patent ze stanów,tam sporo tego jeździ,kiedyś trochę o tym czytałem....na allegro takie zestawy widziałem po około 400 zł.
http://generator-hho.eu/
wystrój wóz za pomocą komputera "stand alone" (np mega squirt http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html ) i podłącz wtryski tak aby nie działały w ful grupie jak to jest w starych bmw
ze swoje strony powiem ci żebyś se wyremontował silnik i bedzie palił tyle ile trzeba, plus jeszcze sprawdzenie wszystkich czujników. Ja wyremontowałem silnik ma mocy tyle ile trzeba i pali tyle ile producent podaje. Silnik to M30B35 na automacie (w e32 oczywiście). Spalanie 10-13l w mieście w trasie 8-10l. Przy normalniej spokojnej jeździe.
Tu masz filmik z instalacją HHO (wodoru) w bmw,skoro to zakładają to powinno działać:
http://www.youtube.com/watch?v=7aatHVlcr-c
Polega to na elektrolizie wody z której wytwarza się wodór,wodór trafia przewodem do kolektora ssącego i komory spalania,ponoć powoduje to o wiele lepszą wydajność spalania paliwa (benzyny,oleju napędowego czy gazu).Zainteresowałem się tematem kilka lat temu kiedy zobaczyłem podobny patent w skodzie fabii,która stała na stacji diagnostycznej,gościu twierdził,że auto pali mu ok 4 litrów w mieście benzyny wspomaganej wodorem.Czy faktycznie tak jest,nie wiem,nie sprawdzałem,przykładowe instalacje na allegro:
http://allegro.pl/instalacja-hho-ben...830103967.html
http://allegro.pl/instalacja-wodorow...820947569.html
http://allegro.pl/generator-hho-pwm-...831714492.html
taki zestaw hho też kosztuje i pewnie robocizna itd wyniesie około 2000 zł lepiej beemkę uczynić autkiem weekendowym a do codziennej jazdy kupić inne małe ekonomiczne autko z gazem i wyjdzie taniej , ja tak zrobiłem i nie narzekam :)
oj fajne macie te spalania... ja przy 2.8 daaaawno nie widziałem 13l w trasie, swoją drogą ciekawa opcja ten cały "system", tylko jakoś słabo rozpowszechniony... w teorii oszczędności spore, więc kilka kilometrów i mamy zwrot! A jakoś niewiele tego w okół. Kto się skusi?
Myślę,że za kilka lat takie instalacje będą rozpowszechnione tak jak lpg.Bmw już eksperementuje z tym systemem:
http://www.bmwauto.net/bmw_7_hydrogen.php3 jeździ tylko na wodorze.Te allegrowe instalacje nie wyprodukują tyle wodoru aby całkowicie wyeliminować zasilanie benzyną,ale powinny zmniejszyć spalanie lpg czy benzyny.Z tego co czytałem na forach montaż jest banalnie prosty i można to samemu wykonać.
ale chuczy:)
powiem wam tak jesli chodzi o wodory to znajomy to przerabial i w wg. niego to troche przerost formy nad trescia. sa jak najbardziej oszczednosci ale wspominal cos ze potrzebne jest duzo pradu i ciezko z fabrycznego wyposazenia cos wykombinowac.
gazu nie chce,mialem w poprzedniej
weekendowego auta tez nie chce,poniewaz nie mam garazu i auto umrze w przeciagu 3 lat.(a tego nie chce poniewaz m30 po lifcie z takim fabrycznym wyposazeniem poprostu na rynku nie ma)
jezdze nim na codzien i tak pozostanie. widze ze temat musze sam przewalowac albo poczytac fora z zagranicy ew. sie poddac ze wzg. na stary typ silnika i maly stopien sprezania polaczony z 4 biegami w automacie.
mialem m30 w auto bez EH, palilo w miescie 25 w trasie 12-13 do 120km/h z moim kempingiem 20 w trasie.
teraz mam tez m30 już z EH i rowniez 3,0 i w miescie pali 20-21 a w trasie tez 12-13 do 120km/h a z kempingiem 16 w trasie.
takie opowiesci ze m30 pali w oryginale 13 w miscie są bzdurą, wawa czy wrocek to nie realne
prawda jest taka ze w manualu pali 25% mniej
ale manuala nigdy, manuale sa dla tych co pala gume i lubia mieszac, ja tez lubie ale nie w e32
W takim razie pozostaje sprzedaż e32 i kupno małolitrażowego auta,ewentualnie e34(technicznie podobne do e32) z silnikiem m50,w mieście spokojnie można urwać około 5..6 litrów.
ale ja chce m30 w automacie, jak bym chcial oszczedzac na sile to bym sobie kupil 320d e46 w manualu pozostajac przy bmw albo e46 316 1,6 m43 na gazie z dwiema sondami przed i za katalizatorem.
widze ze wypowiedzi jak zawsze schodzą na inny trop, zamiast cos podpowiedziec
Nie bardzo wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz.Nie chcesz zakładać gazu a chcesz jeździć m30 w automacie musisz liczyć się z kosztami.
Może ograniczyłoby spalanie przeniesienie przy automacie momentu niżej czyli notabene odprężenie silnika.
kupno 750ia w full wypasie i swap na 1.9tdi ;] chcesz jezdzic komfortowym autem - musisz placic - m30 nigdy oszczednym silnikiem nie bylo i nie bedzie, chocbys nie wiem co zrobil. dobra instalacja lpg, w zasadzie nic nie przeszkadza, nie szkodzi silnikowi, a nie rujnuje portfela - na benzynie jazda w miescie m30 to jest jak taxi - ponad 1 pln za 1km ;)
Zakladajac ze silnik i jego osprzet masz sprawne zainwestuj kase w calkiem NOWA i ORYGINALNA przeplywke (kosztuje jakies 400Eur) ale jezdzac duzo inwestycja zwroci ci sie po kilku miesiacach- patrzac na spalania ktore podajesz to przepala ci okolo 2L za duzo na 100km
Sorki za off ale zaczęła mnie nburtować jedna rzecz z tym wodorem...rozumiem,że z wody wytrącany jest wodór ...moje pytanie brzmi jak jest rozwiązany problem ujemnych temperatur?chyba,że jest jakaś specjalna woda niezamarzająca:D:D
Dzisiaj rozmawiałem z inżynierami co testowali te wynalazki z wodorem. Efekt był taki że silnik z taką dokładką palił trochę więcej niż normalnie. Jest potrzebne więcej energii na wytworzenie wodoru niż zysku. Czyli wielka bzdura z oszczędnością. Przetestowane.
witam czy moze ktos juzx posiada taka instalacjen hho w aucie ciekaw jestem jakie to daje efektyn bo skoro mozna tak opuscic koszty paliwa to po co niszczyc silnik lpg???????
Poczytaj na forach,ale na zagranicznych (USA),tam ludzie chwala,jak ktos nie mial z tym nigdy doczynienia bedzie twierdzil,ze to czarna magia i czary.
1. lpg nie niszczy silnika a nawet "sic!" może wydłużyć żywotność silnika bo np. na zimnym silniku nie leci bena i nie rozrzedza oleju, przy instalce V-gen mamy wzrost momentu obrotowego a nwaet zdarza się,że dobrze założone inst. starszych generacji czasem robią lepiej niż bena:D
2. nadal nikt mi nie odpowiedział co z wodą któa jest potrzebna do reakcji chemicznej gdy jest ujemna temperatura
3. gdy ktoś sensownie odpowie na pkt 2 to z miejsca kupuję instalację do swojefo m30b35 oraz m43b16 mojej żony i za 2miechy macie sprawozdanie:)
Zbiornik znajduje sie pod maska,nawet zima w ujemnych temperaturach woda przy zapalonym silniku ogrzeje sie w kilka minut.
http://www.auto-na-wode.pl/
http://waterpoweredcar.com/stanmeyer.html
http://www.water4gas.com/home.php
Napisałem do człowieka z filmiku z youtube co ma zagazowane hho e36 z 1,8l i twierdzi ze osiągi i spalanie jest ok. Udało mu się zejść o 45% w spalaniu paliwa. Jest tylko jeden problem. Ten człowiek nie odpisał na kolejne pytania.
Wspominał o problemie z włączaniem i wyłączaniem hho. Nie dokończył tematu.
Aby to poprawnie działało trzeba ingerować w sygnał sondy lambda. Co się z tym wiąże kompy się przestrajają.
ta a zamarzł Ci kiedyś płyn do spryskiwaczy:)? można być zrobić coś na kształt podgrewania płynu do spryskiwaczy jaki jest w w124:) rurka z ciepłą wodą z silnika przechodzi,przez zbiornik owego płynu:)
myślę,że się skuszę:) narazie wrzucę to do escorta na próbę :)
Seban zobacz,że te bardziej zaawansowane instalacje mają na wyposażeniu regulator map/maf, także z błędnym sygnałem z sondy lambda też sobie poradzili,glimor koniecznie zrób testy i opisz je na forum,też powoli przymierzam się do kupna,narazie do fiata Uno Van.
niestety nie mogę sie zgodzić moja 3,0 R6 oststnio wyremontowana kompresja 5x 13 atm i 1x 13,2 atm silniczek ciągnie dużo lepiej niż wcześniej a spalanie wyglada tak trasa 10 l do 130 powyżej 11-12l miasto nigdy nie przekroczyłem 14 l zawsze wacha się w przedziale 13,2-13,7 także jest to realne
zestaw zamówiłem w listopadzie myślę,że już będe coś wiedział:) narazie muszę włozyć nowe zawieszenie w e32:)
Który zestaw zamówiłeś i ile zapłaciłeś za to? Jak można oczywiście wiedzieć.
Sam się przymierzam do testów. Ciekawość mnie zżera. Jak się nie sprawdzi to przerobię na palnik do warsztatu.
Z tego co widziałem to bez ingerencji w sygnał z sondy lambda to oszczędności nie będzie. Ale ingerencja w sygnał sondy powoduje problemu z odpalaniem. No chyba że by się paliło z dodatkiem wodoru. Dalej nie uzyskałem kolejnej odpowiedzi od użytkownika na youtube.
ja zakupiłem zestaw za ok.700pln jest na allegro ale znalazłem gościa co koło łodzi tez robi za połowę ceny takie sprzęty:) narazie wrzucam to bez ingerencji w elektronikę
pierwszy test ma być oceną ewentualnych niebezpieczeństw :)
po wynikach dopiero podejmę decyzję co i jak:)
jak tam zabangla to wtedy uskutecznię opcję w e36 żony lub swoim e32
Uuu to będzie ciężko bez elektroniki,musi być generator Pwm do sterowania natężeniem prądu i regulator EFIE do "oszukiwania" sondy lambda.
ja mówiłem TYLKO o sterowniku silnika czyli wprost mówiąc bez oszukiwania sondy
O to wiadomość jaką otrzymałem:
"Nie ma problemów z dynamiką, gdyż odpalanie gazu następuje od mieszanki paliwowej, czyli po GPZ więc następuje kopnięcie gdy tłok idzie w dół. Kilka różnych silników w różnych samochodach zrobiłem i nigdy problemów z dynamiką nawet bez zestrojenia elektroniki. Ogólnie moc silnika wzrasta o kilka koni (takich badań nie widziałem i nie robiłem), ale czuję po swoim sprzęcie i koledzy też.
Jeśli chodzi o m30, to wdzięczny silnik i tu się obejdzie z kontrolerem przepływki i lambdy plus parę przekaźników. Przy stosowaniu czipa w nowszym sprzęcie też się wróci jednym guzikiem do stanu podstawowego gdyż jest on dołączany do gniazda serwisowego. Robiłem to kilka miesięcy temu w e60 530i i do dzisiaj działa bez niespodzianek.
W okresie mrozów dolewa się do wody (jeśli zamarza) denaturat, a do bublera wlewa sie na stałe denaturat lub inny techniczny spirytus łączący się z wodą. Opisy roztworu wodnego są dostępne w necie, a do tego od 100ml denaturatu wzwyż (doświadczalnie). Ja dolałem na 2l płynu 100ml przy zeszłorocznych mrozach i żadnych problemów, a denaturat na bieżąco używam do bublera.
Nie zajmuję się tym tematem jeszcze zawodowo i z każdym zrobionym autem nabieram większego doświadczenia więc na razie nie wszystko opisuję i pokazuję. Brak też czasu na opracowania video, które również czekają, ale gdy osiągnę 100% pewność cd. uniwersalności urządzenia na pewno skończę z amatorszczyzną jednocześnie publikując co w trawie piszczy, gdyż indywidualnie z tym tematem ciężko jest się wbić w monopol paliwowy. Mam z tym swoje problemy i znam problemy kilku firm z eu.
Powodzenia i Pozdrawiam."
Cześć Panowie:)
Więc tak w escorcie bez podłączenia elektroniki czyli tak na prostacko zamontowanie wodoru dało efekt tylko i wyłącznie w dynamice... escort ma silnik 1,6 16v ZETEC z wałkami od 2litrów po założeniu wodoru naprawdę zapier...:) w tym tygodniu będę się wpinał w bmw żony zobaczymy jak to wygląda...pamiętajmy,że bmw ma klapówkę :) a mam wrażenie,że ewentualne drobne nie sprawności w ukł dolotwym mają dużo większy negatywny wpływ na pracę i ewentualne wybuchy
narazie musze uporać się ze swoim m30 jak już dojdę z nim do ładu to wrzucam instalkę do siebie to jedyne moje auto z gazem:)
według mojej opinii warto.
pzdr:)
http://moto.allegro.pl/bayerische-mo...921389766.html coś o spalaniu nawet napisał :)
Rozmawiałem z właścicielem tej e32,ma kompletną instalacje razem z elektroniką,natężenie na generatorze 12 A,spalanie lpg ok 30..40 % niższe.Pytałem się też czy nie ma problemów z przeglądem,powiedział,że nie ale lepiej o tym nie wspominać,kiedyś diagnosta zapytał co to jest,właściciel odparł,że podgrzewacz do spryskiwaczy szyb :)
czekamy z niecierpliwością na kolejne testy tego urządzonka;):rolleyes:
Rozmawiałem z człowiekiem co ma już spore doświadczenie z takimi instalacjami. Mówił żeby uzyskać oszczędność to należy zastosować sterownik MAF i EFIE. Koniecznie obydwa.
Wydajność elektrolizera to 2l/min przy max 25 A. Mowa o silniku m30b30. Efekt murowany.