jak sciagnac listwy drewnopodobne?
czy panel klimatronika bedzie pasowal w 100% zamiast manuala czy trzeba przerobek jesli tak to jakich
Wersja do druku
jak sciagnac listwy drewnopodobne?
czy panel klimatronika bedzie pasowal w 100% zamiast manuala czy trzeba przerobek jesli tak to jakich
1. szybko
2. będzie
które listwy konkretnie ?? w boczkach drzwi to rozbierasz drzwi i od środka odginasz jakieś takie blaszki czy coś a te z deski małe same schodzą bez wysiłku ale ta nad schowkiem długa potrafi się połamać dlatego wywalaj wszystko od dołu i wtedy delikatnie kombinuj
haha bedzie pasowal czy bedzie trzeba przerobek?
ja chce szybko ale bez strat wiec jak?
Listwy z drzwi czy z deski poprostu delikatnie musisz poważać, są mocowane co kilka centymetrów na kołkach wciskanych.
Co do panela klimatronika to bardziej skomplikowana sprawa.
Jak masz pokrętła to rozdział nawiewu odbywa się za pomocą linek a w klimatroniku przy każdej klapie masz silniczek elekrtyczny który w zależności od ustawień reguluje tymi klapami.
To taka podstawowa i największa różnica.
nie wszystkie sa na zaczep :)
Listwa nad schowkiem jest przykrecona ...
Dołącze się do drugiego pytania,rozbierałem manualny panel i linek tam nie widać same kabelki więc jak to jest? Sam tez bym wymienił na klimatronikCytat:
Zamieszczone przez AdamBMW
Chyba kolega pio999 ma rację nie ma linek w E-38. Pochopnie stwierdziłem że w panelu manualnym są linki jak np. w E-39 (tam są napewno).Cytat:
Zamieszczone przez pio999
Przepraszam za zamieszanie, muszę ten temat dokładnie prześledzić.
z tego co się orientuję to wymiana samego klimatronika nic nie da, potrzeba też wymienić cały kombain, a to chyba już nie opłacalne.Cytat:
Zamieszczone przez _michaś_
przeprzszam michas ze sie wtrace ale te listwy nie sa drewnopodobne sam sprawdzalem i jest to alu pokryte drewnem i zalane specjalna zywica lub cos w tym stylu.to jest 7er a nie jakis tam ford escort.pozdrawiam!!!
oo nawet niedawno było ;) drewno w 7 było do 89 czy 90r potem to juz drewnem nie jest chyba ze nazywasz to to cos na aluminium pokryte tworzywem :DCytat:
Zamieszczone przez MARO777
jezeli masz kawalek zbedny to przelam i sprawdz.jest tego naprawde nie wiele ale jest bo ja wlasnie tak zrobilem i do tej pory tez twierdzilem ze to podpucha.ta podrobka jak sie wam wydaje to nic innego jak mocno sprasowane i spreparowane chemicznie drewienienko,ale jest i to sie liczy.powage sprawdz!pozdro z WRC!!!
Popieram kolege MARO777. W któres wakacje jak byłem w Niemczech to oglądałem taki program w tv w którym pokazują jak sie robi niektóre rzeczy itp. i pokazywali właśnie sposób robienia tych listewek drewnianych do samochodów i to chyba właśnie na przykładzie BMW (ale nie jestem na 100% pewien). Są to krojone w cieniutkie plasterki korzenie (stąd te wzorzyste słoje naszego drewna) jakiegoś tam drzewa którymi potem wyklejają taką plastikową/aluminiową listwe i pózniej lakierują. Tak to mniej więcej powstaje.
Mówie co pokazywali, Więc to raczej jest prawdziwe drewno tylko że w znikomych ilościach.
cyz ktos w koncu rozwieje watpliwosci co do klimatronika :D
Zabrałem się za klimatronik wymontowałem od znajomego i próbowałem w swoim. Prawie wszystko zadziałało ale... Nie działa nadmuch nie da się go włączyć, nawet słychać jak klapki się przestawiają ja przełącza się na nogi itp. Tylko co z wiatrakiem stoi. Na pewno da się to zrobić tylko jak?Cytat:
Zamieszczone przez _michaś_
panowie drewno to ma kolega Jeztom pełne lite drewno! nie sprasowana drewnopodobna paka pochodzenia drewnianego ;) ale ok sor za OT i na koniec dodam ze nie przeszkadza mi to specjalnie ze moje drewno jest prawie jak drewno ;)
pzdr
moze to nie polityczne ale się TAM troche porozpisywałem i nawet zrobiłem zdjęcia.Cytat:
Zamieszczone przez _michaś_
tak patrze na to i juz chyba wiem w czym problem tzn wydaje mi sie ze wiem - jestem elektronikiem i patrzac na grubosci kabli i przelacznik mocy nawiewu itd wydaje mi sie ze jest to rozwiazane w ten sposob iz sila nawiewu w manualnym panelu jest roziwazana przez zwykła zmniane oporow na drodze pradu i stad takie grube kable do przelacznika mocy nawiewu poniewaz idzie tamtedy 12 v prosto z akuma do wentylatora. a w climatroniku pewnie jest wiecej pare pinow aktywnych w tej niebieskiej lub bialej kostce i pewno z niej po stronie auta wychodzi pare kabelkow wiecej idac do sterowania mikroprocesorowego ktore wraz z elementem wykonawczym znajduje sie w jakiejs skrzynce lub bezposrednio przy wentylatorze. trzeba by bylo znalesc tylko te piny i odpowiednio dostosowac sygnal jaki podaje klimatronik i wysterowac wiatrak lub kupic taki element wykonawczy z innego auta. teraz by sie przydalo auto z climatronikiem by zobaczyc czy serio idzie pare kabli wiecej jesli tak sprawdzic kolorystyke znalesc je w etw i zobaczyc gdzie ida, jak juz sie wysledzi to bedziemy wiedziec o co chodzi. podejrzewam ze bedzie to zwykla puszeczka gdzies kolo przerywaczy czy przekaznikow lub bedzie to wlasnie wygladalo jak wiekszy przekaznik czy cus w ten desen, i moze byc wszystko przygotowane pod to bo watpie zeby robili dwie wersje instalacji elektrycznych czy dwie wersje wentylatorow. jak bedzie taka roznica jak mowie to te kable z manuala beda poklejone w waizce a na drodze wiazki znajdzie sie jakas skrzyneczka zamiast zlaczki np. jakby ktos mi udostepnil dokumetacje z tego to moge sie pobawic kiedys tym i to sprobuje opanowac.
pozdrawiam michal
pisz mi tak jeszcze :)Cytat:
Zamieszczone przez _michaś_
NEUF wiesz jak dziala sciemniacz swiatla?? nie wiem czy pamietasz pierwsze wersje takich sciemniaczy w przedluzaczu krecilo sie pokretlem i robilo sie ciemniej lub jasniej - zwiekszales lub zmniejszales opor na drodze pradu. a wiesz jak teraz wygladaja sciemniacze swiatla zespolone wraz z wylacznikiem?? jest tam mikroprocesorek odpowiednio oprogramowany i element wykonawczy ktory struje plynacym pradem tak najbardziej obrazowo jestem w stanie to przedstawic i wg mnie w climatroniku jest ten procesorek a element sterujacy bezposrednio pradem jest w innym miejscu lub tez tylko przelacznki + i - znajduja sie w panelu climatronika a cala reszta jest w jakiejs skrzynce. a moim zdaniem jest bez sensowne na masowa skale produkowanie dwoch roznych typow wiazek elek podejrzewam ze jest gdzies puste gniazdo w ktore trzeba wpiac ten element wykonawczy z klimatronika i wszystko ruszy albo tez bedzie jakas zlaczka gdzie poprostu sie go podlacza.
hmm wiem o co chodzi z tym ściemniaczem ale niech będzie ,że wierze ci na słowo i nic nie poddaję w wątpliwość :) ja tam wolę mechanikę a nie elektrykę :)
ty mi w nic nie wierz to moje przypuszczenia tylko ktore sprobuje jakos zatwierdzic realiami ale powiem ci ze chyba masz poloty na blogoslawienstwo ;) bo blogoslawieni ci co nie widzieli a uwierzyli hahahaha ;)
oo nawet niedawno było ;) drewno w 7 było do 89 czy 90r potem to juz drewnem nie jest chyba ze nazywasz to to cos na aluminium pokryte tworzywem :D[/quote]
Drewno na 101% widzialem w E32 z 93 roku - nie lakierowane, orzech. Nie odlupywalem ale na drewnie troche sie znam... ;)
Oj nie wiem czemu, ale bardzo bym chciał kilmatronik widzieć w swoim autko. Więc w końcu moze coś się ruszy w tej kwestii.
pio999 a jak trzeba walczyc co nie ;) wkoncu nie tylko ty chcesz klimatronic ;)
Wydawało mi sie ze w podanym przeze mnie linku do dyskusji temat został wyczerpany.Cytat:
Zamieszczone przez pio999
Wolną chwilą zobacze w WDS jakie różnice są w elektryce.