Czy ktoś z was miał przyjemność to robić np. inpą? Jeśli tak to proszę o procedurę :) Nie mam błędów, ale zastanawiam się nad regeneracja przekładni więc będę musiał to zrobić,dzięki za info.
Wersja do druku
Czy ktoś z was miał przyjemność to robić np. inpą? Jeśli tak to proszę o procedurę :) Nie mam błędów, ale zastanawiam się nad regeneracja przekładni więc będę musiał to zrobić,dzięki za info.
Rozumię że masz aktywny układ kierowniczy i dlatego chcesz go kalibrowac.
Jest to bardzo proste, uruchamia się odpowiednią zakładkę i postępuje zgodnie z instrukcjami programu. Generalnie nic skomplikowanego, w odpowiednim momencie trzeba uruchomic silnik. Kolejnym punktem będzie inicjalizacja i tu należy kręcic kierownicą od jednego skrajnego do drugiego punktu aż program poda komunikat o zakończeniu procedury.
Rozwiń proszę myśl, bo pierwsze słyszę żeby w E65 `04 3.0d był Active Steering. W ogóle w E65/66 nie widziałem a ETK tylko mnie utwierdza w przekonaniuCytat:
Zamieszczone przez tiger81
Byłem przekonany że auta wyposażone w esp i po ingerencji w układ kierowniczy wymagają kalibracji tego czujnika
ESP (w E65 zwane DTC, DSC) jest oczywiście, ale nie jest to aktywny układ kierowniczy! To całkowicie co innego.
Napisz po co Ci w ogóle ta kalibracja, bo nie rozumiem o co chodzi z regeneracja przekładni.. Wałek wejściowy wchodzi w jednej pozycji, więc jesli dobrze Ci zregenerują to wszystko będzie OK
spoko ,pytam bo znajomy w serii 1 miał kłopot, miał luz na końcówce zmienili mu to w warsztacie i po tej operacji zapaliła mu się trakcja oraz abs ,długo się z tym bujał aż w końcu pojechał do serwisu Breczko Białystok i tam przeprowadzili kalibrację czujnika i po kłopocie,czytałem też że po ingerencji w układ kierowniczy trzeba takową operację przeprowadzić ,ale skoro mówisz że w e65 nie ma potrzeby to wsio gra ,u mnie nie ma kłopotów żadnych ,myślałem tylko że jak zechcę zregenerować przekładnię to będzie konieczność kalibracji.wszystkie drążki oraz końcówki będą wypięte,ale ok,jeszcze lepiej,pozdrawiam :)
Tak nie do końca jest to bez problemowe - ponieważ trzeba zadbać o poprawne ustawienie koła kierowniczego (przekładni) w położeniu 0 (do jazdy na wprost) ponieważ przy tych systemach wykorzystywany jest również czujnik położenia (wychylenia kątowego) koła kierowniczego. Dlatego każda praktycznie ingerencja w przekładnię czy zawieszenie musi zakończyć się kontrolą zbieżności z równoczesnym podłączeniem pod komputer i ustawieniem w/w czujnika na 0. Dopiero ta operacja daje pewność, że wszystko jest ok i nie będzie świrowania kontrolek i systemów.
Ja nie zwróciłem uwagi na rok i model samochodu oraz nie jestem pewien kiedy i czy w ogóle ta opcja się pokazała w E65. Czytają pytanie wychodziłem z założenia że właśnie o to chodzi, a nie tak dawno bawiłem się tym w E60Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Witam po dłuższej przerwie! Panowie mam prawdopodobnie problem z czujnikiem skrętu koła. Być może już kiedyś pisałem o tym wcześniej:) Jeżdżę póki co normalnie, bo na co dzień nie udziela się to zbyt mocno, ale chciałbym przed zimą wszystko doprowadzić do właściwego stanu. Do rzeczy, objawy pojawiają się, gdy koła zerwą przyczepność. Nie za każdym razem, ale czasami jak kontrola trakcji pracuje nagle wywala błąd i zapala się cała choinka na desce, abs, chyba dsc i inne. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko znika. Diagnoza komputerowa wykazała, że błąd bije czujnik skrętu koła. Elektryk mówił, żeby kupić używany przełącznik zespolony i coś tam się wyjmie, przylutuje i będzie ok. To tak w skrócie. Jak myślicie, czy jest sens bawić się w takie kombinacje czy lepiej zainwestować w nowy przełącznik? Fachowo nazywa się to chyba kaseta lub sprzęgacz, dowiadywałem się w ASO.
Zakładając cały moduł SZL(bo tak on nazywa się) musisz go dokować, uruchomić czas systemowy airbag, a na końcu wykonać kalibrację czujnika kąta skrętu.
W przypadku używanego modułu musisz jeszcze zmienić VIN w module, w przypadku nowego modułu VIN zostanie dopisany podczas kodowania.
Wielokrotnie kupowałem inny moduł SZL(w E60 potrzebne elementy są takie same) i przekładałem pierścień, na którym są elementy, które zużywają się. Następnie robiłem tylko kalibrację kąta skrętu i działa to bez problemu.
Postanowiłem odgrzać temat czujnika kąta skrętu. Ostatnio zbyt często świeci mi DSC i gaśnie dopiero po restarcie silnika, oczywiście kierunki nie odbijają. Znalazłem trochę materiałów na zagranicznych forach, nie wiele na stronach rodzimych. Jestem na etapie próby regeneracji SZL a dokładniej szczotek czujnika. Podaję link do filmu z demontażem czujnika i załączam zdjęcia zużytych szczotek. Film starałem się nagrywać jedną ręką, drugą pracować, więc materiał nie jest doskonały. Jeśli uda się regeneracja to dodam więcej szczegółów. Używany czujnik w niewiadomym stanie można na chwilę obecną znaleźć na allegro za 500 zł. Postaram się zreperować szczotki kosztem ok 50 zł.
https://youtu.be/Sa4yvhFJDoE
Mam nadzieję, że film prawidłowo wyświetli się na forum i że komuś się przyda.
Pozdrohttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e0e0f4d31d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7d2672ca97.jpg
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
A to nie wystarczy wymienić: 61 31 9 129 499 i po kłopocie? W ASO za około 620PLN, więc jak ktoś chce 500PLN za używkę, to upadł na głowę.
Problemem nie jest owa kaseta a czujnik kąta skrętu który znajduje się głębiej, pod kasetą. Zużywają się metalowe szczotki. Nie wiem czy można dostać gdzieś sam nowy ring wraz ze szczotkami, dlatego spróbuję te szczotki zreperować zanim wydam 500 czy 600 zł na zamiennik.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Tak wyglądają szczotki po regeneracji. Chciałbym teraz zrobić kalibrację kąta skrętu. Nigdzie nie udało mi się znaleźć procedury krok po kroku jak zrobić to na inpa a nie mam DIS. Widziałem jakąś procedurę do e38 ale przy e65 wygląda to inaczej. Wydaje mi się, że muszę dostać się do DSC przez chassis ale co robić dalej? Inpa ma główny interface angielski ale jak wejść głębiej to już wszystko po niemiecku. Czy mógłbym prosić o procedurę krok po kroku dla e65? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...88618f5044.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...63e9f4fa2a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...eb508935d3.jpg
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Pokasuj błędy i spróbuj na początek na włączonym silniku skręć kierownicą na maksa w lewo, prawo, lewo, prawo i do pozycji 0, zgaś auto i odpal od nowa. Powinno zadziałać.
Kąt skrętu kalibrujesz w module SZL.
Safety modules -> Satellite Steering Column
Pod klawiszem F6(activate/steuern) powinna być opcja związana z czujnikiem kąta(lenkwinkel)
Dzięki cursor za naprowadzenie. Po reperacji szczotek nadal borykam się z problemem SZL czasem błąd pojawia się od momentu uruchomienia silnika - tak jest dzisiaj, lub po przejechaniu kilku km - wczoraj. Załączam filmy z próbą diagnozy inpą. Czy pomoże ktoś zweryfikować czy problem leży w czujnik kąta skrętu czy raczej coś z maglownicą. Maglownica była zimą regenerowana. Po regeneracji też miałem problemy z DSC i kierunkami, oddałem do sprawdzenia, czujnik był dobry. Mechanik grzebał coś przy maglownicy I pomogło. Błąd znikną na pół roku. Teraz znów się pojawił, zregenerowałem czujnik (szczotki) żeby wykluczyć przyczynę. Czy te wartości w inpie są prawidłowe czy raczej czujnik do wymiany a może znowu maglownica? Pomoże ktoś w diagnozie?
https://youtu.be/uKG-bbmnif4
https://youtu.be/FMdOxr2yFIM
https://youtu.be/4esOgn3MUqY
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Update.
Moduł trzeba było zakodować na nowo. Taka uwaga, że przy wyciąganiu może okazać się, że tak jak w moim przypadku auto straci pamięć. Przydał by się przewodnik krok po kroku jak to samemu zrobić. U mnie moduł zakodowano w ASO i działa jak trzeba. Naprawa się powiodła. Koszt nowego modułu to ok 2300 zł, używany w niewiadomym stanie ok 500 zł. U mnie koszty wyglądają następująco:
- 15 zł potencjometry (5 zł sztuka)
- 30 zł lutowanie w serwisie naprawy rtv
- 8 zł spray do potencjometrów
- 250 zł wizyta w ASO - kodowanie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Cappa z jakich potencjometrów brałeś te nowe szczotki?
Zwykłe, małe potencjometry ze sklepu z elektroniką. Takie coś mniej więcej, foto z internetu pożyczone. U mnie 3 sztuki starczyły. Zdjęcie pożyczone dla przykładu
https://goo.gl/images/2Qv3XF
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka