Proszę o poradę : czy wymiana szczotek jest skomplikowana?,chodzi o dostęp.druga rzecz,czy mozna znależć po numerze na alternatorze jaki rodzaj tych szczotek [ rocznik97'].
Wersja do druku
Proszę o poradę : czy wymiana szczotek jest skomplikowana?,chodzi o dostęp.druga rzecz,czy mozna znależć po numerze na alternatorze jaki rodzaj tych szczotek [ rocznik97'].
nie wiem od którego roku były chłodzone cieczą.. ale jak masz chłodzony cieczą to tam niema szczotek ;) .... a jak masz zwykłe dynamo to i tak musisz go wyjac do tej operacji czyli klema z akumulatora, chłodnica, visco, pasek, napinacz paska, dwie sróby od altka musisz odkrecic i dojscie jest perfekcyjne... mozna tez odkrecic kółko od pompy wspomagania... ja mam chłodzony ciecza i praktycznie te same graty musiałem odkrecic jak mi diody sie popaliły i nie ładował...
-słuchaj ,wydaje mi się ,ze to jest właśnie dynamo,widać z góry uzwojenia,qrde,muszę wymontować chłodnicę?,ja pierniczę,mam przykre doświadczenia z odpowietrzaniem BM,miałem,525i,elektrozawory miała wyżej niż chłodnica,szok co się działo,myślałem,że przegrzeję głowice przy odpowietrzaniu...ciekawe czy konieczna jest ta chłodnica,a powiedz mi ,czy idzie odczytac numery na tym sprzęciku co ładuje? dzięki z góry.
na pewno jakos idzie bez zciagania.... ja wychodze z załozenia ze dostep trzeba sobie zrobic niz zniszczyc delikatna chłodnice lub urwac gwint w aluminium, a o to przeciesz nie trudno... odpowietrzanie to pikus wjedz przodem pod górke i sie odpowietrza moment
Silniki M60 i M62 odpowietrzają się same, tzn. zalewasz pod kreskę i jeździsz kilka km i sprawdzasz stan. Dolewasz i powinno być OK. Ewentualnie możesz dla św. spokoju sprawdzić po jakimś czasie jeszcze raz ;)
P.S. Alternator chłodzony cieczą wychodził po lifcie (09.98) - źródło: WIKI
wodne są bez szczotkowe a do wcześniejszych takie szczotki:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/inde...&opis=Szczotki
sposób kolegi mati-e28 jest najprostszy, jakie masz objawy, że chcesz wymieniać szczotki??
Dokładnie wodne były po lifcie. Swoją drogą ciesz się, że masz zwykły. Chętnie zamieniłbym swój wodny na zwykły, gdyby było to możliwe.
w sumie, mozliwe :)Cytat:
Zamieszczone przez Danek25
hhehe polak potrafi w sumie.
Panowie ,dzięki śliczne...powiedzcie mi jeszcze jedno, dziś spisałem numery z alternatora czy po nich idzie dojść jaki zestaw naprawczy kupić ,chodzi mi o szczotki i układ prostujący ,bo chyba tak to jest zbudowane,bynajmniej miałem tak w e-34,ciekawe,czy nie trzeba mu zrobić kiedyś generalnego przeglądu,typu :łożysko,dioda itp... takie są numery:
bosch 0123515010 dalej 11C-14V45-140 1432831.------ odp. dla 'wm' ,mam słabsze ładowanie,choć twierdzą ,ze takie może być,koło 13,7V...kiedys padł po tyg. nowy aku...wiem ,że przyczyn może być wiele,też pobierał mi prąd "subufer",odłączam go teraz,ale przygasa światło na wolnych obr. dość mocno...
Na wolnych obrotach masz te 13,7 V? Jeśli tak tak to nie jest żle. Przyczyn może być mnustwo. Mogą być np spadki na instalacji. Proponuję zmierzyć ładowanie bezpośrednio na wyjściu z altka B+ w stosunku z masą na silniku póżniej z masą na nadwoziu i porównać to z ładowaniem już bezpośrdnio na klemach aku. W ten sposób możesz wyeliminować straty np na masie czy samym przewodzie B+. Jeśłi straty będą rażące to masz powód. Należało by też sprawdzic, czy nic nie wcina Ci prądu podłączając szeregwo do aku amperomierz. Pobór prądu powinien spaść do około 0,01-0,02A ale dopiero po upływie kilkunastu minut (auto powinno przejść w tryb uśpienia). Dobry katalog i po numerach powinni dopasować odpowiednie częśći to Twojego altka, chociaż najlepiej jest rozebrać i mieć na wzór to co masz w środku.
dzięks Danek25...nie jestem elektrykiem,coś mi rozjaśniłeś w tej mojej "pale" ...wiesz od jakiegoś czasu prądu jest na tyle,ale w poprzedniej było 14,4 V ładowanie.więc ,rozumiesz zaniepokojenie,ale zamówiłem w Mysłowicach część,jadę na Śląsk na "święto",szwagier ma tam warsztat,myślę,że dojdę ładu z ładowaniem-hehe...powodem wyczerpania aku jest też to ,że nie trzymał mi reduktor ciś. paliwa,za drugim razem odpalałem,wczoraj założyłem ,niestety używkę ,jest lepiej ,ale nie pali jak to mówią od strzała,trochę musi pokręcić,z dwie ,trzy sekundy,no ale nie za drugim,..zobaczymy,najgorzej boję się jakichś korków po miastach ,można na wolnych obr. powoli skończyc pewnie aku...no nic będziemy działać ,jeszcze raz dzięki...ogólnie wszystkim,z każdego postu jakiś wniosek,forum to piękna rzecz ... :) .
14,4 V jest Ok, 13,7V to zdecydowanie za mało, chyba, że masz duże straty na instalacji albo uwalony mostek, zrób jak pisze kolega Danek25. Jeżeli będziesz potrzebował numeru części do twojego altka. służę pomocą.
wm---no pewnie,przydałby się nr zestawu szczotki i układ prostujący,na hurtowniach to na to "leją" jak pokażesz część jest ok. jak kupisz i z folii rozpakujesz po "ptokach"[nie chcą wymieniać] ,może doszedł byś jaka część pasuje do altka z jego numeru jak wyżej podałem ,---please...i dzięki z góry...
masz alternator bosch 140A i to jest to co potrzeba do zakupu regulatora napiecia, jak chcesz dokładniejszych danych to real oem albo bmw fans ale chyba nie bedziesz kupywał w serwisie wiedz na wiele ci sie nie przyda... nie ma za durzo rodzaji tych regulatorów w 7er wiedz juz sie tak nie martw :cool: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...or_parts_140a/
-dzięki :) .