czesc koledzy co mozecie powiedziec o 2.5 tds w e 38 bo kolega cos takiego wynalazl i zastanawia sie nad kupnem. dzieki za pomoc
Wersja do druku
czesc koledzy co mozecie powiedziec o 2.5 tds w e 38 bo kolega cos takiego wynalazl i zastanawia sie nad kupnem. dzieki za pomoc
Jak w sensownym stanie to tylko brać ,zapodaj jakies foty ,pooglądamy i sie wypowiemy :)
chodzi mi o to czy ten silnik daje rade przey tej masie?
Daje daje. A do tego jest bardzo oszczędny :) 10-11l miasto.
spokojnie daje rady ,to najoszczędniejsze e 38 :)
miałem w automacie,by innej opcji nie widzę w TDS żeby silnik był w dobrym stanie,auto jeżdzi,jest w miarę tanio -spalanie u mnie 14l miasto-przecież to TDS nowy nie jest a 10-11 to w e39 pali-przerobiłem 3 takie.
Podsumowując-przynajmniej diesel,owszej auto jeżdzi całkiem,jak astra z 1.2 trzeba znależć jak zawsze w dobrym stanie,sprawdzić turbo i wtryski często leją a w tedy najczęściej środkowy do wymiany 800zł i przy tym wyrażnie kapie i czuć ropę.
Ogólnie warte kupna ale w bdb stanie i co mogę powiedzieć na przyszłość na pewno przy sprzedaży sie nie zarobi na tym egzemplarzu-polecam ale jak chcesz go na dłużej
najbardziej przyjrzyj się właśnie wtryskowi sterującemu często przecieka. Oblukaj turbo czy suche jak auto jeżdzi czy nie zostawia za sobą czarnej dużej chmury dymu, no i czuły punkt pompa paliwa. Sprawdz jak odpala na ciepłym silniku czy pracuje równo nie faluje nie wpada w dziwne wibracje na jałowym. To podstawy odnośnie silnika.
To sie zdziwisz kolego, znajomy ma w automacie i pali nie wiecej jak 11 przy normlanej jezdzieCytat:
Zamieszczone przez bobibmw
Pogratulować albo ma nowy silnik,albo picuje,bo jak silnik pali mniej niż katalogowo w czasie produkcji mu podali to już po tych 10 latach eksploatacji naprawdę cud.
Co nie znaczy że 14l to żle,bo dla mnie bdb jeszcze w dieselu i nie mam najmniejszych niechęci co do TDS,bo je miałem i dlatego podaje.
14 ltr w mieście to przesada ,ale mozna wszystko ,mam 2 tdsy w e 38 i e 36 i żadna tyle nigdy nie spaliła ,ale wierzę ,że sa zdolni :)
Co do wtrysku sterującego mozna go za przysłowiowe 5 zł uszczelnć i po krzyku ,a co do pozostałych to wtryski w TDSach sa raczej nie do zajechania ,a jak juz to wymiana końcówek po 50 zł sztuka ,najtańszych.
Turbo ,nie psuje sie tak jak w 3.0 D błyskawicznie zasyfiając wtryski katalizator i intercooler ,tylko stopniowo ,regeneracja z roczną gwarancją około 800 zł.
Ewentualne drgania silnika i zapalanie na ciepłym to kwestia pompy ,ale tez do opanowania i sprawdzenia.
Mysle ,że nie musze porównywac kosztów takich wymian np w 3.0 D :cool:
Zawsze będę twierdził ,że e38 w TDSie jest natańszym autem w tej klasie jeżeli chodzi o eksploatację :cool:
I tu, ELVIS, masz moje pełne poparcie. ;)Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
11 litrow miasto???? 4.0d pali 13,8 we wroclawiu wiec jakie to ekonomiczne????
Cytat:
Zamieszczone przez szczurek
Pisząc o ekonomice mamy na mysli ewentualne naprawy ,nawet nie chciałbym wiedzieć jak wyglądają kasowo w 4.0 D :x
Poza tym TDS pojedzie na prawie wszystkim :cool:
P.S. Dalej mam smaka kupic takiego 4.0 D :cool:
mi pali 13-14 w miescie, i niema turbo, swiec zarowych, pompy rotacyjnej, cieknacych wtryskiwaczy i odpala mi identycznie na cieplm i zimym wiec jakie tu jest najekonomiczniejsze auto????? ;)
Miałem TDSa w e34 i nigdy już nie kupię auta z tym silnikiem. Nie wiem może jestem zbyt wymagający, ale spalanie na poziomie 10-11l na mieście przy 143km nie było jakieś super.. wolałbym kupić 728 i ewentualnie zagazować.
Krzywy ,ja swoim TDSem zrobiłem ponad 200tys , zaoszczędziłęm na drugie auto :)Cytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Nie wciskaj ,ze Twoje M60 jest idealne ,nie buja nie bierze oleju ,nie trzeba świec wymieniać i nic nie walnie co kosztuje krocie ,np kpl cewek ;(\
duga sprawa jadza w mieście i w mieście może być rózna ,jeżeli chodzi o spalanie ,jak wiem mieszkasz w mniejszym mieście ,więc nie porównuj do jazdy np w Katowicach czy w jeszcze większym,bo tam nie bedziesz mieć w Twojej 13-14 ltr tylko więcej ,albo bedziesz jechał 40 km na godzinę :)
To i ja się wypowiem na temat TDS'a bo miałem go w e36. Może tylko tyle: jak szukałem e38 to miałem serdecznie dość diesla i stwierdziłem, że tylko benzyna mnie interesuje. Zadnych kłopotów z zapalaniem na ciepłym (regeneracja pompy), jakimś turbo, wtryskiwaczami, czy przewodami EGR.... dość. Benzyna i prosty wolnossący silniczek.
Cenię spokój bardziej, niż te 12 l/100 średniego spalania :cool:
Z tego tematu wychodzi, że najlepszym silnikiem do E-38 jest TDS :hah: :hah: :hah:
dynamika poloneza, spalanie jak w 728i i naprawy jak w 740i hahahahaha
Cytat:
Zamieszczone przez Zdzira 850I
osobiście uważam,ze to ostro przesadzone....
zaniedbane 4.4 także potrafi zniszczyć finansowo i zniesmaczyć
Czy Ci się to podoba czy nie, w wielu aspektach jest to najtańsza jednostka. Póki co, nawet na tym forum czytamy o spektakularnych naprawach V8, gdzie cena remontu silnika mniej więcej pokrywa się z ceną zakupu kompletnego auta. A to, że TDS nie ma przyspieszenia V8... Żadna wada. To jest tylko jeden z parametrów. Z cenami napraw cokolwiek przesadziłeś, ale to pewnie wynika z Twojej nieznajomości tematu, co się psuje i ile kosztuje usunięcie usterki. ;)Cytat:
Zamieszczone przez Zdzira 850I
Koledzy, zostańmy przy konkretach. Liczą się fakty a nie niepokryte niczym hasła. To tak jak dyskusja PB-LPG.Cytat:
Zamieszczone przez Zdzira 850I
A i ogólnie wiadomo, iż każda zaniedbana jednostka potrafi wyciągnąć ostatnia złotówkę.
Kolega zakładając temat, chciał wiedzieć jaka jednostka jest 2,5 TD!!!
:D Bardzo oszczędny na prawdę :) to mój ganiany 3.0d tyle pali :PCytat:
Zamieszczone przez Ravdnl
Z moich doświadczeń z tym silnikiem:
OBOWIĄZKOWO MUSI JEŹDZIĆ NA PEŁNYM SYNTETYKU!!!
1. Silnik niezniszczalny
2. Bardzo rzadkie awarie
3. Bardzo tani w naprawach
Minusy to właśnie PALIWOŻERNOŚĆ, padający wtrysk sterujący, na słabej pompie wtryskowej będzie słabo palił głównie na ciepłym no i pompa wody, która zużywa się szybciej niż w jakiejkolwiek innej konstrukcji Diesla
Co tu dużo gadać zepsuć się może wszystko a naprawy są nieporównywalnie tańsze jak innych Diesli. Walnie turbo ok regeneracja ale fakt jest taki, że jest nieporównywalnie bardziej żywotnie jak w 3.0d a o 4.0d nawet nie wspomnę do tego jest tańsze w regeneracji! Walnie wtrysk sterujący i... kupujesz od Opla Omegi może być nawet nowy chyba 650zł pozostałe są śmiesznie tanie. Jak padnie pompa wtryskowa to regeneracja ok 2000zł
W 3.0d pomp masz 3 najtańsza z nich 400zł najdroższa ponad tysiąc-regeneracja (nowa nawet nie chce wiedzieć ile), regeneracja wtrysków ok 3tys, regeneracja turbo też tysiąc minimum... a gdzie robocizna i inne duperele nie mówiąc o wiecznych poszukiwaniach winnego problemów...
Ja TDSa wspominam bardzo dobrze i zadbanego bardzo polecam ważne aby jeździł na dobrym paliwie i zalewany był syntetykiem, pilnować pompy wody aby nie przegrzać auta bo to właśnie od przegrzania i to niejednokrotnego pękają głowice w tych silnikach ale na to odporny nie jest żaden, niestety auta nie są idioto odporne!
Polecam jak najbardziej silnik jednak przychylam się opcji manualnej skrzyni biegów.
Cytat:
Zamieszczone przez Zdzira 850I
Zdzira z całym szacunkiem ,ale jak da sie zauważyć to najlepszy silnik w BMW jest ten jaki obecnie masz w swoim aucie ,ale bez urazy kolego :cool:
Temat jest silnik TDS w e 38 ,możesz sobie gadać co chcesz ,ale tak jak napisał sylwekk co do napraw ,porządne uszczelnienie V-ki ,albo wymiana np rozrządu ,kosztuje tyle co cały remont TDSa .......
Zawsze jest cos za coś i nadal będę twierdził ,że stosunek ekonomiki do osiągów w TDSie bije na głowę wszystkie Vki w BMW.
Jedynie TDSa można porównywać do 2.8 ,ale jeżdziłem mało i sie nie wypowiadam :)
Sam start TDSem jest porównywalny z 2,8 (moment ten sam, tylko w innym miejscu). Oczywiście TDS-owi brakuje obrotów do pracy bo od turbodziury do końca ma ich raptem 3 tys, gdzie 2,8 kręci się sporo dalej, a momentu przybywa wraz z obrotami.Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Moje doświadczenia z TDS-em: uszczelnienie pompy wtryskowej kompletne, wykonane własnym sumptem - 36 zł za komplet uszczelek w Boschu, naprawa głowicy po przegrzaniu (nie w moim aucie) - 1400 zł za spawanie pęknięć na wszystkich 6-iu cylindrach wraz z planowaniem. Do tego uszczelki i nowe śruby - koszt łączny około 1900 zł. TDS-y z e34 miały jeszcze poważny problem z nastawnikiem pompy (potencjometryczny, zastąpiony później indykcyjnym). Zapewniam, że mając odrobinę pojęcia o mechanice silnik TDS można naprawiać w siermiężnych warunkach, bo nawet lista narzędzi specjalnych nie szokuje.
No i na koniec o spalaniu - z automatem faktycznie jest ciut gorzej, ale manual w mieście rozmiarów Warszawy zimową porą zbliża się do magicznej 10-tki na 100km, latem około 9. Jazda z głową, bez "pałowania". W trasie - jadąc emerycko można osiągnąć wartości fabryczne (ale kto by tak chciał jeździć). Prędkości oscylujące w zakresie 90-140 km/h - średnio 7,5 l/100km.
Miałem jednego w życiu TDS i powiem jedno życzę wszystkim tak udanego samochodu jak był mój. I mimo tych zbędnych wówczas gadek innych że TDS znaczy Tylko Do Sprzedania, absolutnie się z tym nie zgodzę. Jak kupujesz ogarnięty nie katowany samochód i dbasz o niego to i poczciwy starej konstrukcji TDS może dużo i długo posłużyć. Zresztą zrobić pompę w TDS-ie jest równoznaczne z wymianą 1-2 wtrysków w CR. Więc nie jest napewno żle, ani drogo. Pompy przecież tak samo padają np w VW i te same praktycznie usterki zasyfione nastawniki, wysypujące się mapy wtryskowe itd. Mocą napewno nie grzeszy, ale to przecież stara poczciwa konstrukcja, której nowe diesle mogą tylko pozazdościć, mam na myśli ich długoletnią żywotność.
Oj ta Elvis nieczytaj doslownie :D ale ja naprawde uwazam ze awaryjnosc diesla jest duuuuuzo wieksze niz benzyny, ja w swoim silniku (a pzejechalem 80tys km) wymienilem tylko pompe wody i raz swiece, o tyle, praktycznie niema co sie tam zepsuc, niebierze mi oleju, moc ma odpowiednią, pracuje rowno i tyle, a komplet cewek??? kiedy to padnie??? ale wole komplet cewek niz komplet wtryskiwaczy, napewno wyjdzie duzo tanie, ja osobisice nigdy! nuiekupil bym TDSa, naprawde, wole Pb + LPG i wychodzi ekonomiczniej niz ON i trwalej i szybcie i ciszej. nieurazam nikgo ale poprostu ja niechcem diesla i chyba nigdy niekupie, ale sa i tacy to nigy niekupi Pb a tylko diesel, jednemu Kryska innemu MaryskaCytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Emil, tak jak powiedziałeś, każdemu wg potrzeb. Dla mnie obecnie Pb+LPG jest pogorszeniem walorów transportowych. Dopóki nie miałem dzieciaków, gaz nie stanowił problemu, natomiast przy dwójce dzieci warto mieć bagażnik do dyspozycji. Oczywiście - butla w koło itp... Jazda w trasę i modły, żeby kapcia nie złapać.
To, że uważasz silniki diesla za bardziej awaryjne... masz takie prawo, ale to nie jest dowód, że tak faktycznie jest. Prostym jest, że dla miłośników mocy i innych doznań z tego wynikających TDS to szajs. Ja akurat do nich nie należę, natomiast cieszę się autem bez kompromisów. I tu TDS pozwala cieszyć się serią e38 za naprawdę sensowne pieniądze.
Wszystko zależy od preferencji nabywcy, ale uważam za mocno naciągane "straszenie" usterkowością silnika, którego największą wadą w moim odczuciu jest konieczność tankowania (średnio co 1150km zbiornik do pełna).
to czy 725tds czy 740 czy może 750 jest lepsze zależy tylko od stanu technicznego wole jeździć dobry tdesem niż dobitym 740 czy 750
Ymilku drogi , widziałem M60 z padnietymi siedmioma cewkami i falującymi obrotami ,masakra i mine właściciela jak sie dowiedział ile kasy kosztuja nowe ,a nie zapominaj ,że nasze auta sa stare i koszt wymiany tych cewek, jest dużą częścia wartości tego auta.Cytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Kpl końcówek wtrysków w TDSie to mniej wiecej 500-600 zł i zapomnisz o temacie na zawsze ,a cewek za to nie wymienisz.
Dobrze ,że Ci sie nie psuje ,ale wierz mi ,że ma co sie popsuć w starym M60 ,oczywiście żeby Ci się dalej nie psuło :)
Co do Pb ,to podoba mi sie jazda białą lalą z M30 pod machą (a najbardziej na niego patrzeć :) ) i chyba nie ma sensu psuć go gazem :)
Gdybym mógl kupić obojętnie jakie BMW nowe z silnikiem TDSa to bym kupił bez wahania :)
Wiadać ze kamper ze wsi, wiadomo najlepsze zawsze ma zdzirka ;DCytat:
Zamieszczone przez Zdzira 850I
TDS nie jest taki zły jak go malują! :)
Chyba zartujesz? ;)Cytat:
Zamieszczone przez coboss
a ja widzilem TDS z peknietymi tlokami, wywaloną pompą, cieknacymi wtryskiwaczami itp itp, mozna tak sie bic do rana :D ale powiem ci dlaczego sadze ze usterkowosc diesla jest wieksza, BO: bardzo ciezko jest znalesc dobrego TDSa, bardzo ciezko z przebiegiem mniejszym niz 500tys, stary diesel sprawia wiecej problemow niz Pb, (przynajmniej odpalanie zima, benzyne bez pierscieni odpalisza a diesla?? ) oczywiscie 15 lat temu ten silnik byl chyba najlepszy dieslem swiata ale teraz? wiekszosc to padaki, astronomiczne przebiegi no i wieksza usterkowość, a kto kupuje diesla? malolat ktory chce duzo jezdzic beemąąą i malo tankowac, pozniej kupuje nastepny małolat, nastepnie ty i wkladasz tyle ile powinni wsadzic wszyscy wlasciciele poprzednio ,przynajmniej tak mi sie wydaje, nawet te auta jak byly nowe to wiecej jezdzily niz Pb wiec uwazam ze znalesc dobrego TDSa........... to łatwiej Pb a ze na nowe 7 mnie jeszcze niestac, to wole PbCytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Z tym małolatem kupujacym diesla to tak nie do końca.
Nie lepiej jest gdy kupuje go kmiot, który za nic w świecie nie wyłoży złotówki na cokolwiek po zakupie, aż do momentu jak wszystko definitywnie zdechnie.
Bo w kategoriach materiału do jeźdżenia za darmo TDS zawsze był wysoko.
To dość kulturalne forum i jeszcze nikt tu oczu nie otwierał na hasła ekoterm+ czy inne barszczyki.
Ja tej roli na siebie nie biorę.
:6:57:
sz4l0ny,
a wiesz kto wczesniej jezdzil takim autem, pozatym ja sam jak chwile mialem okazje jezdzic A4 TDI to lałem czerwone, i nic tam nigdy sie niedzialo, znam nawet faceta co ma cytroneta C5 w HDI i od nowosci jezdzi na opale a ma juz chyba z 200tys nakrecone i nic, jak tylko na przeglad jedzie do ASO to leje ON a tak to z pieca :D
Oranżadka TDSowi na pewno nie zaszkodzi ,nie próbowałem ,ale widziałem :P
Nie twierdzę, że V8 najlepsze ludzie trochę umiejętności samokrytyki.
nie napisałem, że TDS to najgorszy badziew, ale szanse trafienia TDS-a w normalnym stanie to sa szanse wygranej w totka.
Osobiście polecałbym 2,8 manual i do tego LPG wyjdzie ekonomiczniej pod względem spalania, napraw i dużo prościej o ładne autko.
Wg mnie TDS to był super motor ale jako nowy z salonu jakby go człowiek sam dbał i seriwsował.
A co do napraw V8 i ich kosztów to jedynym wadliwym V8 że tak powiem jest wersja z poliftu z vanosem i podobnie jak w przypadku TDS-a ich główna wada jest poprzedni właściciel.
Ale to coś za coś takie V8 palą mniej i jeżdża lepiej jak np moje pachnące starością M60 i taki TDS powinien byc proównywany z M60 a nie M62TUB44 do tamtego mozna porównac M57D30, które już tez jest o wiele bardziej awaryjne.
Natomiast M60 z poważnymi awariami trafia się bardzo rzadko.
Reasumując 728i :)
Nie żartujesz Panie :) ja miałem TDSa i zrobiłem nim od cholery km grubo ponad 100tys w 2 lata. Cały czas leciał na syntetyku mimo ok 400-500tys przebiegu nie zjadał oleju i chodził pięknie :)Cytat:
Zamieszczone przez Cichy
Ekoterm zostaw w spokoju raczej patrzyłbym na te INNE BARSZCZYKI.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
To rozumiałem pisząc wcześniej aby silnik jeździł na syntetyku i na dobrym paliwie, bo z życia wiem, że 80% ludzi wali minerał lub półsyntetyk z Gdańska i do tego gówniany opał od Zdzisia z szopy a później jak taki silnik ma żyć?? Nie da rady! Ja swojego mogłem przytulić a widzę w jakim stanie przyjeżdżają do mnie te silniki w autach klientów :(
Nie do mnie ta mowa Panie :690:Cytat:
Zamieszczone przez coboss
Ja od TDSów z daleka, Red Bulla tankuje tylko 0.25, czasem z wódką też :690:
728i zawsze lepsze od 725 takie moje zdanie :690:
Ja również wstawię się za TDSem. Jakbym miał okazję dostać jakiś super egzemplarz to bym się nie zastanawiał tylko brał :)
I nie przesadzajcie że 10l ropy to dużo i drogo. ON zawsze tańsza od beznyny.
Ja powiem tak: mam 2.8 czystą bezołowiową, i szału nie ma
jak dla mnie 2.5 i jeszcze dizel to trochę jednak za mało do tej budy.... ;(
No ale nie wszyscy mają aspirację na kierowcę rajdowego ;) Jest masa wolniejszych aut na drodze.Cytat:
Zamieszczone przez lionix