witam mam pytako wymieniam olej w mojej e32 735i 88r 300tys km wskazuje licznik nie mam pojecia co było wcześniej lane ?:mad::mad: przychylam sie do Liqui Moly mineralnego co o tym myslicie ?p.s ile oleju wchodzi do tego silnika ?
Wersja do druku
witam mam pytako wymieniam olej w mojej e32 735i 88r 300tys km wskazuje licznik nie mam pojecia co było wcześniej lane ?:mad::mad: przychylam sie do Liqui Moly mineralnego co o tym myslicie ?p.s ile oleju wchodzi do tego silnika ?
witaj, olej do silnika to temat rzeka, każdy ma inne zdanie a najwiecej do powiedzenia z reguły Ci którzy nie bardzo się na sprawie znają. Liqui moly jako firma to dobry temat.(ale tu też co firma to opinia itp itd.)ważny jest nie tyle producent co paramerty. na pewno nie lej minerala(choć są tacy co jeżdzą,i uważają że robią w ten sposób swojemu silnikowi dobrze;) he),pomimo że nawet mogł na takim pracowac wcześniej, to nic, zalej półsyntetyczny, lub lepiej i z całą odpowiedzialnością to mówię pełen syntetyk np z liqui moly 5w40 high tech. (fioletowa bańka, numer kat. 1307) i wiem co mówię, przed tą operacją możesz,choć nie musisz zastosować taką płukankę też produkcji LQ engine flusch. odrazu napisze dla wszystkich krzyczących że się rozszczelni, zatrze, wypłycze itp itd etc. - nie ma prawa nic niekorzystnego się stać, wręcz przeciwnie, olej skutecznie zwiąże nagary, "umyje" silnik od środka-a czysty silnik to zdrowy silnik.nie zacznie Ci też "brać"oleju, a nawet jak teraz brał, to będzie brał mniej na syntetyku. nie rozpisując się już zbytnio jak ktoś szuka potwierdzenia tych słów odsyłam do strony liqui moly, castrola mobila , tam jak najbardziej zachęcają do przejścia na syntetyk i opisują płynące z tego korzyści. dodam też że przebieg praktycznie nie ma znaczenia na stosowany olej,a ja sam w moim m30b35 z mineralnego przeszedłem na pełno syntetyczny, choć przebieg tez w okolicy 300tys, efekt taki że przestał brać olej zupełnie, a poza tym co mnie bardziej cieszy przestał mi cieknąć uszczelniacz na wale, który na mineralu ciekł-nie od razu oczywiście, ale po 5tys km nawet się nie poci... więc coś w tym jest, poza tym nadmienię że co 15tys, robię sprawdzenie ustawienia zaworów, jak był zaraz po kupnie na mineralu, po zdjęciu pokrywy wszędzie choć niby "czysto" taki ciemny nalot, po zmianie oleju na pełen syn. po kolejnych 15tys, sprawdzenie zaworów i może jeszcze nie wszędzie, ale tak powiedzmy w 80% powierzchni żadnego nalotu,wszędzie gołe aluminium itp. jak nowy. to "namacalnie" utwierdza mnie w przekonaniu słuszności zalewania olei syntetycznych, przez całe życie pojazdu. pozdrawiam.
ja moge Ci polecic Motula 6100 oraz Agipa polsyntetyka - dobre oleje w przystepnej cenie. Obydwa to polsyntetyki, mineralnego nie zalewaj - kiedys kupilem stara e34 z zajechanym m30b35. Miala wlany polsyntetyk - wlalem mineral bo tez myslalem ze to cos poprawi - efekt odwrotny - smarowanie po odpaleniu palilo sie z dobre 15-20sec, a wczesniej kontrolka znikala po 5 sec.
Daj znac jak Ci pojdzie bo sam bym chetnie zmienil na 5W40, ale ostrzegam jesli Twoj silnik trzyma sie tylko na nagarze i pojezdzi jeszcze rok dwa i go sprzedasz, to moze sie okazac, ze tego nie doczekasz i za 2 miesiace bedzie remont bo:
1. Mozna lac polsyntetyk po mineralnym
2. Nikt nie wie jaki jest stan silnika, jesli trzyma sie tylko na nagarze to sie rozszczelni, jesli jest szczelny to sie nic nie stanie
Realia sa takie, ze nasze auta maja po 300-400 tys wiec watpie zeby bylo szczelne ^^
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...875b677904348e
Poczytaj tu.
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
I każdy będzie jeździł na Valvoline :D
ten temat to rzeka. mozna pisac i pisac i kazdy ma swoje zdanie.
najbezpieczniej jest zalac polsynt
ja akurat zawsze robie tak ze np. jesli wchodi 6 lit. to upuszcam 2 lit. i wlewam 5w50 mobila. jezdze tak z 5 tys wymieniam na pelny 5w50. wczesniej oczywsicie wszelkie dolewki tylko 5w50.
po wymianie na 5w50 jezdze 5-8 tys i znow wymieniam na 5w50 i wszystkie nastepne wymiany normalnie juz. pozniej ew. badanie na podstawie kolru.(ja dizli nie uznaje) dla dziadkow i gownozjadow.(chyba ze ktos kupuje nowy i jezdzi do 120-150 tys km)
oczywsicie wszystko alezy od stanu nagarow w silniku. ale ja zachelwionych sil;nikow poprostu nie kupuje.
ja uznaje tyko mobil1 5w50 bez wzgledu na marke(nawet maluchem,nie ktorzy pewnie beda sie smiac ze palil olej a tu dupa prawie nic, a tak w pupe dostawal)
Sry za kiepskie śledzenie forum :(
Valvoline dla mnie jest jeszcze cenowo przystępny. Fioletowy już wchodzi w strefę "drogo"
No to nie wiem jakim cudem wchodzi mi o lite mniej
A mi 7,5l
Jak już tak off-topujemy :-P
Tylko kolega nie pytał ile wchodzi do m60 tylko do b35,więc póki co Ty robisz OT :p
Chętnie się dowiem dlaczego mi wchodzi 4,7 a innym kolegom 5,7
5.7 :) u mnie ...
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Spoko ;) Jednak zawsze odkręcam korek przy misce i między czasie wyciągam filtr oleju i czekam aż spłynie wszytko do ostatniej kropli.
No to oprócz nieodpowiedniego bagnetu nie mam wytłumaczenia... :(
Racja...jutro go zmierzę !
I jak ? Mierzyłeś bagnet ? :D
Sent from my Desire HD using Tapatalk
http://img717.imageshack.us/img717/3167/imag0039hg.jpg
54cm,zmierzy mi ktoś swój bagnet ?
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
to jest wykladnia, bledy sa tylko jesli chodzi o skrzynie automatyczne, poniewaz wg. tego katalogu tylko sie spuszcza z miski bez jej odkrecania.
reszta sie zgadza
Witam jako iz nie dlugo przyjdzie czas wymiany oleju to mam pytanie ktory wybrac, dotychczas jezdzilem na mobilu 10w40 i chce go zmienic czytlem w necie i na forum na ten temat i nadal mam metlik w glowie. Wacham sie pomiedzy tymi :
http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=23
http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=23
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-145.html
Dziwne ale tak jak dzuda pisal przy wymianie oleju tez zalalem niecale 5l, silnik M30B35, wymiary bagnetu 54cm. Jest nas dwoch :)
pomoze ktos z wyborem oleju bo jutro po poludniu musze zlozyc zamowienie
Castrol Magnatec 10W-40 ! zaufaj ;)
a ja zalalem magnateca 5w40 z niemcowni ;) nie narzekam
A ja teraz kupiłem motula 6100 10w40 ...
Sent from my Desire HD using Tapatalk
A ja zakupilem Liqui Moly 10w40+MoS2 co do castrola to zrazilem sie tym ze rozlewany jest w polsce. Olej dzieki MoS2 ma zapewniac lepsze smarowanie i wyciszac prace lancucha jak zaleje to zobacze czy jest roznica.
Ja na nim piąty rok śmigam i nie widzę przeciw wskazań...nie bierze,nie dymi,ciśnienie moment gaśnie więc po co mam robić eksperymenty ;)
motul i LM nie jest mi znany i też mnie nie przekonuje :707:
szczerze polecam olej Valvoline MaxLife 10w40 bądź Valvoline MaxLife 5w40. Półsyntetyk i pełen syntetyk dla silników z dużym przebiegiem to naprawde godne oleje, sprawdzone. Neutralne i ochronne dla uszczelek, bardzo dobre właściwości czyszczące. Valvoline to jedna ze starszych marek olejowych na świecie. Najlepiej poczytać opinie na necie. Osobiście moge powiedzieć, że zmiana z Castrola Magnateca 10w40 na Valvoline MaxLife 10w40 była bardzo pozytywna. Efekt jakbym zmienił minerała na dobry półsyntetyk lub nawet syntetyk - a oba były półsyntetyczne. Silnik zaczął pracować ciszej, lżej i wyraźnie gładziej :) do tego zalałem dodatek MOS2 z Liqui Moly i efekt był jeszcze lepszy. Jakbym miał wybierać to między Valvoline a Liqui Moly. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek jako drugie auto E34 z silnikiem M50B25 i też będę lał Valvoline ;)
Pozdrawiam serdecznie!
Jestem po wymianie oleju z mobila 10w40 na wczesniej wspomnianego LM 10w40 MoS2 i od razu jest zauwazalna roznica otoz kontrolka cis.oleju gasnie o wiele wczesniej niz na mobilu. Dodatkowo mobila powinienem wymienic we wrzesniu gdyz wtedy mija rok od wymiany a ja w ciagu roku robie moze 5tys. i zlewajac go teraz olej byl jak smola czarny. Zalalem teraz szary LM i zobaczymy jak bedzie sie sprawowal. Niewiem co jest ale znowu zlalem 5l i zalalem 5l gdyz na bagnecie jest max specjalnie kupilem dodatkowy litr noi woze go w bagazniku, co jest ze jest rozbieznosc 0.7l ? Zalezy to moze od tego czy auto jst po czy przed liftem ?
Zmierz ktos ten bagnet, ja dawno nie wchodzilem i nie widzialem, ze potrzeba zmierzenia jest, a teraz jestem w innym miescie i nie mam miarki pod reka. Jak wroce zmierze.
Snajperro co zalazles i co miales wczesniej?
I kto z powodzeniem przeszedl z 15 na 10 lub 5?
bagnet zmierzony pisalem wczesniej i tak jak Dzuda ma dlugosc 54cm. ja z powodzeniem przeszedlem z 15 na 10 bez zadnych problemow i skutkow ubocznych.
Nie pracuje glosniej silnik? Zwawszy jest? Masz w planach przejsc jeszcze na 5? ;)
Jedyna rzecza jaka zauwazylem i w sumie przez to przeszdlem na 10w bylo to ze na 15w kontrolka wolno gasla i bardzo czesto pojawial sie oeldruck. Po przejsciu na 10w blad znikl i niepojawil sie do tej pory. Tak jak wczesniej pisalem po przejsciu z ch..o mobila na liquid moly kontrolka szybko gasnie (zimny silnik) a na cieplym nawet niewiem kiedy i juz jej nie ma. Przejscia na full syntetyk nie planuje gdyz 10w jest odpowiednim olejem do tego silnika i jednak juz swoje lata i przejechane kilometry ma takze obstaje przy pol syntetyku dobrej marki.
Moze ktos poradzic cos z ta rozbieznoscia oleju 0.7 litra ?
Zalalem raz i mi wystarczy, lal bede teraz lm. Niby taka marka reklam od groma a lipa. Niestety wczesniej nie maialem takiej wiedzy wiec zalalem mobil we wczesniejszym aucie lalem magnateca ale tez przereklamowany.
Poki co to niedaje mi spac rozbieznosc w ilosci oleju w ukladzie czemu wchodzi mi mniej niz powinno.
Pomoze ktos ? A czy po wymianie filtra to zbiornik odzielnie napelnia sie olejem czy normalnie nalewa sie olej tylko przez korek na pokrywie zaworow ?
normalnie nalewa sie olej mi do wczesniejszej e32 tez starczało zawsze 5l.