jak myslicie co moze byc przyczyna tego ze moje auto z tylu strasznie nisko siedzi czy moga to byc zajechane sprezyny? chce teraz zalozyc kola 20 cali i musze ja troche podniesc bo inaczej nie wejda stad te pytanie...
jak myslicie co moze byc przyczyna tego ze moje auto z tylu strasznie nisko siedzi czy moga to byc zajechane sprezyny? chce teraz zalozyc kola 20 cali i musze ja troche podniesc bo inaczej nie wejda stad te pytanie...
mogą to być sprężyny, ale też amortyzatory i kto wie co jeszcze siedzi u ciebie w aucie.
amortyzatory sa ok wszytskie bo sprawdzalem na SKP i jeszcze troche pozyja sobie :D to najprawdopodobniej beda sprezyny ale w 100 % tez nie jestem pewien dlatego zalozylem ten temat...
u mnie też nisko siedział, wymieniłem sprężyny i nic się nie zmieniło, jak masz auto z początku produkcji to te typy ponoć miały takie tendencje.
Ja osobiście dorobiłem sobie dystanse nad kolumnę mcperson i uniosłem auto o około 2cm i jest git.
moja dokladnie tez E38 730i w automacie tylko 95 rok to mowisz ze to taka wada fabryczna hm... i nowe sprezyny nie pomoga? dystanse nad kolumne mc persona? a moglbys to dokladniej opisac bo moze ja tez tak bede musial zrobic bo inaczej kol nie zaloze a 20 cali to musi troche miejsca jest a dupa nisko siedzi konkretnie co tu mozna jeszcze wykombinowac.....
@Graba730i
Bardzo bym Ciebie prosil w przyslosci o lepsze tytulowanie tematow, dodawanie prefiksow oraz uzywanie duzych liter na poczatku zdania ....
czy to jakaś wada to nie wiem, obiła mi się o uszy taka informacja, ja u siebie nie zmieniałem amorków i nie wiem czy to by nie pomogło, kolega dorobił mi pierścienie które podłożyłem między kolumnę mc person a kielich, dorabiasz jakie grube potrzebujesz i już, a i trzeba jeszcze zmienić śruby na dłuższe w mocowaniu co wiąże się z rozbieraniem kolumny (zdjęciem sprężyny) później wrzucę foto takiego pierścienia bo chyba jeszcze mam jakiś w piwnicy.
Sebek nie ma sprawy zapamietam na przyszlosc ;)
lockbud jak bys mogl to wrzuc te zdj to by mi troche pomoglo bo nie wiem juz czy kupowac te sprezyny ale jak mowisz ze to raczej nie podniesie tego tylu do gory to chyba bede musial zastosowac twoja metode bo jak to inaczej wykonac? skoro amortyzator jest ok moze ktos ma jeszcze jakis pomysl:eek:
Ja u siebie swojego czasu, szczegolnie po wsadzeniu lpg wstawilem wzocnione sprezyny, byly takie specjalnie dla pojazdow jezdzacych duzo z przyczepa. Dodatkowo przod -30mm.
Sprezynki z 740d i sprawa zalatwiona :)
W REALOEM piszą, że:
Więc o co chodzi z tymi sprężynami od 740d? Jaki jest ich numer?Cytat:
Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły.
W Etk jest tabela sprezyn. Mozna wybrac swoje wyposazenie lub model (np. rynek europy wschodniej). Tak samo bylo zawieszenie z przeznaczeniem na rynek europy wschodniej.
Wg. niej wybralem to co mnie interesowalo i zakupilem okazyjnie nowki na portalu aukcyjnym za 200 pln:
Wyposazenie S969A - dodatkowe wyposazenie tyl +75kg (w moim przypadku lpg i bagaz rodzinny :D)
http://i563.photobucket.com/albums/s...federn_etk.jpg
czyli te od 740d sa mocniejsze tak? a co myslicie o sprezynach od iL bo mam okazje kupic nowe K+F 168 zł / 1 szt wtedy te kolo napewno by mi weszlo z tylu...
albo Monroe 152 zł / 1 szt.
ale od iL moglo by troche za wysoko podniesc tyl i pewnie by smiesznie wygladalo sam nie wiem ale jak kupie zwykle Monroe to tez musi podniesc troche do gory tylko nie wiem czy wystarczajaco zeby zamontowac to kolo...
dodam ze w kole jest butla z gazem plus kolo zapasowe plus czasem bagaz
sprawdzalem sprezyny w miare zdrowe, popekane nie sa ani nic tylko takie kropeczki rdzy ale groznie to nie wyglada tylko dlaczego tak nisko stoi pytanie za 100 punktow...
sprezyny z 740d sa najmocniejsze ze wzgledu na wage auta poniewaz jest maksymalnie wyposazone mam rozumiec.
a co to jest te nivo dokladniej?
o to juz jest skomplikowane :D a montaz pewnie jeszcze bardziej... a same sprezyny jak bym wrzucil od iL do ''krotkiej'' to co by sie stalo?
Ja dorabiałem takie dystanse, stalowe ocynkowane, oczywiście po zabiegu obowiązkowa zbieżność.
http://images41.fotosik.pl/810/d87dc4c9706f6470med.jpg
Ale gdybym wiedział wcześniej że sprężyny z 740 załatwią sprawę to bym się w to nie bawił, choć w moim przypadku miałem jeszcze inny problem,
a mianowicie z prawej strony auto siedziało trocę niżej i tymi dystansami to wyeliminowałem.
no szczerze powiem nie glupi pomysl ale gdzie takie cos dorobic najlepiej u jakiegos znajomego mechanika...
tez racja hehe :) dokladne wymiary podac itp.
Jak beda slabe sprezyny to bedzie dobijac na dolach dystanse niewiele pomoga jedynie mocniejsze sprezyny . jak kiedys mialem passata to do mocowania amortyzatora u dolu spawalismy jeszcze jedno takie samo mocowanie i stal wyzej, w mojej siodemce jak kupilem bardzo nisko stala bo byl gaz w kole i zawsze ze mna jakies graty jezdza. wymienilem sprezyny i dalem jeszcze po dystansie to zaczela stac jak ta lala
to sprezyny tez chyba jednak bede musial wymienic tylko zastanawiam sie jak te dystanse dorobic i gdzie?
wiecie jakie dokladne wymiary sa?
a to co by sie stalo jak bym wrocil do normalnej e 38 sprezynki od longa?
Dodam tylko że u mnie nic nie dobijało, zmieniłem sprężyny bo stał nisko, założyłem lesio forse czy jakoś tak i nic się nie zmieniło więc dorobiłem dystanse i jest ok, ale gdybym wiedział że uzyskam ten efekt zakładając sprężyny z 740 to tak bym zrobił zamiast dorabiania dystansów. Jeżeli bardzo upierasz się na dystanse
najlepiej rozebrać kolumnę i z mocowaniem kolumny pojechać do tokarza który dorobi to wg wzoru.
ale pewnosci tez nie mam czy sprezyny z 740 d zalatwia sprawe...
http://www.bmw-tech.pl/images/niski-tyl/bmw-e38-750.jpg
tak macie ten tył? :)
no cos w tym stylu...
nie mam pewnosci bo nie wiem czy wystarczajaco podniesie auto na tyle ze zmiesci sie tam kolo 20 cali i wogole z tegop co patrzylem to moje sprezyny nie sa popekane ani nic...