Mam zamiar założyć sobie instalacje gazowa do swojej 735 98rok doradźcie mi jaka instalacje założyć słyszałem ze STAG 300 jest dobry
Wersja do druku
Mam zamiar założyć sobie instalacje gazowa do swojej 735 98rok doradźcie mi jaka instalacje założyć słyszałem ze STAG 300 jest dobry
Jak chcesz naprawde bardzo dobrą instlacje to rozejrzyj się z prinsem, jednak musisz się liczyć z tym że jakość takiej instalacji jest adekwatna do ceny :)
Mam STAG 300 Plus, wszystko działa jak należy. Cena instalacji zależy od komponentów. Jak masz dobry reduktor i wtryski to wcale nie musisz wydawać dużo pieniędzy na Prinsa ;)
a może możecie polecić jakiś serwis w w Warszawie lub mazowieckim gdzie mi to założą ceny w Warszawie się sporo różnią niż ceny np w Siedlcach w Siedlcach jest taniej
Montuj Stag-a i będzie dobrze :D
Kupisz Prinsa, BRC czy coś takiego, to z każdym gównem będziesz szukał serwisu. Stag-a ogarną na każdym warsztacie.
Pozdrawiam.
Jak jesteś z Wawy to zgłoś się do Nikosia on założy Ci to co trzeba i jak trzeba.
Kolego ja mam Staga i jakoś to chodzi ;) ale musze reduktor wymienić na lepszy bo ten co mam dziwnie czsem gwizda a na gazie przejechane ok 30000km wtryski już zmieniłem
Kazdy ma swoje doswiadczenia. Powiem tak:
- chcesz miec malo stresu i masz odlozone na instalacje - Prins
- liczysz sie z kasa Stag (i tylko odpowiednia konfiguracja)
A najwazniejszy to MONTAZ.
stag na wtryskiwaczach i reduktorze prinsa wyjdzie tyle samo co prins a jest zdecydowanie lepszy
Również tak uważam. Wszystko zależy od montażysty. Stag to nie jest kompletny system a jedynie sterownik. Reszta elementów zależy od tego kto montuje. Da dobre części to będzie działać super, da najtańszy szajs, to będą kłopoty. Ale sterownik jest super i warto założyć.Cytat:
Zamieszczone przez p3xeon
Też popieram Stag jest zdecydowanie lepszy od Prinsa
Prins obecnie odrobinę psuje sobie wyrobioną przez lata opinię (nawet w swojej ojczyźnie(Prins-a oczywiście) montażysta proponował mi w zamian Landi Renzo Omegas).
Nawet wspomniany Nikoś pisze na forum lpg-forum.pl wyraźnie że Prins jest "przeceniony", Stag z dobrze dobranymi gratami będzie instalką bardzo dobrą (aczkolwiek dobre graty też kosztują i cena rośnie) .
Osobiście proponuję Ci poczytać, popytać, pomyśleć nad Landi Renzo Omegas (dobra elektronika i wszystkie graty od jednego producenta dzięki czemu elektronika "zna się z tym wszystkim bardzo dobrze"
Cenowo wyjdzie Cię pewnie taka kolejność (drogo-tanio) Prins, L-R, Stag
A i "pchanie łap" do instalki z V8 pod maską przez "byle kogo" może się drogo skończyć.
ok dzięki wielkie za pomoc muszę teraz znaleźć kogoś kto zakładał instalacje do BMW i się na tym zna może możecie mi kogoś polecić w warszawie?
W Legionowie m. in. Staga300 zakładał Czarek do swojej v8 i po prawie 2 latach jest zadowolony..
Cena 3tys / 2 lata temu.
kilka tematów niżej w temacie lpg arkadiusza było napisane ile porządna instalacja lpg kosztuje i jakie są efekty taniej instalacji a ja ostatnio wrzucałem test jak tanie podzespoły instalacji gazowej działają
Założyłem Staga 300 PLUS tak informacyjnie w wawie powiedzieli mi 4400zl w Siedlcach ta sama instalacja jest tańsza o 1000zl jak coś dam kontakt
To może napisz jakie masz wtryski i reduktor a okaże się czy to okazja.
Witam,
podepnę się do tematu, zamierzam założyć instalacje gazową STAG 300 i "gazownik" zaproponował mi taką konfiguracje:
instalacji na sterowniku Stag 300 Plus i dwóch reduktorach Magic jet, wtryskiwacze Magicjet - Koszt 3100zł brutto.
Proszę o opinię tego zestawu.
Co do wtrysków to zaproponuj mu http://allegro.pl/wtryskiwacz-gazu-h...398216015.html bo magici się rozjadą po 20-30 kkm koszt 120 zł szt a nie 170 za 4 więc już popdnosi cene. A co do reduktora to musisz poczytać bo nie jestem pewien co do niego. Pomyśl nad lepszymi sprzętami bo szkoda takiego silnika psuć.
Pozdrawiam
Zamiast tych reduktorów może lepszy były 2 x KME Silver. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Wtryski Hana fajna sprawa. Dobre i można wymieniać pojedynczo tylko, że 1 gotowa listwa wyjdzie ok. 500zł ale będzie bardzo dobrze. Gdybyś chciał jednak taniej to może warto pomyśleć o Valtek 34 http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-w...393300952.html Niestety one są nierozbieralne, czyli jak padnie 1 wtrysk to wymieniasz całą listwę. Dlatego Hana jest lepsza.
Generalnie sprawa była już wielokrotnie poruszana. Na instalce do 4.0 i 4.4 nie ma co oszczędzać, bo będziesz później niezadowolony.
dziękuję za wstępne opinie i wypowiedzi w temacie, i ewentualnie proszę o jakieś podpowiedzi co by było dobre, lepsze, najlepsze i oczywiście jakiś zarys kosztów. Ja popytam jeszcze u innych "gazowników" i zobaczymy co dalej.
Silwery dobra sprawa moc realna do 150 kucy. Można pomyśleć nad goldami bo one maja realnie 200 (a nie jak producent podaje 360) i nie będą pracować na prawie max jak silwer, chociaż wszystko zależy od właściciela. Jak lubi dlugo butować to radziłbym jednak goldy a jak czasem tylko przyciśnie to silwery objadą.
Co do Valteków to zarazie bym ich nie polecał. Są stosunkowo nowym produktem i nie wiadomo jak długo mogą pociągnąć. Jak są lepsze 3x o starych to i tak szkoda kasy na nie. Wczoraj kalibrowałem moje valteki typ 30. Od nowości zrobiły 4000 i 5 z 8 było już rozkalibrowane.
Makaron
Ceny podzespołów są nast:
komp ok 800
wtryski 1000
2 reduktory 600-700
butla 500-600
reszta części ok 600-800
i tu już jest 3900 za graty
Gazownicy mają upusty więc myślę żę ich to wynosi jakieś 3000 i z 1000 za robotę. Myślę że na tych częściach to ok 4000 jak nic powiedzą ale musisz pytać
Rozmawiałem teraz przez telefon z "gazownikami" o bardzo dobrej opinii w Krakowie i faktycznie z ich wyliczeń cena 5,5 tyś za taki zestaw:
-sterownik: STAG 300 PLUS
-reduktor: 2x MAGIC III (3)
-wtryski: HANA H2000 MODEL A ZIELONY
-zbiornik: W KOLE
-okablowanie: STAG 300 "8"
-wlew gazu we wlewie paliwa
i jeszcze dodał że oni zasilanie gazu ze zbiornika na reduktory (o ile dobrze zrozumiałem) ciągną dwiema rurkami zasilającymi żeby nie było problemu z niewydajności (braku gazu przy wysokich obrotach)
czas instalacji dwa dni.
Proszę o wypowiedzi.
Że tak powiem to trochę drogo:
tak jak pisałem:
http://www.drypa.pl/produkt1667_WTRY...ektronika.html
980 +
http://www.drypa.pl/produkt1885_REDU...r_Magic_3.html
2x160 +
wtryski 1000 +
http://www.drypa.pl/produkt663_ZBIOR...lny_Stako.html
350 + wielozawór ok 250+
reszta 500 (węże, rurki, trójniki itp)
Wychodzi dla zwykłego śmiertelnika 3400 to trochę za dużo wg mnie za tą instalację sobie życzą a pewnie mają ze 20% zniżki.
Może spróbuj z mini negocjować cenę.
Czasami wydaje mi się że jak jacyś mechanicy zobaczą u siebie BMW to im się zapalają dodatkowe kontrolki z zerami.
Pozdrawiam
Witam a ja dla odmiany polecam BRC, zero problemów co prawda dopiero 20tyś przelatałem na BRC ale na razie odpukać
jestem zadowolony. Mój znajomy w Audi S8 z 2006 jezdzi 2 rok na BRC i chwali sobie tą instalację.
Także ilu użytkowników tyle opini. Pozdrawiam
Kolego drakula24 dzięki za wyrażenie swojego zdania ,ale powiem ci że w Krakowie jest chyba jeden konkretny warsztat co ogarnia BRC, dlatego zostanę przy STAG 300 (jako sterownik) i teraz zastanawia mnie to co napisał Adrian1031 w ostatnim jego poście czy faktyczne ten "gazownik " z Krakowa z renomą o którym pisałem że wycenił komplet na 5,5 tyś to grubo nie przesadził, choć z drugiej strony wolny termin miał dopiero na 26.01.0211
Co do osprzętu to też sprawa wygląda tak: CENY ALLEGRO
GAZOWNIK KRAKÓW 5,5 tyś(całość)
-sterownik: STAG 300 PLUS cena: od 750-980 zł
-reduktor: 2x MAGIC III (3) cena: 166 zł/szt = 332 zł
-wtryski: HANA H2000 MODEL A ZIELONY cena: 112zł/szt = 986 zł
-zbiornik: W KOLE cena: od 300-400 zł
GAZOWNIK: AUTOGAZ MONTAŻ - SERWIS 4 2 - 2 6 2 P O C Z E S N A 3100zł
U L . Ś L Ą S K A 6 9 , B A R G Ł Y
-sterownik: STAG 300 PLUS cena: od 750-980 (ten sam co w Krakowie)
-reduktor: 2x MAGIC JET cena: 165zł/szt = 330 zł (cena podobna to i jakość chyba też)
-wtryski: MAGIC JET cena: 120zł/ chyba cała listwa ( i tu cena może mówić o jakości)
-zbiornik: W KOLE cena: od 300-400 zł
Wiadomo że do tego dochodzą dodatki związane z instalacją.
I teraz moje spostrzeżenie czy nie warto by było u gościa z Poczesnej zmienić w konfiguracji tylko wtryski na HANA H2000 i dopłacić różnice rzędu 700zł bo tak jeden i drugi montażysta daje 2 lata pełnej gwarancji, bo wynika z obliczeń że jeden robociznę liczy około 1000zł a drugi ponad 2000zł
Chyba że ktoś ma wiedzę NEGATYWNĄ na temat tego gazownika z POCZESNEJ ?
Co do gazownika z poczesnej to znam tylko jeden temat:
mianowicie znajomy vectra b pojechał do gościa (ponoć umówiony) a ten nie za bardzo chciał się zabrać za robotę. Znajomy miał tylko padnięte wtryskiwacze. Nie słyszałem żadnych innych negatywnych ani pozytywnych opinii na ten temat ( mieszkam 20km od warsztatu)
Nie chce go odradzać, nie wiem jak instaluje ale przy instalacji pamiętaj aby wkrętki w kolektorze były jak najbliżej głowicy, wężyki od wtryskiwaczy jak najkrótsze (hany są pojedyncze więc nawet lepiej), butla jeżeli w kole to zawór od strony zderzaka, dobrze jeżeli kolektor ściągany przy nawiercaniu ( wiadomo wióry), czujnik temp gazu tak umiejscowiony aby nie wiało na niego powietrze.
Jak masz już trochę nalatane na świecach to wymień je przed założeniem instalacji.
A podstawa i to jest najważniejsze aby auto na pb było na 1000% sprawne.
Jak się zdecydujesz to daj znać co i jak.
Jeszcze co do reduktora to zastanów się czy nie dołożyć 300 i kupić 2 kme goldow lu silwerór. Będą bardzo dobrze sobie radziły. U mnie jest już 2.5 roku i chodzi nadal. Co do magiców to słyszałem że lubią sobie puścić gaz do układu chłodzenia a to nie jest zbyt bezpieczne, zresztą patrząc na cenę to bałbym się zakładać do tak mocnego auta.
Adrian1031 jeżeli chłop by ściągał kolektory to czy wiąże się to z wymianą uszczelek? czy na starych nie będzie kłopotu z ciśnieniem w kolektorze ssącym i druga sprawa "zawór od strony zderzaka" chodzi o wlew do tankowania gazu? bo ten pisał mi że wlew pod klapką paliwową.
Co do ściągania kolektorów to na bank muszą być nowe uszczelki. Przy starych mogły by wyjść niezłe klocki z lewym powietrzem. Nie wiem za bardzo jak szkodzi plastyk po wywierceniu dziur na wkrętki. Wiadomo dostaje się do cylindrów. Więc w tym temacie może niech się wypowiedzą ludzie, którzy mają większe pojęcie ode mnie.
Odnośnie zaworu to chodziło mi o wielozawór wkręcony do butli aby był od strony zderzaka. Jak obrócą w stronę siedzeń to przy końcówce gazu jak będziesz przyspieszał to gaz będzie uciekał do tylu (syfon nie będzie zaciągał gazu) i będą spadki ciśnienia.
Może ktoś faktycznie wypowie się odnośnie tego wiercenia w kolektorach, co i jak z tymi wiórami plastyku, bo jakoś nie bardzo wydaje mi się żeby "gazownicy" ściągali kolektory
Dobrzy gazownicy zdejmują kolektor
a zakład w poczesnej to świadomy zakup problemów
ps. licząc graty nie policzyłeś wszystkiego