witam czy wymiane klockow z tylu mozna przeprowadzic samemu czy potrzebny jest do tego program diagnostyczny? Znawcy tematu beda wiedzieli o co pytam
Wersja do druku
witam czy wymiane klockow z tylu mozna przeprowadzic samemu czy potrzebny jest do tego program diagnostyczny? Znawcy tematu beda wiedzieli o co pytam
Można samemu.
Jesli swieca sie juz serwisowki na klocki, mozesz samemu wymienic, ale kup od razu czujnik. Nie probuj cofac serwisowki bez zmienionych klockow/czujnika. Bedziesz niemile zaskoczony :D
sami robilliśmy,ja kierownik:D -nadzór a Tomek wymieniał :D
tak jak pisał ktoś już wyżej czujnik konieczny jest też
możecie panowie powiedzieć co sie stenie jak sie cofnie samemu bez zmiany ?? ja tak zrobiłem i potem miałem na -km. potem na zero a teraz mam na tyłach jeszcze do zrobienia 9000km.i na tyle jest mniej więcej klocków.nic nie świeci i jest ok.
Nic się nie stanie.
Jak świeci to trzeba czujnik zmienić , chyba ze klocków koniec to klocki też.
Czasami jakiś gamoń przy wymianie kół uszkodzi czujnik i też zaświeci.
Jeżeli skasujemy a klocki cienkie to tylko wskazanie bedzie błędne
e 65 te nie statek kosmiczny trzeba ją tylko poznać
z tylu jest 1 czujnik rozumiem? Na ktorym kole? Jesli zdejme kolo i okaze sie ze klocki sa ok to nie mozna zwyczajnie przedluzyc tego? Niby czemu? Jesli wypne ten czujnik i wepne go zpowrotem i wtedy przedluze to tez zle?
Same pytania mam ale lubie wiedziec
Odświeżam temat bo nie widzę jednoznacznej odpowiedzi poprzednio.... skasowałem nieprawdziwy termin wymiany klocków Tył poprzez "kasowanie z zegarów", kontrolka się nie świeciła. Klocki były wymienione jakiś czas temu, mają jeszcze dużo okładziny wiec czujnik jeszcze nie powinien zwierć do tarczy. Po skasowaniu świeci czerwona kontrolka od hamulców. Jak ją usunąć?
a jak to się ma do klocków z przodu? bo zmieniałem ostatnio łącznik stabilizatora i zauważyłem że te klocki już się średnio nadają więc zakupiłem nowe, czujnik też, chociaż nic się nie wyświatlało jeszcze, można samemu zmieniać czy wyskoczą jakies błędy i trzeba podpinac o komputera?
Panowie polecam przeczytac od nowa temat , bo wszystko juz zostalo napisane . Z zegarow kasujemy tylko po wymianie klockow i czujnika . Jesli ktos skasowal wskazanie servisowe bez wymiany klockow i czujnika a ma jeszcze dobre klocki to musi wymienic czujnik , w innym przypadku bedzie wyswietlala sie informacja o zmianie klockow . Ogolnie nie polecam zabaw z kasowaniem servisow bez ich zrobienia ...
Sprawa się rozwiązała sama.
Nie do końca sie z Tobą zgodzę technics. Moje klocki tył mają z niecały centymetr a wymiana z kompa pokazuje za 1000km. Po skasowaniu serwisu hamulcy "poprzez menu zegarowe" wyświetlił sie błąd na czerwono kolo zegarów. Dalej wyglądało to etapowo:)
-Dwa kolejne dni sie wyświetlał czerwony blad na zegarach.
-Kolejnego dnia już zniknął z zegarów ale w menu "check"/sprawdzenia klocki były wyróżnione poprzez zółte skreślenia i pokazywały wymianę za 0 km.
-Kolejnego dnia czerwony błąd na zegarach nadal sie nie wyświetlał a menu "klocki tył" wyświetlaja sie bez skreśleń i wskoczył termin wymiany na X tyś kilometrów. (nie pamietam ilości kilometrów)
Dodam ze w tym czasie nie podłączałem kompa zewnętrznego ani ponownie nie wykonywałem resetów "z zegarów".
Myślę ze to cenna informacja na forumowiczów na przyszłość:)
skoro juz o klockach, to czy wam tez przednie klocki tak brudza felgi jak mi? mimo to ze jezdze malo tynamicznie, mam zamiar wymienic na ATE, ciekawe czy to pomoze? mial ktos podobny problem?
@Arturo..costam , I co by ci odpisac. Brawo... Hehehe
zgadzam się z Tobą - bez przesady