Panowie, panie,
co sądzicie o takim wynalazku?
http://www.beastpower.com/p/bmw/ess-vt1/ES-SC-108-80A
Działa toto?
Wersja do druku
Panowie, panie,
co sądzicie o takim wynalazku?
http://www.beastpower.com/p/bmw/ess-vt1/ES-SC-108-80A
Działa toto?
Znajomy składa bmw e34 z silnikiem M60, to już będzie 3 kompresor jaki do niej zakłada, pierwszy oraz drugi okazał sie za mały, trzeci to juz locha sprowadzona ze stanów. Troche trzeba sie na męczyć i przeznaczyć na to duzo czasu i kasy. To nie jest tak że wkładasz i działa, niestety. Miałem okazje przejechać się gdy miał założony kompresor nr 2:) rakieta:)
no ale ten co on pokazał to juz jest locha za kupe forsy ze stanw tylko do kosztu kompresa sobie dolicz koszt wydechu montazu i strojenia :)
Ale faktycznie wystarczy zamontować wszystkie śmieci z zestawu, tj. ten kompresor oraz większe wtryski i na oryginalnym ECU będzie śmigać?
z tego co wiem wtryski na pewno sa potrzebne wieksze, kumpel dorabial tez nowa przepustnice, intercooler, wydech przelotowy, dolot na stożku, oczywiście strojenie. Jesli nie ma się takiego zestawu jak powyzej w ofercie, to duzo częci trzeba dorabiać, mocowanie kompresora, przeniesinie napedu z silnika do komp, plus masę pierdół
Bo tak się zastanawiam, czy bardziej jest opłacalne (albo: stosunek cena/moc) zamontowanie kompresora czy może wymiana na S62? Podobno zamienić M62 na S62 to czynność prawie 1:1
I jakie realne moce z tego wyjdą?
Wydech można zostawić tak samo, nie którzy nawet nie montuja intercolera. obiło mi się o uszy, że można zamontować kompresor eaton 90 od mercedesa. na you tube jest pare bmw z tym kompressorem niestety e30
jak seryjny zdławiony wydech ws m62 ma sobie poradzic w połowe wieksza iloscia spalin jak taki kompres napompuje z 0,5 bar??? pewnie wszystko mozna zostawic tylko wyjdzie nam drut projekt o relanej mocy =20-30% od wyjsciowej czyli bezsens albo cos robic dobrze albo lepiej tego nie robi wg mnie. inc to juz nie ma wg mnie musu ale wg mnie to co tam jest plus wieksze wtryski lepsza pompa paliwa albo chociaz inna dawka no i strojenie wyjdzie w sumie z 25 klocka wg mnie wydech na zmaoiwnie do tego i wqitedy to ma sens a co do s62 i m62 to nie jest to samo
Takie kompresory wciągają około 30KM z mocy silnika ale ich obecność powoduje, że mimo to silnik jest mocniejszy.
Uwolnienie wydechów faktycznie mogłoby pomóc. Ktoś nawet zaproponował kolektory 4-2-1.
Pompa powinna z palcem w uchu dać radę przy większych wtryskach. Można by jeszcze regulator ciśnienia paliwa podmienić...
W sobote byłem w warsztacie zajmujacym sie tuningiem (rysuje dla nich czesci w CAD'ie).
Mimo, ze wlasciciel nie jest fanem BMW mówił ze przewaznie hamujac któreś wyniki są niższe niż seria, ale już ściągniecie obudowy filtra powietrza powoduje przyrost nawet 15 KM. Okazuje sie ze we wszystkch silnikach BMW wakie gardla to dolot i wydech.
Swoja droga robili kompresor w M62B44 dla e34.
Czyli nawet bez tytułowego kompresora można łatwo i tanio dodać bezkarnie
Mokry filtr K&N: +15 KM
wycięcie katów, tłumiki przelotowe: +20 KM
alternatywna mapa silnika: +30 KM
Zatem inwestując głupie 2000 zł, można wycisnąć dodatkowe 65 KM?
Nie przesadzajmy.
Wkładka K&N to +5-7 KM
wydech (bez wycinania katów - nie jestem zwolennikiem) - max +15 KM
Mapa silnika naprawe zrobiona profi to koszt 2500 zł a w przypadku silnika atomsferycznego max +15 KM.
Silniki BMW to nie Honda (na szczescie) co kupi sie rurke PCV z OBI na dolot i mamy dodakowe +30 KM.
Czyli mając piracką mapę :eyebrows: silnika z netu i zakładając filtr możemy za grosze podnieść moc o 25 KM :-)
Nie jestem zwolennikiem uploadu pirackich map - tak naprawde kazda mapa jest pisana pod konkretny silnik (nawet nie model, a sztuke) - zmiana mapy w silniku atmosferycznym to nie tylko mapa ale do tego dochodzi (aby zrobic to profi) jakiś peagy back (EcuMaster czy coś w tym stylu). Przeprost formy nad treścią dla asmosferyka.
Stożki - tak ale tylko poprawny montaż z nawiwem zimnego powietrza i izolacją. Lepiej już kupić wkładki i zmodyfikować puszke filtra.
No ale do puszki przecież wpada powietrze z zewnątrz.
A jak montuje się stożki, to wiadomo, że trzeba zrobić przegrodę by nie zaciągał ciepłego powietrza z komory silnika.
Jak patrze na niektóre V12 na allegro to widać, że nie każdy wie :).
W swoim Eclipse mam zabandażowany kolektor wydechowy, osłon na stożek, nadmuch ze zderzaka i odsunięty od wydechu jak najdalej ... i nadal uważam, że można coś jeszcze przyszperać :).
Tak do puszki wpada powietrze z zewnątrz tylko tak jak mówiłem w BMW wąskim garłem jest zawsze dolot i mała ilośc powietrza wpadająca do silnika.
no ale starczy jak ja wywalić rure wlotową do puszki z tej zwężającej się do 6cm na normalna bez zwęzki na 10cm i jest gitarka do tego K&N i jest okej potem katy out i wydech na przelotach i pasuje u mnie to się sprawdza ale i tak myśle o stożku z obudową aha banaze na wydechu tez mam i ajkby ktos chciał mam na zbyciu 12 metrów czegos takiego niedrogo a co d opirackich map to w silniku n/a trzeba pisac mapę pod kazdy silnik skąd możemy wiedziec w jakim stanie był silnik pod jaki ja pisano???
Panowie, czyli ten fabryczny dolot dolot wystarczy zmienić na szerszą rurę i już będzie różnica?
Tak, poprawia się dół, który jest bardzo zauważalny przy starcie i kickdownie, dokładniej jest to opisane tutaj http://7er.pl/showthread.php/11452-t...%C3%B3w-M60B40