Panowie! Zachciało mi się kierownicę cywilną wymienić na trójramienną z M-pakietu. eMki są dostępne z poduszkami jedno i dwu nabojowymi. Nie bardzo wiem jaką wersję wybrać. Która będzie pasowała do mojej 728i z 1997 roku?
Wersja do druku
Panowie! Zachciało mi się kierownicę cywilną wymienić na trójramienną z M-pakietu. eMki są dostępne z poduszkami jedno i dwu nabojowymi. Nie bardzo wiem jaką wersję wybrać. Która będzie pasowała do mojej 728i z 1997 roku?
Z tego co pamietam 2-nabojowy jest od 10/99.
Jednak kierownice mozna tez dzielic na:
94-96
96-99
Najprościej to wykręcić airbag u siebie i sprawdzić ile ma nabojów(ile par kabli do niego dochodzi).
Przy okazji jesteś w stanie sprawdzić czy potrzebujesz kierownicę przed czy po liftingu.
Polift miał gniazdo w taśmie, do którego dopinało się airbag i multifunkcję
W przedlifcie wychodzą przewody z taśmy do obu tych elementów.
Moja 7 jest przed-liftingowa. Czyli najlepiej sprawdzić kierownice mimo iż auto rocznik 97?
Masz poduszkę jednonabojową i takiej musisz szukać.
Tak zrobiłem - kupiłem jednonabojową. Dziękuję za pomoc!
jezeli kupisz z poduszka dwu nabojową to spokojna głowa ;) pomiedzy jedna parę kabelków wlutowujesz oporniczek i wszystko smiga ;) pozdrawiam !
no ale pozostaje jeszcze problem z mulitfunkcja jak sie domyslam?
W tym roczniku co kolega ma, z tego co kojarzę nie było już modułu MFL pod kolumną kierownicy, a wszystko było już w samej kierze, więc problemów nie powinno być
musisz zrobic opornik jak masz kable pod 2 nabojowa a montujesz jedno i masz pare kabli wolna, bo bedzie ci sie swiecic poduszka na konsoli
Czyli z tą kierownicą (jednonabojowa) to jest takie plug and play? Wyrzucam starą, wkładam nową i powinno działać czy trzeba coś kodować?
Wszystko powinno być OK. Dla bezpieczeństwa odłącz sobie aku jak będziesz to robił.
Ok. Dzięki za szybką odpowiedź!
Zmieniając poduszkę jedno nabojową na jedno nabojową(i analogicznie dwu nabojową) robota jest na zasadzie plug&play.
Jak już Evan wspomniał, warto odłączyć akumulator, unikniemy błędu Airbag i konieczności kasowania błędu.
Jak masz poduchę dwunabojową to takową też szukasz i montujesz, a nie robisz druciarstwa i ryzykujesz zdrowia.
W tym przypadku kolega w aucie ma jednonabojową, więc nawet jakby użył dwunabojowej to nie musi nic kombinować z rezystorami.
Równie dobrze można kupić zaślepkę poduchy do M-ki zamiast płacić za poduchę dwunabojową, a do wtyczki wlutować 2 rezystory, tylko jaki to ma sens, to już chyba bezpieczniej byłoby wyłączyć całkowicie układ airbag.