Czy jest możliwość, aby w E38 po lifcie z LCM III kierunkowskazy mrugały trzy razy, tak jak jest to pokazane na tym filmiku?
http://youtu.be/S9KiBckgcQc
Wersja do druku
Czy jest możliwość, aby w E38 po lifcie z LCM III kierunkowskazy mrugały trzy razy, tak jak jest to pokazane na tym filmiku?
http://youtu.be/S9KiBckgcQc
Wybierz sobie:
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40...All-Categories
Chodzi mi o to, czy istnieje możliwość zakodowania LCM aby kierunki działały właśnie w taki sposób?
W e38 niestety nie, w e65 juz tak.
Wielka szkoda, bo to bardzo fajna i przydatna funkcja.
Hmm, wytłumaczcie mi... widzę cos takiego pierwszy raz. Do czego może ta funkcja być przydatna?
Na przykład przy zmianie pasa ruchu, nie musisz trzymać kierunku, bo tylko go pukniesz i mrugnie Ci trzy razy.
Albo na rondzie jak zjezdzasz, ja to bardzo często używam.
Ahaaa...no właśnie tak myślalem, że tak do dziala. Ale na filmiku koleś po prostu przełączył manetke, nie puknął. To mnie zmyliło.
Przydatna na codzien i bardzo wygodne np. przy:
- wyjezdzaniu z ronda
- zmiany pasa ruchu
- wyprzedzania
Pisze o przypadkach w ktorych po samoocenie trzykrotne mrugniecie wystarcza i nie zagraza pozostalym pojazdom.
Dodam wazny fakt ze manetke trzeba tylko lekko nacisnac a nie wprowadzic w pozycje kierunkowskazu.
To jest niby komfortowy kierunkowskaz.. Wygląda to fajnie jak się jedzie po autobahnie. Ale jak chcesz mignąć prawo-lewo-prawo w podziękowaniu, to już dzieją się cuda.
Zastanawiałem się też nad tym wynalazkiem. Są gotowe moduły na ballergo. Nawet zintegrowane z tzw. doświetlaniem zakrętów (łagodnie rozświetlanie się odpowiedniego przeciwmgielnego po włączeniu danego kierunku). Tylko jest z tym problem, że jak zmieniasz pas jadąc 120km/h to też się rozświetla. Trzebaby mu jakoś wskazać, że np. do prędkości 30km/h ma a powyżej już nie.
O przydatności takiego wynalazku każdy musi sobie sam odpowiedzieć.
oj tam E38 zrobili z myślą że i tak cały czas będzie jeździła jednym pasem czyli lewym i po autostradach więc nie potrzeba jej takich innowacji jak w oplach:P
To nie jest zaden wynalazek tylko stala opcja w nowszych pojazdach.
Wynalazkiem to jest moim zdaniem "podziekowanie" kierunkami, totalna bzdura ktora zagraza bezpieczenstwu w ruchu drogowym ;D
ee tam, wg mnie to czysta uprzejmość np. wobec kierowcy, który mignął prawym kierunkiem, że droga wolna do wyprzedzania.
Podziękowanie awaryjnymi to jest wg mnie niebezpieczny numer.
Ja bym pomyślał nad wpięciem się w zasilanie PDC które wyłącza się powyżej 20km/h wtedy będziesz miał co chcesz tylko do 20km/h
prawie dobrze, ale jak stoisz na światłach to PDC jest wyłączone. Inaczej miałbyś buczenie z przodu i z tyłu.
PDC włącza się jednokrotnie jak załaczasz D lub R i wtedy monitoruje do 20km/h. No chyba, ze wciśniesz sobie na panelu.
Info o prędkości trzebaby pobrać z czujnika na dyfrze (najprościej) i odpowiednio przetworzyć układem częstotliwość/napięcie, którym później można ograniczać układ doświetlania; lub trudniej - odczytać info o prędkości auta z szyny zegarów metodą nie-mam-pojęcia-jak-to-zrobić.
Tu jest urządzenie do każdego auta z takim działanie kierunków
http://www.cubeelectronics.com/komfort.php