Witam.
Taki błąd mi się pokazuje:
http://img600.imageshack.us/img600/6536/img3052j.jpg
Co to jest i co wymienić żeby przestało się pokazywać.
Wersja do druku
Witam.
Taki błąd mi się pokazuje:
http://img600.imageshack.us/img600/6536/img3052j.jpg
Co to jest i co wymienić żeby przestało się pokazywać.
Sonda lambda, konkretnie to grzałka sondy lambda, przed katalizatorem
Czyli sondę wymienić? A wiemy która sonda (prawa czy lewa)?
Miernik w łapę i będziesz wiedział wszystko.
Warto sprawdzić czy do sondy w ogóle dochodzi zasilanie dla grzałki.
A samą grzałkę w sondzie sprawdzisz, mierząc przejście między przewodami z grzałki. Nie pamiętam jaki tym sondy masz u siebie(1V czy 5V), łatwo to sprawdzić po kolorach przewodów z sondy. Jeśli masz 2 białe przewody, szary i czarny, to pierwsze 2 to grzałka i powinno być przejście między tymi przewodami(do kilkunastu ohm maksymalnie)
Sondy wymieniałem wczoraj i autko śmiga jeszcze fajniej niż śmigało.
Ale mam jeszcze pytanko. Taki błąd mi jeszcze pokazuje:
http://img849.imageshack.us/img849/766/dsc00137yy.jpg
Czy to wentylator silnika? Ten umocowany na pompie wody? Mam tam nowe części wsadzone a sam wentylator kręci aż łeb chce urwać. Chyba że to co innego.
To błąd na wentylator ale przed chłodnicą, ten od klimy elektryczny.
To już chyba kojarzę, taki mały. Ok dzięki. Jest to poważne czy to pierdoła?
Może wywalić gaz z układu klimy w upały. Może się przegrzać silnik. Ważna sprawa.
Dokładnie. Jednak jeżdżąc bez włączonej klimy i tak jak ja z włączonym testem nr 7 na zegarach (czyli cały czas kontrola temperatury), cały czerwiec i lipiec w duże upały sam wentylator od silnika dawał radę. W tej chwili na jesień i zbliżającą się zimę nie ma co panikować, ale pamiętaj o kontroli temperatur.
Takie pytanko.
Czujnik PDC zgłasza błąd:
http://img718.imageshack.us/img718/7591/8375533.jpg
Zwykle PDC mi zamakało i wysychało ale teraz coś długo nie chcą się te czujniki pozbierać. Podejrzewam że może ten powyżej się zepsuł. Czy ktoś może potwierdzić że wymiana załatwi sprawę?
Czujnik tyl srodek lewa
Może nie łączy na stykach???
Odpinałem go i po zapięciu to samo. Da radę go jakoś sprawdzić albo przemierzyć jakimś miernikiem?
Jak przyłożysz ucho do czujnika ( przy włączonym PDC ) powinno być słychać delikatnie tykanie ( 3-4 razy na sekundę ). Jeśli któryś nie tyka można podmienić z innym sprawnym w to miejsce. Jeśli będzie tykać to czujnik walnięty, jak nie to nie ma styku. Na kilku forach wyszperałem podobno się sprawdza.
P.S. Czasami wystarczy wymontować czujnik i go dobrze przeczyścić i wysuszyć.
Włącz PDC, przepnij ten czujnik w miejsce innego. Jak obudzi się to znaczy że wiązka zgniła(częsty problem), jeśli nie ruszy, a w tym miejscu inny działa to czujnik jest uszkodzony