Hello,
Mam pytanie, co daje ta zwężka w dolocie ( przed filtrem powietrza) ?
http://i56.tinypic.com/291dpg1.jpg
Wersja do druku
Hello,
Mam pytanie, co daje ta zwężka w dolocie ( przed filtrem powietrza) ?
http://i56.tinypic.com/291dpg1.jpg
silencer ;)
No a kwestia przepływu powietrza ?
Bo przecież rura dolotu bez tej zwężki ma większą średnice, Może to mieć jakiś wpływ na prace silnika ?
A wiesz, że m52b28 to bardzo mocno stłumiony silnik? Przecież ma 300ccm wiecej a osiągi jak 2,5.
ta zwężka schładza powietrze zasysane było już o tym ..
BOSS w prosty sposób schładza ... jak chcesz zjeść gorące jedzenie czy herbatkę wypić, co robisz? przymykasz "dzióbek " i dmuchasz, i leci zimniejsze. czy nie?... przymykając usta robisz tez coś w rodzaju zwężki, i nie ma tu znaczenia czy dmuchamy czy zasysamy.. prościej nie potrafię tego wytłumaczyć
mati-e28 tylko pytanie po co miala by to powietrze schladzac ? Przeciez to uklad wolno ssacy i zasysane powietrze ma temperature otoczenia .
Z tego co wiem (bynajmniej z tych co widziałem w benzynach) to większość rur dolotowych do puszki filtra powietrza mają zawęrzoną średnicę w stosunku do wylotu z puszki. Są ludzie z większą wiedzą więc może zabiorą zdanie. Pozwolę sobie zmieścić fotkę wykresu mocy (nie cale 214 koni) kolegi który w E36 328 miał kolektor ssący z silnika M50, słyszałem też o wyniku 222 koni co przedstawia ile zdławiony jest M52 2,8 ....
http://img685.imageshack.us/img685/4316/haki.jpg
A ja potwierdzam to co napisalem wyżej,
To nie tylko subiektywne odczucia ale i fakty,
Możecie sie śmiać ale mamy takie miejsce w bytomiu ( kawalek nieruchliwej prostej ) gdzie mierzymy czasy,
Przed wywaleniem zwężki czasy byly w przedziale od 10s do 10.5 sekundy do km/h ( na Rondelkach 18", ok 6 przejazdów pomiarowych )
Dziś mierzyliśmy po wywaleniu zwężki w żadnym pomiarze nie wyszlo więcej jak 10.0 sekund ;o Przedzial byl od 9,6 do 10s, czyli jakaś poprawa jest,
Możecie sie śmiać ale póki co zostawiam dolot bez zwężki :)
jestem ciekawy czy jak tem powietrza sie zwiększy to czy bez zwężki będzie gorzej
Jeszcze załóż kolektor ssący z m50b25 :http://img210.imageshack.us/f/intakeportcomparo1.jpg/
Bez przeróbki nie pasuje,ale wszystko da się zrobić.
Zwężka w dolocie praktycznie każdego silnika jest nie po to aby schładzać powietrze, tylko po to żeby dźwięk zasysanego powietrza przez silnik był mniejszy, cichszy o mniej donośnej barwie. Po wyjęciu tej zwężki na pewno odczułeś zarówno lesze osiągi, jak i nieco inny dźwięk, szczególnie przy dużym obciążeniu i maksymalnie otwartej przepustnicy.
W silniku m52b28, powszechne jest montowanie kolektora dolotowego od b25, oraz wałków rozrządu od silnika s52b32. Z takimi modyfikacjami te silniki wypluwają na hamowniach ok 230- 240km.
Jak zamontowałbym kolektor to pewnie trzeba jeszcze jakiś dobry program do niego zrobić ..?
Bo sam kolektor to słyszałem że faktycznie doda kucyków, ale podobno spalanie wzrasta, a na to nie moge sobie pozwolić bo 728 straci sens istnienia :p
a bez zwężki nie zauważyłem wzrostu spalania, nawet wydaje mi sie że będzie lepiej bo mniej go musze cisnąć przy normalnej jezdzie :)
Są jakieś dane przy jakiej temp powietrza zewnętrznego, silnik stanie sie mniej wydajny ?
Podobny patent robiłem u siebie w M60B40 i tez jest poprawa in plus :)
Tu masz opis jak przerobić kolektor ssący z m50b25 żeby pasował do 2.8:
http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi...ansaugbruecke/
Przy zmianie samego kolektora moc wzrasta o około 15 koni.
Powietrze rozprezajac się staje się chlodniejsze.
Czyli co panowie warto to wyciagnac?? duzo trzeba rozkrecania zeby to ustrojstwo wyciagnac??