Tak jak w temacie. Gdzie,wogóle jest zamontowany ten osuszacz w Bmw 750?
Wersja do druku
Tak jak w temacie. Gdzie,wogóle jest zamontowany ten osuszacz w Bmw 750?
hej, to chyba wszystko wyjaśni :
http://bmwe32.masscom.net/johan/airc...con_R134a.html
pozdr.
A czemu chcesz go wymieniac ?
No bo pewnie od nowości nie był wymieniany, a,co kilka lat podobno trzeba. Zresztą będę wymieniał też chłodnicę klimy bo mam rozszczelniony układ.
swego czasu pytalem na forum co wypada zrobic/wymienic podczas serwisu klimy i mi odradzono wymiane osuszacza oraz nabicie gdy uklad dziala. i badz tu teraz madry :)
A mi sie rozszczelnil i nie dziala :) wiec bede wymieniac :)
to bez sensu, nie wymieniaj, pojedz do dobrego klimatyzatora i zrob dlugą proznie i wtedy tez sie wilgoc usunie z niego. tylko nabijanie trwa wtedy ponad pol godziny.
Hmm nie wiem dlaczego wszyscy odradzacie. Przecież dużo roboty nie ma, osuszacz też drogi nie jest, a możliwe, że to on się rozszczelnił.
Z tego co słyszałem to osuszacz wymienia się po każdym rozszczelnieniu klimy i montażu dokonuje się bezpośrednio przed nabiciem klimy czynnikiem .
Wymień osuszacz,to jest element eksploatacyjny tak jak filtr oleju w silniku,to tak jakbyś wymienił olej bez zmiany filtra :) .Osuszacz nie tylko wyłapuje zanieczyszczenia,znajduje się w nim specjalny granulat,który ma za zadanie zatrzymywać też wilgoć (zrobienie próżni maszyną nie oczyści z wilgoci osuszacza),także wymieniaj śmiało a nie będziesz miał żadnych problemów ze sprężarką czy zacinającym się zaworem rozprężnym.
Czy jak będę go wymieniał to gaz wyleci z instalacji?
No tak, przed nabiciem zazwyczaj się wymienia ten osuszacz.
Dokładnie,dlatego na wymianę osuszacza warto wybrać się do serwisu klimy w celu wyssania czynnika z układu,trochę szkoda wypuszczać 1700 gram czynnika do atmosfery,chyba,że układ jest zupełnie pusty :)
Ja wymieniam właśnie dziś,,,, co prawda osuszacz kupiłem dwa lata temu ale dopiero w tym roku klima odmówiła posłuszeństwa
Znajduje się on pod filtem powietrza.
Pozdro
Po której stronie w V12? Bo widzę, że też masz 750 l.
w kazdej e32 e34 e30 e39 e38 pod prawą obudową filtra pow jesli jest po prawej, tak czy tak zawsze po prawej
w e6... 5 i 7 jest w chlodnicy klimy zabudowany
Pod prawa czyli od strony kierowcy czy pasażera?
:) popatrz sobie w etk lub innym katalogu czesci, jaki w polsce masz ruch? :) lewo czy prawo...
strona pasarzera,,,, w 750 pod filtrem powietrza może znajdować się jeszcze zbiornik płynu do spryskiwaszy a dopiero pod nim jest osuszacz
Był szczelnie zamknięty,,,chyba newet jeszcze niewielka próżnia w nim była bo miał takie orginalne zatyczki i nakrętki
No to ok ;),używanych osuszaczy na allegro jest sporo,śmieszą takie ogłoszenia,powinni jeszcze wystawiać używane filtry oleju i paliwa :)
a czy ktoś wie czy jak klimatyzacja jest rozszczelniona to przy włączaniu jej wiatrak będzie się kręcił? czy nie?
w m30 chyba bedzie chodzil bo nawet na zgaszonym silniku chodzi.
no ok ale na zgaszonym może chodzi jak czuje ciśnienie w ukłądzie jakieś. A ja nie mam żadnego (odkręcony przewód od chłodnicy z przodu). Wsadziłęm nowy wentylator i nie kręci po włączeniu klimy stąd moje pytanie)
a jak zwierasz na czujniku w chlodnicy wodnej to chodzi?
Wiatrak chodzi na dwa biegi,,,
Pierwszy bieg załancza się po naciśnięciu guzika klimy najprawdopodobniej nawet jak jest pusta.
Pierwszy bieg idzie przez opornik (takie podłużne coś przyczepine z boku do ramki wentylatora)
Niestety ten opornik bardzo się grzeje i lubi się spalić zławszcza jak wentylator ciężko idzie.
Nie można zrobić tam żadnej rzeźby przy montowaniu musi być tak tak jak orginał bo tylko wtedy wentylator na niego dmucha co zapobiega spaleniu
Orginał nie wiem ile oksztuje ale na jakiś zamiennik o podobnych wartościach trzeba 50zł wydać.(kupić idze w każdym serwisie rtv)
Drógi bieg załancza się jak ciśnienie w układzie za bardzo wzrośnie (załancza go czujnik przy osuszaczu)
mam nowiutki wentylator z nowiutkim rezystorem
gdy zwieram styki czujnika na chłodnicy nic to nie daje (nie kręci). Podkreślam, mam zerowe ciśnienie w układzie klimy, szukać dalej czy naprawić klimę i wtedy zobaczyć co dalej ? ;-)
Klima nie ma do rzeczy przy wentylatorze.
Ma się załączyć bez gazu. Trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce małej czarnej po lewej stronie między skrzynką z bezpiecznikami a zbiorniczkiem płynu wspomagania.
Polecam posmarować pastą termoprzewdzącą np do procesorów. Bez pasty to na niewiele się zda.
OK< okazało się że miałem spalony bezpiecznik nr 25 (był za mały, miał 15A)
po wymianie na 30A jest następująco:
1) wentylator działa po przekręceniu stacyjki na najwyższym biegu, klimatyzacja wyłączona, nawiew na 0, niezależnie czy odepnę czy nie kable od czujnika na chłodnicy (zawsze kręci się na max)
2) po wyjęciu przekaźnika II biegu po przekręceniu stacyjki kręci się na 1 biegu
3) po wyjęciu obydwu przekaźników nie kręci się...
czyżbym miał popsute obydwa przekaźniki????
czy coś jeszcze może powodować takie zachowanie wentylatora?
Zwarcie w instalacji na wiązce od czujnika temp w chłodnicy. Mogą być założone niewłaściwe przekaźniki. One mają nietypowe wyprowadzenia. Czujnik ciśnienia też załącza wentylator.
Pierwszy bieg działa tak samo jak drógi z tym że pierwszy idzie przez rezystor przy wiatraku,,, z tego co piszesz wynika że masz spalony rezystor i ktoś go poprostu obszedł
rezystor jak i wiatrak sa fabrycznie nowe i nikt ich nie obchodził. Możecie podać jakie numery przekaźników mają być na poszczególne biegi?
Na 1 bieg mam szary 61.36-1391397 a na drugim brazowy-pomarańczowy Bosch 0332014456
Wiatrak w drugi bieg wchodzi kiedy:
- Czujnik temp cieczy przekroczy 99 stopni
- Ciśnienie w układzie klimatyzacji przekroczy 17,5 bar
Jeśli po wyjęciu przekaźnika 2 biegu wiatrak chodzi na 1, to faktycznie, jak pisał seban123 sprawdziłbym wiązkę czujnika temperatury cieczy. Czujnik ciśnienia nie ma tu znaczenia, ponieważ 1 bieg nie jest związany z ciśnieniem w żaden sposób. Załącza go tylko wspomniany wyżej sensor w chłodnicy, lub przycisk klimatyzacji, który jak pisałeś, jest wyłączony.
Przekaźniki masz założone w odpowiedni sposób ? Tzn nóżki trafiają tam, gdzie mają byc ?
przekaźniki są założone w dobry sposób, jednak nie mam pewności czy są to właściwe przekaźniki. W klimatyzacji mam ciśnienie atmosferyczne, jest rozszczelniona więc czujnik ciśnienia wykluczam (no chyba że jest uszkodzony i cały czas zwiera ale tak czy siak chyba klima powina być włączona do jego działania????).... mógłby ktoś komu działa to dobrze napisac numery przekaźników? Co do wiązki od czujnika....hmmm wyglada na nieuszkodzoną, ale pomierze ją wieczorem, może gdzieś będzie zwarcie.
Czujnik ciśnienia może załączyć bez naciśnięcia na guzik.
Jak odepniesz kość z czujnika ciśnienia to nie powinien się włączyć.
Nie musi być włączona żeby czujnik włączył 2 bieg. W zamyśle twórców, ciśnienie nigdy nie wzgośnie do wartości załączania bez włączonego kompresora, stąd czujnik nie ma dodatkowego sterowania, tylko ciśnieniowe. Wystarczy, że włączona jest stacyjka, na czujnik podawany jest plus, jego załączenie ciśnieniowe zamyka obwód cewki przekaźnika 1-go biegu. Problem w tym, że jak wyjmiesz przekaźnik 2 biegu to działa 1 -szy. Do niego czujnik ciśnienia już nic nie ma. Stąd kwestia wiązki czujnika temperatury. Nie bardzo rozumiem tylko czemu włącza dwa biegi. Zajadłe to uszkodzenie wiązki musiałoby być. Przeleć ją miernikiem. Przekaźniki mogę Ci sprawdzić później, będę w garażu.