Czesc szukuje sie do wymiany swiec , dlatego pytam o swiece . Wiem dokladnie jakie powinny byc z katalogu . Ale moze macie jakies swoje prywatne doswiadczenia na ten temat ? Kupowac NGK , Boscha czy moze Brisk ?
Wersja do druku
Czesc szukuje sie do wymiany swiec , dlatego pytam o swiece . Wiem dokladnie jakie powinny byc z katalogu . Ale moze macie jakies swoje prywatne doswiadczenia na ten temat ? Kupowac NGK , Boscha czy moze Brisk ?
Ja kupiłem NGK BKR6EK jak piszą w instrukcji oraz polecają w katalogu NGK i jestem zadowolony. Śmigam na LPG i nie ma problemu ze świecami.
Ważne, żeby sprawdzić szczelinę i ewentualnie ją dopasować by była zgodna z zaleceniami do tego silnika.
Kiedyś do E36 zamontowałem Beru. Strasznie się zawiodłem. Po 600 km nie szło autem jechać (a było tylko na Pb) i zamontowałem na powrót stare zużyte NGK i szło aż miło. Tak więc nie mam podstaw by szukać innych niż tego producenta.
Byłem ostatnio na targach Intercarsu. Od marca tego roku pojawiły się nowe świece tanie i z dobrymi parametrami. Mowa o serii. TT firmy DENSO. Na razie jeszcze dojeżdżę swoje i je przetestuję. Cena za sztukę to koło 15 zł. Polecane do gazu. Są jedno elektrodowa ale podobno o ciekawej konstrukcji. Jak masz trochę kasy to możesz zainwestować w platynowe czy irydowe ale cena za sztukę to około 40-50 zł.
Sporo kiedyś montowałem NGK i się zawiodłem. Teraz montuję BOSCH i jest ok. Czasami BERU. Pracuję w bosch serwis i się trochę tych świec o wymieniałem. NGK po 15 tysiącach wyglądają tak jak BOSCH po 50 tyś. Mowa o zwykłych świecach. Sprawdziłem na kilku autach bmw.
Seban, chętnie dowiem cię czegoś więcej o tych Denso.
Jak zamontujesz u siebie, to koniecznie pochwal się wrażeniami :-)
Na razie muszę trochę poczekać ale na pewno je zamontuję. Sam jestem ciekawy co są warte. Może w przyszłym miesiącu zdam relację. Do m30 katalog podaje w16tt a do m62 k20tt tak samo jak do m60. Ja płacę za sztukę do m30 12 zł.
Hmmm, dzisiaj dowiedziałem się, że kolega mojego szwagra w E39 M62 z LPG ma założone Brisk'i i jest ponoć megazadowolony. Wcześniej miał problemy ze świeczkami i gazem a po zamontowaniu Brisków - jak ręką odjął. Na opakowaniu jest napisane, że są przeznaczone do LPG i CNG. Cena... 9zł/szt. Chyba zaryzykuję niedługo te 70zł...
Brisk Silver DR 15YS
http://www.brisk.cz/img/catalog/19.jpg
EDIT:
Allegro - http://allegro.pl/dr15ys-brisk-silve...766530307.html
Tak myslalem co osoba to inne zdanie . Chyba jednak kupie zwykle swiece Ngk . Nie mam gazu i nie musze miec jakis wynalazkow .
Założyłem NGK i jestem zadowolony, nie ma problemów więc po co mam kombinować.
Jeśli nie trafisz na podróbki to na pewno będziesz zadowolony, problem w tym, że coraz trudniej o to.
Ja już 2 razy zawiodłem się na NGK, kilku moich znajomych też.
Aktualnie kupuje polskie iskry i nie mam problemów.
Założyłem ostatnio Denso TT do mojego M30B35 i zauważyłem poprawę w stosunku do NGK w pracy silnika po uruchomieniu na zimno.
Silniki M30 (BMW E24, wtrysk bez sondy lamda) pracują po odpaleniu na bardzo bogatej mieszance paliwowej co powoduje jego niezbyt równą pracę. Na Denso silnik pracuje po prostu równiej, lepiej zapala i czuć że mieszanka jest lepiej spalana (nie śmierdzi tak z rury wydechowej). Na NGK potrafiło mi nawet od czasu do czasu zalać silnik a na Denso to się jeszcze nie zdarzyło. I jeszcze jedno, na bardzo wysokich obrotach (powyżej 5000) silnik pracuje ciszej.
Każda NOWA świeca robi to samo, chodzi tylko o jej żywotność, jedne wytrzymają 10tys. a inne 100tys.( irydowe, platynowe)
Już kiedyś pisałem, że najlepiej wymieniać świece wcześniej niż podaje instrukcja.
Osobiście jeżdżę na NGK -wszystkie moje auta i motocykle, chodż ostatnio sprzedawca zapewniał, że DENSO są żywotniejsze.
Witam ,ja tez coś mogę powiedzieć na temat świec(2000km.temu wymieniałem),oryginalnie bmw w moim modelu montowało świece NGK R5(i do tego nadruk BMW)stad wiem że były ori.i nikt ich nie ruszał póki mi pokazał sie wyciek z pokrywy zaworów i musiałem wymienic uszczelki pokrywy i oczyw. małe uszczelki pod śróby mocujące-zalecam taki zabieg przeprowadzić przy okazjii wymiany świec i ma się problem z dłubaniem tam z głowy;))Bmw montowało NGK-a ja postanowiłem po konsultacjach na silesia parts (tam cały zertaw kupiłem) i w serwisie zaprzyjaźnionym zmienić na BOSCH SUPER PLUS Platinum-Iridium-Electrode kod świecy +48 ,FGR7DQP+.
I jak??
Po wymianie super,silnik inaczej (żwawiej)reaguje .Polecam
czy w m62 i m62tu sa takie same swiece? Czy ktos ma u siebie zamontowane swiece brisk? jezeli tak to jak sie sprawuja?
czy ktos sie orientuje?? :)
czy do m62tu podejda od m62?
ja sobie w calkiem dobrej cenie na allegro zakupilem czteroelektrodowe swiece boscha i silnik chodzi swietnie - narazie z 2k km przejechane wiec dosc malo ale cena parunastu zl za sztuke zacheca :) mechanik polecal mi te z M5 ale wtedy 3 kosztowaly tyle co dalem za kompet .