pomocy w 728i sruba mocujaca tarcze hamulcowa ma wyrobione wejscie na imbus.jak ja odkrecic.ponizszy artykul rysunek numer 4.
http://www.samnaprawiam.com/poradnik...wych-bmw.html#
Wersja do druku
pomocy w 728i sruba mocujaca tarcze hamulcowa ma wyrobione wejscie na imbus.jak ja odkrecic.ponizszy artykul rysunek numer 4.
http://www.samnaprawiam.com/poradnik...wych-bmw.html#
Nabij na śrubę odpowiedniej wielkości klucz typu torx i pieprznij porządnie młotkiem to minimalnie zruszasz śrubę w gwincie, później będzie Ci na pewno dużo łatwiej. Ja tak robię kiedy imbus się ślizgnie w śrubie. Oczywiście możesz próbować ja rozwiercić i wykręcić zestawem do wykręcania śrub lub przyspawać do niej inną śrubę i wtedy próbować wykręcić. Jest mnogo sposobów. Próbuj i informuj jak poszło. Powodzenia.
Rozwiercić lub próbować coś do niej spawać i kręcić. Ewentualnie przecinak i młotek. Przed tym jak się omykała trzeba było nagrzać palnikiem lub dobrze łomotnąć młotkiem. Teraz wszystkie chwyty dozwolone a jak nie to rozwiercić łeb śruby i tarcze zdejmiesz. Z zamocowaniem drugiej to już albo wykrętakiem wykręcić pozostałość albo poprostu założyć tarczę bez przykręcania jej tą małą śrubką. Nie jest tam niezbędna.
Jeżeli uda Ci się ją zamontować z nową tarczą to wkręć ja bardzo delikatnie, bo i tak tarczę docisną śruby od koła a wykręcić się nie wykręci bo przykryje ją felga.Cytat:
Zamieszczone przez Danek25
Zakładaj NOWĄ śrubę !!!Cytat:
Zamieszczone przez tgracing
Ta śrubka (elemenr nr 2) kosztuje w ASO pewnie jakieś 5 zł, może 6 zł.
Spokojnie to da się odkręcić ,musisz szlifierką katową zrobić nacięcie na tej śrubie no i tarczy i potem wybijakiem ,pobijając na około tę śrubę ją wykręcić.
Jeżeli chodzi o nową ,to jak najbardziej ja mocno przykręć ,ale posmaruj smarem miedzianym, i zawsze ją odkręcisz :)
Powodzenia ,pozdrawiam :cool:
nie smarem miedziany a pastą ceramiczną, co wy do tego miedzianego :D fabryka nigdy tego niestosowala :D
Nie szkodzi,że nie stosowała ,ale śruby po posmarowaniu smarem miedzianym sie nie zapiekają,,pasta ceramiczna jak najbardziej tez może być :)
Najprościej podgrzać palnikiem. Jak dobrze dmuchniesz palnikiem to później nawet siły nie będziesz potrzebować.
Pamiętaj, że ta śruba później robi się "ciężka" :P
Dobrze, że ktoś nad nami czuwa ale mama nadzieje, że się domyśli, że musi być nowa, bo starej raczej i tak by nie wkręcił :DCytat:
Zamieszczone przez WojtekD
Mówiłem, że się da! :DCytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Cytat:
Zamieszczone przez cursor
Nigdy w zyciu palnikeim ,potem bedzie łożysko do wymiany :x
Skończ teoretyzować jak nie masz o czymś pojęcia ;)Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Kumpel tak wyciągnął niejedną śrubę z tarczy i jakoś łożyskom nadal nic nie jest.
Kwestia umiejętnie ustawić palnik i grzać tylko to co trzeba.
Cursor litości :hah: ,ja nie wiem co robił Twój kupel ,i nawet nie chce wiedzieć ,wiem tylko jedno ,że jak najdalej z palnikiem od auta i tyle w temacie i mi nie mów ,że nie wiem o czym piszę :cool:
p.s palnikiem to można sobie STARA ,albo Jelcza naprawiać ,a nie e 38 ,litości :x
ta sama kupa złomu, yno miedzi w e38 więcej :PCytat:
Wysłany: Wczoraj 17:59
Cursor litości ,ja nie wiem co robił Twój kupel ,i nawet nie chce wiedzieć ,wiem tylko jedno ,że jak najdalej z palnikiem od auta i tyle w temacie i mi nie mów ,że nie wiem o czym piszę
p.s palnikiem to można sobie STARA ,albo Jelcza naprawiać ,a nie e 38 ,litości
Nie obraź się, bmw to nie jest żaden cud świata. Auto takie jak każde inne, a samo zawieszenie w niektórych markach jest jeszcze bardziej skomplikowane.
Jeszcze raz powtórzę. Palnika trzeba umieć użyć. Samych dysz jest kilkadziesiąt rodzai.
Palnik nie jest zbyt cool bo można spowodować zmiany np.w naprężeniach wew. w stali i dupa, lepsze rozwiązanie? Właśnie np. przecinak+muoteczek czy jakis inny bajer (bylo takie cos ale za chiny nie pamietam nazwy)
Cursor ,tak sie składa ,że mój Tata miał warsztat ślusarski i radził sobie wyśmienicie z palnikiem ,spawarką itp ,dlatego wiem co piszę pisząc ,że jak najdalej z palnikiem od e 38 ,wiem jakie mogą , być skutki. Jak napisałem wyżej da sie to odkręcić ,beż żadnego podgrzewania ,więc po co coś innego jeszcze przy okazji zepsuć.
A co do BMW , to nikt nie napisał ,że jest cudem :cool:
albo wiertatka albo szlifierka albo migomat... taka mała sróbka to nie problem wiertarką rozwierc łepek sróbki reszte wykrecisz szczypcami jak zdejmiesz tarcze, szlifierką natnij cienką tarczą i wykrec srubokretem, lub wez nakretke m12 i przez otwór w niej dospawaj do reszty sróby, wygrzejesz ja dobrze podczas spawania jak ostygnie to palcami odkrecisz, ps przy kazdym ze sposobów ostre walniecie młotkiem napewno nie zaszkodzi. do nowej tarczy przewaznie sa dołaczone sróbki montujące.. oczywiscie wkrecone na smar miedziowy nie powinny stanowic wiecej problemów przy demontazu .... palnikiem trzeba umiec sie posługiwac nie polecam tej zabawy jezeli ktos nie miał z tym doczynienia wczesniej